kijk mrs blossom. dat kan dus ook maar met wegjagen hou je ze toch niet weg? de buurkat wil ook graag in de voortuin op t bankje liggen, lekker in de zon. daar heb ik geen last van. maar uit mijn achtertuin moeten ze wegblijven! we hebben in heel de buurt 3 katten. dus ik woon in een katarme buurt. wel jammer dat ze alle drie in onze tuin zitten. maar ja. t is de enige tuin met gras en aarde.
Ik heb hier een zomer lang over elke onbekende kat een emmer water gegooid. De niet gecastreerde katten zorgen hier echt voor overlast. De katten die geholpen zijn hebben we echt geen last van. Wij hebben ook 3 katten die weleens in andermans tuinen zitten, maar doen niet hun behoefte in de tuin. Heb die mensen ook gezegd dat als ze er last van hebben, ze de katten maar nat moeten gooien of de hond erop loslaten. Laatst kwam 1 van de katten met een hele nare bijtwond terug, tja, eigen schuld! Ik ga ook echt niet de eigenaar van de hond vragen of hij de dierenarts wil vergoeden. De buurvrouw geef ik standaard elke maand een bus met antikattenkorrels(?). Dus hier is het natgooien en de korrels strooien.
Zeg dat a.u.b. tegen een buurtman van mij. Zijn malthezers lopen gewoon los en scheiten ons grasveld eronder.
Hihi, maar een olifant mag je überhaupt niet als huisdier houden Voor de rest ben ik het met je eens hoor. Mochten mijn katten overlast geven, los/ruim ik het zelf op en accepteer ik dat diegene mijn kat weg jaagt.
Ik heb ook regelmatig last van andermans kinderen (schreeuwen, janken en gillen, rondslingerend speelgoed, snoeppapiertjes, halen de houtsnippers uit de voortuin en stoepkrijt overal). Schijnt dat ze ook los lopen op straat. Ik vind dat je ze binnen moet houden of in eigen tuin Heb zelf een kat maar die graaft altijd heel vakkundig een kuil (overal even breed en mooi diep, kan zo in de bouw aan de slag ) en daarna maakt ze het keurig weer dicht. Katten uit de buurt doen het doodleuk op ons grasveld. Tsja, wat doe je er aan? Leven en laten leven. Keer emmer water over de kat heen schrikt ze een poosje af. Heb misschien nog wel een tip. Laatst had een van de buurkatten tegen onze voordeur gesproeid. Was echt vies, onze hal stonk er ook naar. Voordeur schoongemaakt met groene zeep. Lucht was daarna weg en er is niet weer gesproeid. Schijnt dat ze een hekel hebben aan de geur van groene zeep.
Bij de Action verkopen ze van die knoflook korrels. Die strooi ik momenteel in de tuin. Het stinkt heel behoorlijk, ik hoop echt dat het helpt want ik word er zo doodmoe van! De voortuin hebben we inmiddels VOLLEDIG bedekt met kiezels, dit willen achter anders ook maar gaan doen.
Wel een beetje doorzetten En sommige zijn wel erg hardleers, meestal ongecastreerde katers. Daar hebben wij ook last van, want die vechten in onze eigen tuin met onze katten. Grrr. En helemaal eens met HuiBooBee! Ik moet eerlijk bekennen dat ik ook een groot voorstander ben van kattenbelasting naast hondenbelasting. Het zal een stukje van het aloude conflict tussen hondenbezitters en kattenbezitters beslechten en het laat mensen bewuster kiezen voor een kat. Overlast veroorzakende katten zijn soms moeilijk om in toon te houden, maar je moet het als katteneigenaar op z'n minst proberen. En dat begint met een bewuste keuze voor een huisdier ipv 'omdat ie zo schattig leek'. Helaas lang niet altijd het geval (ook niet bij honden). Erg jammer voor wie wel verantwoord met z'n dieren omgaat.
Het eeuwig terugkerende probleem met ook de eeuwige na minder dan drie pagina's terugkerende discussie kat VS hond. Heel vervelend ja, gelukkig hebben we geen tuin. We hebben onze kat(ten) nog niet, maar die blijft ook binnen. Kan 'm moeilijk elf meter uit het raam laten springen
Bij ons werd er iedere keer bij de voortuin gescheten door een buurtkat, ik heb toen een mengsel gemaakt van chilisaus/sambal en water en dat op de tegels gedaan, daarna is er geen kat meer geweest
ff off topic ik heb al meerdere malen gehad dat een hond dus ook werkelijk in de voortuin had gepoept. Niet alle eigenaren letten daar op, laatst stond er een hond midden in de voortuin te plassen! on topic koffiepruttel, heb ook wel eens gehoord van gebroken koffiebonen omdat het onprettig is aan de poten. succes!
Ik lees veel over het natmaken van de katten en dat ze dan uit je tuin blijven. Maar hier komen die katten midden in de nacht!! En ik ga echt niet wakker blijven om die katten te betrappen wanneer er weer 1 in mijn achtertuin zit te poepen! In de ochtend merk je dan weer dan je halve tuin is omgeploegd en weet je alweer genoeg... :x
Hier geen last van katten gelukkig... En anders missen ze ook snel een ledemaat of kop als ze het wel proberen. Wij hebben een 3 honden waarvan er eentje veel buiten zit en als ze de kans krijgt verscheurt ze een kat zodra die op haar terrein komt. Buiten de tuin moet ze ze negeren maar haar eigen grond mag ze verdedigen. De koffie prut werkt wel super...
Tja ga er weinig aan doen. Het is haar tuin en ik hou mijn hond binnen de tuin en buiten de tuin loopt ze altijd aangelijnd. Als mensen hun kat niet bij zich houden is dat hun probleem. Maar katten zijn slimme beesten en als ze 25kg aan hond op zich af zien komen dan komen ze echt niet weer terug hoor. Dus tot nu toe is er nog geen kat gesneuveld.
om mijn katten in mijn tuin te houden heb ik rondom een schrikdraadje hangen, bovenaan tegen de schutting. 1 keer ertegenaan was genoeg om het niet meer te proberen... 1 set kost 25 euro, en dan natuurlijk wat stroom, maar dan ben je er daarna wel vanaf.
wij hadden vroeger ook zo'n hond hoop voor jouw dat ze nooit er een te pakken krijgen want oei die katten laten dan alles lopen en geloof me je hond heeft een paar douche beurten nodig wil je die lucht er af krijgen en je plaats ook. ik ga wandelen en ruim mijn hond zen shit op mijn katten komen niet buiten mogen ze pas wanneer de tuin aangepast is dat ze er niet uit kunnen. ik vind het ronduit belachelijk dat mensen hun dier lekker overal laten rond lopen.:x
Wij hebben hier heel veel buurtkatten die sinds kort tegen onze voordeur poepen! Gek word ik ervan, die lucht, zo smerig. Ik hoop dus ook op goeie tips.