katten uit box

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door DaphneB, 16 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamadk

mamadk Actief lid

29 jul 2012
    344
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier ook met eentje. De andere gaat er soms liggen maar niet als zoonlief erin gaat. Hij aait niet zo lief hihi

2. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    Wij hebben drie katten, dus ben erg benieuwd!
    We gaan de box wel van te voren neerzetten. Ik denk dat we het kleed maar moeten opvouwen als we er niet zijn.
    De babykamer gaat de deur gewoon dicht, maar we hebben voor de eerste periode een wiegje voor op de slaapkamer. Nu zijn de katten ook vaak in de slaapkamer en vind het eigenlijk wel zielig als ze daar straks ook niet meer mogen komen.
    Missschien dat we dan de wieg gaan afdekken ofzo als de baby er niet in ligt. Het is wel een beetje mijn angst dat de katten in het wiegje gaan liggen als de baby slaapt, maar ik denk eerder dat ze bang zullen zijn!

3. SDenise

SDenise Fanatiek lid

27 jan 2012
    1.859
    0
    0
    Fotograaf/kunstenaar
    Den Haag
    Hier ook 3 katten :p Ik heb de box sinds een week staan en er dubbelzijdig plakband ingedaan en 2 katten zijn er als de wiedeweerga uitgerend en sindsdien niet meer ingegaan..
    De ander is een ander verhaal die vind het grappig, maar ze weet dat het niet mag dus ga het nu bij haar met ballonnen proberen en als de baby er niet in ligt vouw ik het kleed om of ik leg het kleedje ondersteboven..

Maar poepies zijn het echt :p alles wat nieuw is is grappig :p de wipstoel was ook erg grappig en daar lag er ook ineens 1tje in te slapen :O

4. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Hier zowel kat als baby in de box, maar ik heb haar nooit langer dan een paar seconde uit het oog verloren. Na twee kinderen weet ik inmiddels wel dat de kat echt niet dichter bij de baby gaat liggen dan noodzakelijk, maar ik zal er toch nooit op vertrouwen... Volgens mij vonden ze het beiden best gezellig zo...

Bijgevoegde bestanden:

5. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Dat ziet er best gezellig uit!

6. sarahtj3

sarahtj3 Fanatiek lid

8 jun 2012
    1.628
    0
    0
    almere
    Wij hebben er ook 3.. ik ben benieuwd.
    ik denk dat onze kater er wel ik gaat willen slapen, ookal hebben we een super mooie kattenboom.
    Een van de poezen slaapt nu in een oude maxi cosi... ben bang dat ze straks ook in de nieuwe wil gaan maffen. Maar dat gaat niet door..

@Collo003 die foto is eigenlijk wel heel leuk..

7. Lisa2005

Lisa2005 Actief lid

14 apr 2012
    474
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wij hebben 8 katten maar echt geen problemen. Eentje kruipt onder het boxkleed als mijn zoontje er niet in ligt en dan ligt de kat daar heerlijk te snurken.

8. miemie79

miemie79 Actief lid

15 dec 2011
    178
    22
    18
    NULL
    NULL
    wij hebben de box (met ballonnen) sinds zaterdag staan omdat we hem toen kregen. Tot nu toe heb ik onze twee katten nog niet kunnen betrappen... blijkbaar toch niet super interessant de box....

9. samantha1985

samantha1985 Niet meer actief

wij hebben de box heel vroeg neergezet omdat wij toen bij me ouders inwonde en die 2 katten hadden...
    we hebben de katte eerst op onderzoek uit laten gaan en de poes ging er altijd in liggen we hadden de spullen er niet in liggen behalve de boxkleed met een laken erover...
    De kater vond de box niet zo intressant ma zodra er niemand thuis was of wij lagen te slapen ging hij erin plassen wij hebben toen alles weer goed schoongemaak en peper onder de box en in de box gestrooid hierdoor kwam hij er niet meer in....
    toen dat was afgeleerd hebben we de box weer schoongemaak en al het peper verwijderd en de katten gingen er niet meer in,....

10. Miracle1

Miracle1 Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.235
    180
    63
    Wij hebben de box ook redelijk vroeg in de woonkamer geplaatst. Mijn ene kat ging er bijna meteen in, die heb ik er ook gelijk uitgehaald. De andere kat kijkt er niet van op of om.
    De eerste kat ging later alleen 's nachts in de box slapen wat we ook niet hebben willen, wederom heb ik hem eruit gehaald en nu spullen in de box geplaatst waardoor hij er niet meer in past.
    We hebben toen we de box kochten een dikke plastic boxkleed erbij gekocht die we over de gewone boxkleed leggen zodat wanneer de kat wel in de box gaat liggen de gewone boxkleed niet onder de kattenharen komt.
    Verder denk ik dat we de eerste kat telkens weg moeten jagen wanneer hij weer probeerd om in de box te komen omdat ik geen katten in de box wil hebben en hij nogal hardleers is.

11. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Ik heb een plekje voor ze gemaakt onder de box. Lekker fleecedekentje neergelegd en ze vinden het daar wel goed vertoeven volgens mij, want beide hebben ze er al gelegen. Heb 1 keer een kat uit de box moeten halen, ze heeft het ook nog niet weer geprobeerd. Verder doe ik er ook niet zo moeilijk over. Als ons kind in de box ligt, zijn we er altijd bij en voor een paar kattenharen ben ik niet zo bang.

12. misa

misa Niet meer actief

Hier goed 5 weken van te voren in de kamer gezet maar alles wat we geprobeerd hebben werkte niet: ballonnen, zilverfolie, een molton op maat gemaakt en erom getrokken.. Het eruit houden ging prima als we er waren, maar totaal niet als we weg waren.

Nu hebben weer een plastic boxkleed in en daarop het stoffen kleed. Gebruiken we het niet, dan klappen we de twee kleden dubbel zodat de ligplek schoon blijft. Scheelt een boel gestress en vieze kleden! ;)

13. Floriade

Floriade Lid

22 mei 2011
    47
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben 2 maanden voor de bevalling de box in de woonkamer gezet en heel secuur onze kater er elke keer uitgehaald en vermanend toe gesproken. Totdat hij het gewoon uit zijn kop liet om er nog in te springen. Hier was het een kwestie van even doorzetten en daarna lekker rust. Wat misschien ook helpt is een catwell luikje plaatsen die je in kan stellen dicht/open in 4 variaties.
    Er is altijd wel een moment dat het echt handiger is om geen kat in de buurt te hebben. Of om hem juist binnen te houden. DA bezoek bijvoorbeeld.

14. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    Wij hebben van alles geprobeerd om de katten uit de box te houden.. maar 1 ding dat echt werkt: mijn peuter!

Als ze ziet dat er een kat in de buurt van de box komt zegt ze; pssssst poes..nou wegwezuhh! :D

15. shanandoah

shanandoah Fanatiek lid

21 jan 2012
    1.514
    0
    0
    Wij hadden destijds ook ballonnen in de box.
    1 kat vond het alleen maar heeeeeel leuk om de ballonnen te laten knappen.
    Ik haalde ze elke keer aan het nekvel uit de box,wieg en ga zo maar door.
    Ik zag het dus helemaal niet zitten als de baby geboren was.
    Maar toen onze dochter er eenmaal was zijn ze er nooit meer in geweest. evenals de wieg e.d Vanaf het moment dat mijn dochter er was,was het haar plek.

Toen de box weer tevoorschijn kwam voor onze 2e zijn ze er ook niet meer in geweest.

16. Nicky Lohs

Nicky Lohs Actief lid

20 mei 2012
    470
    0
    0
  17. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Ik moet eerlijk zeggen dat ik het een monsterlijk ding vind... en het lijkt me een hoop gehannes om dat ding er elke keer omheen te doen.

Deel Deze Pagina