Sinds 2 weekjes ongeveer ligt mijn kat altijd op mijn benen en ik mag hem aaien wanneer ik wil, normaal doet ie nooit. & Mijn nod is pas zaterdag a.s.
Heb het wel eens vaker gehoord.. Al deed die van ons niks anders toen ik zwanger was. Honden ruiken het... ben ik van overtuigd!!
Een van onze katten kwam inderdaad ineens veel vaker bij me liggen. Denk wel dat katten (en honden) dat aan kunnen voelen ja.
Mijn kat was ook wat meer beschermend over mij tijdens de zwangerschap, kan me alleen niet herinneren of dit vanaf het begin al was. Nu is ze super beschermend over de baby, altijd voor de box liggen en naar dr toe als ze moet huilen enzo, heel schattig
Toen ik net zwanger was, gingen we bij vrienden op bezoek, we hadden het nog aan niemand verteld, ook niet aan hun kat Die kat is heel schuw, komt nooit op schoot liggen, ligt alleen op een plekje op de bank en laat zich dan alleen aaien door die vriendin. Je raadt het al; hij kwam ineens óp mijn schoot liggen, lag te spinnen als een malle! Terwijl ik hem helemaal niet heb gelokt ofzo, ik negeer 'm juist altijd een beetje omdat hij anders meteen naar buiten rent... Die vrienden begrepen er echt niks van, dit gedrag kenden ze totaaaal niet Wel grappig; mijn dochter is nu bijna 5, en die kat rent voor iedereen weg, behalve voor haar! Zij kan 'm echt aaien, vindt hij prima. Alsof hij toen ze nog in m'n buik zat al een band met haar kreeg...
Mijn hond en iig. Mijn eerste zwangerschap moest ze niks van me hebben. Die zwangerschap is ook mis gegaan. Nu is ze niet bij me weg te slaan. Ze volgt me letterlijk overal. Ik kan niet eens alleen naar de wc. Of rustig op de bank zitten. Dan zit ze al boven op me. Naja. Tegen me aan. Is een flinke hond haha
Geldt ook voor als iemand bijna ongesteld wordt, kunnen katten ook aanvoelen? Want ik kan me niet herinneren aangezien ik elke ronde gewoon ongesteld werd, dus moeilijk haha vandaar is het mijn 2de vraag hihi
Bij mijn kat is t heel raar. Hij voelt het wel aan maar, toen ik zwanger was van mijn dochtertje kwam hij niet meer op schoot. Terwijl hij dat normaal wel deed. Nu ben ik weer zwanger en draait hij als een gek om me heen en wil op schoot. Toen mijn zusje zwanger was kwam hij ook altijd bij haar op schoot. Zij kreeg een jongen. Misschien krijg ik dan nu ook een jongetje 😂
Mijn ene kat kwam de eerste paar weken iedere dag op mn buik liggen spinnen. Heb een enorm goede band met deze kat en hij voelt alles heel goed aan. Normaal komt hij naast me liggen op de leuning, maar die eerste weken echt alleen maar oo mn buik!
Mijn kat was ook wat aanhankelijker nog voordat ik zelf wist dat ik zwanger was. Bleef ook steeds naar me kijken, ging ze naast me zitten en naar me staren haha. Heel grappig! Ging na een paar weken ook weer over
Mijn katten lagen ineens weer bij elkaar in de mand. Dit deden ze bij mijn vorige zwangerschap ook. Na de geboorte van mijn dochter lagen ze ineens niet meer bij elkaar. En nu dus weer wel.
Bij mijn katten niets gemerkt bij de eerste zwangerschap en nu ook niets. Wel is de hond van mijn schoonouders waakzamer over mij en moet mij nu ook altijd langdurig begroeten, hij is best oud en niet goed meer ter been, dus hij groet bijna niemand meer. Hij gaat ook pas bij mij weg als ik hem een aantal keer flink aangehaald heb. Voor de zwangerschap keek ie niet echt naar mij om als ik binnen kwam.
Niemand met bijna nod😂😂 maar ik vond het wel heel interessant om te lezen. ik ben benieuwd of dat echt wel zo is bij mij hihihi maar alsnog bedankt voor jullie reacties 😍😍
Ik heb 3 katten, 2 mannetjes en een vrouwtje. Een vd mannetjes was voor mn nod al niet bij me weg te slaan, steeds op schoot willen enz. Dat was voor mij een teken dat er iets niet klopte haha. Het vrouwtje ligt standaard bij mij, maar nu echt op mijn buik, deed ze toen ik zwanger was van de jongens ook
Je NOD is zaterdag en nu al 2 weekjes doen je katten zo? Dus dan al voordat je je eisprong had? Wellicht voelden ze de bevruchting aankomen in dat geval? Want mocht je nu inderdaad al 2 weken na je eisprong zitten, dan kun je al prima testen. Ben benieuwd! Onze wijlen binnenkatten gedroegen zich niet anders dan anders.
Dieren voelen het zeker aan. Alleen niet al voor je eisprong natuurlijk.. Edit had de reactie hierboven nog niet gelezen. Maar eens met behappy
Bij mijn eerste zwangerschap was onze kat niet vanaf het begin anders maar op een gegeven moment wilde hij alleen maar op mijn buik liggen.. tijdens de weeen werd hij juist weer gek van mij omdat ik rond bleef lopen en gaf hij mij een corrigerend tikje (zonder nagels) dat ik rustig moest doen ^^ Nu ben ik volgens de test van vanmorgen weer zwanger (a.s. zondag moet ik ongesteld worden) maar onze kat negeert mij meestal en trekt juist meer naar mijn man toe
Ahhahaha ik ook benieuwd. maar ik ben ook benieuwd of iemand wel eens ongesteld wordt kunnen katten ook aanvoelen?