steelstofzuiger

Discussie in 'De lounge' gestart door mexicang, 11 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Wij willen naast onze gewone stofzuiger binnenkort een snoerloze steelstofzuiger, als dan niet met kruimeldief, aanschaffen. Na het eten even snel die pakken, even kleinere klusjes ermee doen. Ik kan vanwege mijn schouder niet goed stofzuigen en onze gewone stofzuiger is best zwaar.
    Maar ja, er zijn er zo veel… Dyson, super duur, Bosch , AEG… ze hebben er veel en ze lijken allemaal op elkaar…
    Wie heeft er snoerloze steelstofzuiger ervaring?

2. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.159
    23.239
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Wij hebben de Dyson, superding!

3. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Ik gebruik een zachte bezem voor die even tussendoor klusjes/na het eten kruimels.
    Weet niet of dit een optie is met je schouder?
    Weegt niets en is voor tussendoor heel handig.

4. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.269
    25.739
    113
    Wij hebben sinds een aantal maanden ook een Dyson. Inderdaad ideaal voor de kleinere klusjes, maar met zoveel zuigkracht vooral ook heel fijn voor het gewone stofzuigen. Ik wil iig nooit meer een andere.

5. pippa26

pippa26 Fanatiek lid

14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Ook Dyson, is heel fijn maar verliest wel snel (2-3 jaar) zuigkracht. Dus nu gebruiken we hem eigenlijk niet meer, best zonde

6. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

Wij hebben een AEG steelstofzuiger, er zit ook een mondstuk bij voor de kruimeldief.
    Volgens mij hebben de meeste steelstofzuiger een uitneembaar stuk (kruimeldief)

7. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    We hebben een steelstofzuiger (b merk) en voor kleine klusjes is het ok maar heb ook de dyson bij een vriendin van me gebruikt en die was super!

8. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.159
    23.239
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Wij hebben hem ook al zolang, maar niks mis met de zuigkracht tot nu toe.

9. Krulpeterselie

Krulpeterselie Fanatiek lid

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    Wij hebben twee dysons. Een oudere en een nieuwe en de zuigkracht is nog steeds gelijk. De laatste was een dc62 animal pro. Veel hulpstukken en je wilt niet weten wat er de eerste keer uit je matras/vloerbedekking/kleed etc komt. Zuigt goed stevig zonder veel moeite. Ik gebruik mijn normale stofzuiger nooit meer.

10. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    De dyson is elke euro waard, wat mij betreft! Superding.

tessa321 vindt dit leuk.
  11. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Hmm, als ik zo hier lees dan komt de dyson dus als beste uit de bus.
    Ik vind ze alleen zo ontzettend duur, dan is echt voor mij de vraag, is een Dyson zijn geld waard?
    Voordeel vind ik wel dat er allemaal hulpstukken bij zitten zoals bij een 'normale' stofzuiger en een oplader die je op kunt hangen.
    Nadeel vind ik het ingedrukt houden van de knop, als die in een vaste stand kon zou het ideaal zijn.

En is het niet zwaar aan de bovenkant? Daar zit de kruimeldief, welke bij anderen allemaal geïntegreerd zit in de steel.

12. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.326
    676
    113
    Utrecht
    Ook wij hebben een Dyson aangeschaft. Mede vanwege mijn schouderproblemen. Ik vond ook de "gewone" stofzuiger veel te zwaar.
    Nu met de Dyson gaat het super, ik gebruik de kruimelduif ontzettend vaak, vooral omdat onze katten op de bank en kussens zitten. En ook snel onder de tafel na het eten.
    Verder vind ik het meevallen met de knop ingedrukt houden. Ook het stofzuigen van grote oppervlakken gaat een stuk makkelijker. Het scheelt zo veel dat je geen zware stofzuiger achter je aan hoeft te trekken. De trappen zijn ook veel makkelijker te zuigen, dat doe ik ook met de kruimeldief. Ideaal!!
    Ik merk dat ik de stofzuiger nu veel vaker pak dan voorheen.
    Mijn arm wordt soms wel wat moe van het stofzuigen, maar dat is niet te vergelijken met de klachten die ik voorheen had waarbij ik ook altijd pijn had tijdens en na het stofzuigen.
    Ik ben echt superblij met de aanschaf, was inderdaad behoorlijk prijzig, maar ik heb totaal geen ergernissen meer.
    Je kunt bij een elektronicazaak verschillende soorten steelstofzuigers uitproberen. Dan voel je hoe zwaar of (on)handig het aanvoelt.
    Veel succes!!

mexicang vindt dit leuk.
  13. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.269
    25.739
    113
    De knop is ontzettend licht om in te drukken. Aangezien de stofzuiger op een accu werkt, heeft dit als voordeel dat hij echt alleen energie verbruikt, als je de knop indrukt. Zodra je even stopt met zuigen, omdat je iets moet verplaatsen ofzo, stopt hij dus ook met accuverbruik. En wat ik verder erg fijn vind, is dat wanneer de accu op is, de dyson ook meteen niet meer verder zuigt, ipv het afnemen van zuigkracht. Je hebt dus altijd dezelfde zuigkracht.

mexicang vindt dit leuk.
  14. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Dit lijkt mijn verhaal wel ;), schouderklachten en de kat op de bank en de kussens… Niet dat ze dit mag, maar zodra ik mijn hielen licht gaat ze op de bank liggen slapen.
    Ik kan met een gewone stofzuiger echt geen trap zuigen, ook niet met een hulpstuk dat het korter word, ik krijg direct last van mijn schouder.
    Eigenlijk pak ik nooit de stofzuiger, dat doet mijn man. Maar deze is regelmatig op reis voor zijn werk… Over twee weken een paar dagen, over een maand twee weken enz.
    Dan moet ik de stofzuiger pakken…
    Nu bedenk ik mij dat ik eigenlijk gewoon voor de aanstaande reis van mijn man, ik een steelstofzuiger wil. Hij gaat het echt te duur vinden, dat weet ik, maar ik heb nog niet zo lang geleden geld gekregen van mijn ouders en hier nog niks mee gedaan. ;). En anders is een heel goed argument dat hij dan niet zo vaak meer hoeft te stofzuigen:thumup:

15. Zetje

Zetje Lid

16 nov 2013
    29
    14
    3
    Dirt Devil Cavalier, doet het prima. Hebben 2 kinderen en 2 katten, makkelijk even snel te gebruiken.

16. Krulpeterselie

Krulpeterselie Fanatiek lid

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    Die knop gaat heel licht en als je de stofzuiger in je vuist houdt knijp je eigenlijk gelijk de knop in. Ik vond de prijs ook een hoge drempel maar hij is iedere euro tien keer waard.
    Ga inderdaad langs bij een witgoed/electronica zaak. Daar staan vaak modellen die je kunt proberen.

mexicang vindt dit leuk.
  17. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Ja jij hebt er zelfs twee toch? Dat zegt eigenlijk wel genoeg. Als hij zijn geld niet waard zou zijn schaf je er niet zomaar nog een keer één van aan :)

18. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.326
    676
    113
    Utrecht
    Ik zou als ik jou was toch eerst even wat verschillende soorten en merken steelstofzuigers uitproberen in de winkel. Dan pas weet je hoe het voelt, hoe het bijvoorbeeld is om de knop van de Dyson ingedrukt te houden tijdens het stofzuigen, hoe zwaar het is. Dan pas zou ik kijken naar wat het beste bij jou past én natuurlijk welke van goede kwaliteit is.
    Ga maar lekker de winkel stofzuigen:D.

mexicang vindt dit leuk.
  19. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Ja dat is inmiddels wel gebeurd, heb verschillende gehad en stond te kijken hoe smerig de winkelvloer is ;)
    Heb een AEG met geïntegreerde kruimeldief geprobeerd, maar deze is wel erg kort en ik ben slechts 1.64…
    Een Bosch, die voelde lekker stevig en liep ook goed. Alleen, die kunnen niet onder een bank of een lage kast. Ik vond het ook een zwaar ding. Voordeel was wel dat de knop aangezet kan worden.
    En ook verschillende Dysons… die loopt toch echt het lekkerst, soepel. Die kan onder kasten, banken enz. Ook verschillende borstels, wij hebben plavuizen, een kleed en boven ligt pvc.
    Nadelen zijn de prijs en de knop indrukken. Al moet ik daar wel bij zeggen, wij hebben ook een stoomreiniger en als ik de benedenverdieping moet dweilen, dan moet ik daar ook een knop van ingedrukt houden, die is echt zwaarder, dus dat zou moeten lukken.

Ik denk dat ik bijna overstag ben, maar ben gelukkig iemand die niet meteen de knoop doorhakt.

Deel Deze Pagina