Ik snap je. Maar.. Andersom vind ik dat van katten in mijn tuin Het bederft écht mijn woonplezier. Onze hond slaat erop aan(dus overlast voor de buren, maar ja, wat kunnen wij daar aan doen?) Ik sta de vreselijke stront van die katten uit mijn tuin te scheppen Onze peuter doet dat het liefst met blote handen Echt ik heb zo'n pest hekel aan de kat en z'n eigenaren! Ik zou hoorndol worden van zo'n piep, maar ik word ook hoorndol van die k.tkat
Ja, het probleem zou simpel opgelost zijn als er eindelijk een verbod komt om huisdieren los te laten lopen buiten je eigen terrein. En dat lost nog een hoop meer problemen op dan alleen die irritante piepdingen.
Ik kan het me heel goed voorstellen, ik vind het ook vreselijk dat er katten in mijn tuin poepen en hier hebben we ook nog een heel aantal niet gecastreerde boerderijkatten, die overal tegenaan sproeien en het de weidevogels ook erg moeilijk maken. Ik vind dat katten niet los rond moeten lopen, ik zou het liefste zien dat iedereen ze in hun eigen tuin houdt… Hier worden ook nog veel katten aangereden, dus nog een reden waardoor ik liever wil dat ze niet vrij rondlopen.
Wat je zegt er worden ook nog veel katten doodgereden. Een paar weken geleden nog een jong katje. Ze was gestopt maar mocht niet baten. Gisteren zat een kat op de weg en die had geluk. De bestuurder zat niet op te letten, kat ging niet weg maar reed en net langs. We stonden de afwas te doen. We dachten dat die kat er geweest was.
Ook ik ben een voorstander van een verbod op loslopende katten buiten je eigen tuin. Ik vrees dat het niet te handhaven is. Wij hebben zelf 4 katten die alleen aangelijnd af en toe in de tuin komen. Wij hebben hiervoor ook 4 katten gehad. Nooit gedragsproblemen of zoiets, omdat ze perse naar buiten wilden. Wel moet je ze genoeg klim-, lig- en krabmogelijkheden aanbieden. Zo hebben wij in onze woonkamer aan beide kanten een parcours gemaakt voor de katten zodat ze hun energie kwijt kunnen en ook lekker hoog kunnen liggen. Ik vind het asociaal om je kat buiten te zetten. Waarom heb je dan een huisdier? Zodat anderen er last van hebben? Zodat jouw kat aangereden, aangevallen, mishandeld of ziek kan worden? En inderdaad ze vangen beschermde vogels, kikkers, vlinders etc.
Zo'n verbod zou een hoop problemen oplossen ja. Toen ik vroeger nog katten had maakte ik onze tuin catproof zodat ze daar niet uit konden. Als je geen mogelijkheden hebt om je huis zo katvriendelijk in te richten dat ze van jongs af aan prima binnen kunnen leven of geen kattenren/tuin kan afschermen dan moeten mensen gewoon geen katten aanschaffen.