Lieve mensen, Ik even benieuwd naar jullie ervaring en omgang met bekkeninstabiliteit. Ik voel al sinds 4 weken pijn aan mijn rug, heupen en billen. Nu heb ik al altijd veel problemen gehad met mijn rug en heupen en was de vrees er al dat dit nu weer flink zou opspelen. Vandaag ben ik naar de HA geweest, want de pijn wordt steeds erger. Hij stuurd me door naar de fysio, help dit een beetje? Ik kan nog niet eens meer met mijn honden wandelen zonder daarna kreupel te zijn Mijn liezen en schaambeen doen vreselijke pijn, buiten de rest om. Raak er een beetje frussie van eigenlijk, want ik wil nog zoveel doen en dat gaat nu niet meer. En ik moet nog 3 maanden, goh die lijken dan wel erg lang hoor. Alles moet met maten en het slapen gaat ook niet altijd van harte. Heeft iemand nog tips heeft of dingen waar ik op moet letten? Ik hoor ze heeeel graag. Alvast bedankt.
Ik heb deze klachten ook en begrijp je gefrustreerde gevoel dan ook heel goed. Ik heb een labrador van 1 jaar die een hoop beweging wil. wat ik doe is af spreken met anderen met honden. Ik wandel dan 15 minuten, spreek af op een veldje waar ik kan zitten, de honden spelen een tijd met elkaar en krijgen dan dus toch beweging en dan wandel ik weer 15 minuten terug. 1 keer per dag ga ik dan ook een stukje met haar fietsen, is wat minder pijnlijk en zij moet flink rennen en is zo toch haar energie kwijt. Als we toch een lange wandeling maken doen we dat waar ik tussentijds kan zitten en we nemen er dan dus ook de tijd voor. Wat ik heb geleerd van de fysio is inderdaad alles met mate maar ook genoeg afwisseling. Dus niet (te) lang lopen, zitten of liggen maar dit afwisselen. Dus plan in dat je na een wandeling een uurtje op bed gaat liggen en ga ook niet VOOR je wandeling eerst nog even het huis stofzuigen. Tja het is een hoop gedoe maar zo kun je wel de ergste pijn voorkomen Verder heb ik ook oefeningen van mijn fysio gekregen die ik tussendoor kan doen om de pijn te verminderen en mjn bekken sterk te maken. Veel succes!
O, enne wat ik van de fysio geleerd heb is hoe je moet draaien in bed en hoe op te staan uit bed. Daar moet je echt om vragen daar heb je echt wat aan! Wat je ook vooral NIET moet doen is op 1 been staan, dus kleed je zittend aan. Ik heb bijvoorbeeld ook een krukje onder de douche...... Ik krijg echt voornamelijk tips voor hoe er mee om te gaan want over zal het niet gaan........dat is pas als het kindje eruit is
Ik heb er ook last van gehad en ik ben onder behandeling geweest van een fysio. Ik kreeg oefeningen om mijn spieren te verstevigen. Als je zwanger bent worden je bekken namelijk weker en je spieren moeten de functie van je bekken overnemen. Het is nu een aantal weken goed gegaan. Helaas heb ik nu weer wat last, doordat ik bij de zwangerschapscursus op een dun matje heb gelegen.
Ik had het ook tijdens beide zwangerschappen. En volgde ook fysio bijna hele zwangerschap. Wat mij enorm heeft geholpen in de laatste maanden, was een band die ik van mijn fysio heb gekregen, om mijn buik, zeg maar ermee vast te binden. Dan krijg je niet al het gewicht van je buik op je bekken. Dat heeft me echt veel geholpen. En ja inderdaad veel oefeningen.
jaja hier nog een..... en ik zit ook thuis voor de voledige 100% tenminste.. de komende 3 wkn want de bedrijfsarts vind het nogal onzin! maar hoe is dat dan bij jullie? zitten jullie ook volledig thuis? tjonge ik verrek echt van de pijn!
Hoi, Ook ik heb al enkele weken last van mijn schaamstreek en SI gewricht. Lopen gaat sinds 2 weken moeilijk. Daarvoor kon ik vooral moeilijk slapen. Het draaien in bed doet me zeer en kan totaal niet op mijn rug liggen. Gisteren pretecho gehad en 30 min op mijn rug gelegen. Daar heb ik nu nog last van . Ik heb mensen dieck therapie. Je krijgt wel tips, maar of het werkt... Je wordt natuurlijk ook zwaarder waardoor de klachten ook erger worden. Ik heb nu een bekkenband sinds 3 dagen. Hoop dat dat een beetje helpt, maar voel nog geen verbetering. Ook ik heb een labrador van bijna 2. Ik doe hem mee met de uitlaatservice wanneer mijn man even geen tijd voor hem heeft. Voor de rest neemt mijn man deze zorg gelukkig over. In overleg met mijn therapeut ben ik 6 uur per dag gaan werken ipv 8. Dit omdat ik zo moeilijk en slecht slaap. Ik werk tot 3 uur en ben dan half 4 thuis. Ik ga dan slapen en mijn man maakt mij om half 6 wakker. Dan kan ik er s avonds weer tegenaan. Om toch nog leuke dingen te gaan doen (naar de stad, jonge gezinnenbeurs etc) heb ik voor lange afstanden gisteren een rolstoel gehuurd. Nog niet gebruikt, maar volgende week naar de beurs dus daar doet die dan dienst voor. Succes allemaal... Ik tel de dagen af....
Dank je wel allemaal voor de reactie's en de tips. Volgende week moet ik naar de fysio, dus ik hoop dat het allemaal gaat helpen. Misschien is zo'n bekkenband ook een optie voor mij. De hondenuitlaatservice is inderdaad ook een idee, daar heb ik ook al aan zitten te denken. Eens kijken of dat ook hier in de buurt is. We hebben 2 duitse doggen, dus die hebben ook wel een flinke wandeling nodig. En mijn mannetje gaat als ie thuis is, maar overdag moeten ze natuurlijk ook uit. Nou ik zie wel hoe het allemaal gaat lopen, hopelijk valt het allemaal een beetje mee.
Twee honden is natuurlijk wat lastig, maar fietsen dan? Dat is snel en toch raken ze dan veel energie kwijt. Fietsen heb ik geen last van dus dat doe ik ook regelmatig met mijn hond. Nou succes meid. Hopelijk helpt het je. Neem in iedergeval je rust.
Ik heb ook last van me bekken, en bij mij helpt die bekkenband best wel. Maar kan nog niet helemaal zonder pijnstilling. Heb sinds vorige week fysio en het enige wat ze nog maar kon doen is de spieren erom heen los masseren. Ik zit nu volledig thuis en mij fysio vind het onverantwoord om me nu nog zo weer op te krikken voor de laatste 3 weken. Ze zei dat het beter was om nu op de laatste 9 weken zwangerschap te concentreren en me zo goed mogelijk krijgen voor de bevalling. Zodat de spieren de bevalling goed kunnen opvangen. Groetjes labmuisje ps de afwisseling van lopen en rusten is wel het meest iddeale want de hele tijd zitten gaat ook zeer doen.