Katten vraag

Discussie in 'De lounge' gestart door Imona, 7 apr 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Hoi dames.

Het gaat nog wel even duren. We staan als 11e op een wachtlijst voor 2 katjes. Maar ben er al wel veel mee bezig. Vooral het gedeelte: wel of niet buiten laten.

Enerzijds denk ik: een kat hoort lekker buiten te zijn, te jagen, vrij te zijn. En heb ik ook helemal geen zin om mijn tuin af te zetten en continue te letten op ramen en deuren.

Anderzijds denk ik: dalijk worden ze doodgereden, of lopen ze weg of gebeurt er wat.

We staan op voor een kruising ragdoll x maine coon of een Europese langhaar x maine coon.

Wat voor kat hebben jullie? Laten jullie ze buiten? Waarom wel, waarom niet?

Ben benieuwd

2. Jazziepooh

Jazziepooh Niet meer actief

Wij hebben 2 raskatten (ragdolls) en laten ze niet naar buiten gaan. Dit ras is ook erg geschikt om binnen te blijven zeggen ze. Sowieso zou ik, naast dat ze aangereden kunnen worden enzo, veel te bang zijn dat ze gestolen worden..

3. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.818
    18.532
    113
    Vrouw
    Wij hebben gewoon een huis-tuin- keuken kat.. die komt ook gewoon vrij buiten. Onze buren hebben ook beide katten dus die maken er verder geen probleem van. Onze kat is buiten best schuw (gelukkig) en ze gaat ook niet ver weg.
    Vrienden van ons hebben ragdolls en dat zijn echt binnen katten. Ze vindt ze te kwetsbaar om vrij buiten te laten lopen.. heel af en toe komen ze achter in hun tuin. De tuin is afgesloten en ze blijven altijd wel in de tuin.

4. Poes123

Poes123 Actief lid

15 mrt 2021
    326
    362
    63
    Vrouw
    Wij hebben twee huis, tuin en keuken katten. Inmiddels ruim 9 jaar mijn beste vriendjes. Ik durf ze niet buiten te laten, dus hebben wij een kattenren gebouwd. Ik heb geen stress en mijn katten kunnen een frisse neus halen!

5. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Onze raskatten gaan niet naar buiten, wij vertrouwen het niet.

6. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Wij hebben 2 katten, onze grote tuin is catproof afgezet. Een hele klus, maar ze kunnen veilig naar buiten.
    En niemand heeft last van mijn katten die in een tuin of op loungeset van een ander poepen of plassen.
    En ik zou als de dood zijn dat iemand mijn katten pijn doet.

7. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.039
    16.544
    113
    Onze raskatten gaan ook niet naar buiten, ja in onze afgezette tuin. Ik vind het een beetje een loos excuus om niet je tuin af te zetten ‘omdat je er geen zin in hebt’.

8. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.262
    8.710
    113
    Vrouw
    Ik heb geen raskat. Heb een schildpaspoes. Zij komt niet buiten. Sws niet omdat ik in een flat woon. Maar wil het ook niet. Veel te bang dat er iets met haar gebeurt.

9. DaphneB

DaphneB Bekend lid

25 jul 2011
    585
    68
    28
    Wij hebben sinds begin februari 2 Britse korthaar katertjes. Wij hebben afgelopen weekend de bovenkant van de schutting afgezet met beugels en net. Ze zijn zo enorm blij ermee en wij kunnen nu met een gerust hart onze schuifpui open zetten en kunnen ze in de tuin spelen. Het valt ons 100% mee mbt zicht. Valt veel minder op dan we dachten 20210403_184257.jpg

Bijgevoegde bestanden:

10. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    De opa van onze kat was een Europese wilde kat, dat zie je niet aan de buitenkant van onze kat, maar ze heeft wel haar vrijheid nodig.
    Gelukkig hebben alle buren hier ook katten en wonen we aan de rand van een natuurgebied. Dus niemand heeft er last van.

11. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Krijg je dan niet zo'n gevangenis idee?

12. Aszz

Aszz Niet meer actief

8B1C818C-8B89-4BD4-8642-B1C39CC04F57.jpeg 2 ragdolls.
    Ze komen buiten, in onze tuin. Die is omheind.
    Gelukkig zijn het katten die daar meer dan genoeg aan hebben. Ze kunnen uren naar de vogeltjes kijken.
    Moeder, het is moeder en dochter, heeft ooit eens een gigantisch smerige grote ranzige mot gevangen waarvan ik niet eens wist dat die in Nederland gevangen. Brrr.
    Maar goed, het zijn net rennende teddyberen dus redelijk opvallend.
    Ze vinden het heerlijk buiten, maar binnen ook.
    En ze mogen alleen buiten als ik thuis ben.

13. DaphneB

DaphneB Bekend lid

25 jul 2011
    585
    68
    28
    Nee het valt echt een beetje weg naar de achtergrond.

Imona vindt dit leuk.
  14. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

29 jun 2011
    4.048
    2.553
    113
    Limburg
    Wij hebben 4 katten, een Maine coon, een ragdoll en 2 Europese langhaar.
    Ze zijn gewend binnen te zijn en dat is ook nooit een probleem geweest. Vorige week hebben we de tuin afgezet waardoor ze nu wel naar buiten kunnen en ze genieten er zichtbaar van.
    Persoonlijk zou ik katten alleen buiten laten wanneer ze de tuin niet uit kunnen.
    Dit omdat ik vind dat buren geen last van onze katten moeten hebben en het gevaar dat ze weglopen of gewond (of erger) raken op welke manier dan ook.

Imona en DaphneB vinden dit leuk.
  15. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    Onze Main Coone (inmiddels overleden) en onze 'normale' kat kwamen wel buiten. Niet verder dan onze tuin en de gemeentegrond daarachter, vonden ze beide spannend genoeg ;)

De 'normale' kat is echt een mooi weer luxe-kater, beneden de 15 graden gaat hij de tuin niet in. :rolleyes:

16. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Wij hebben 2 htk-katten. Ze hebben 7 jaar bij ons op de flat gewoond, toen we verhuisden naar deze woning besloten om ze binnen te houden. Ze vinden het meer dan prima. Hebben geen behoefte om naar buiten te gaan. Ik kan rustig de hele dag de deur open hebben en nog gaan ze er niet vandoor.

Nu zijn ze al een dagje ouder en slapen zo ongeveer de hele dag. Zal er vast ook mee te maken hebben :D

17. Sandy01

Sandy01 Bekend lid

5 okt 2009
    727
    306
    63
    Wij hebben twee maine coons en een htk kat en zij komen niet verder dan onze afgezette achtertuin. Kost wel wat tijd en moeite om de tuin netjes af te zetten, maar ze komen wel buiten en worden tenminste niet doodgereden.

18. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.132
    8.867
    113
    Eerst hadden we twee htk-katten, die kwamen niet buiten. Nu twee Brits kortharen, die komen ook niet buiten. Ik wil ze niet kwijt en ik wil ook niet dat de buren last van ze hebben.

19. Boedah

Boedah Niet meer actief

Wij hebben 2 katten, ze komen allebei buiten.

de huis-tuin-keukenkat blijft netjes in de tuin, de kruising ragdoll-pers springt vanaf de grond over een schutting van 2.20 hoog. o_O
    buren willen geen net ofzoiets op de schutting hebben..

die komt de laatste tijd ook geregeld thuis dat ze weer nat gegooid is ofzo. Ik baal er wel van, want ik wil niet dat andere last hebben van mijn kat. Maar binnen is ze echt niet te houden.

20. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.943
    14.994
    113
    twee europese kortharen, die gaan beiden naar buiten. Nouja de oudste van de twee eigenlijk niet meer of zeer zeer zeldzaam. Heeft ook reuma aan zn pootjes.

Raskat zou ik niet naar buiten laten. Wij zijn een van de katten kwijt geraakt bij ons oude huis door een aanrijding. Was gelukkig op slag dood (nek gebroken) en hij wist echt wel hoe hij over moest steken. Alleen die persoon reed geen 30 maar meer rond de 60.

Er was hier overlast van muizen, tot wij kwamen wonen. De jongste van de twee doet geregeld zn ommetje en "belt" binnen no-time weer aan. Tuinen van de buren zijn zijn turf, daar wordt ook niet gescheten want dat komt meneer thuis doen. En na zo'n heerlijke muis...pfffffff wat een lucht.

Deel Deze Pagina