Hier 2 htk- katten en een langharige poes (opvangertje uit Egypte, lijkt op een ragdoll) die alle drie niet verder komen dan de tuin. De eerste is buiten zijn gewend maar kwam bij haar vorige baasje ook de tuin niet uit. De andere twee zijn binnen opgegroeid. De middelste komt zelden buiten, das een enorm schijthuis. De andere twee genieten ervan om in de tuin te zitten. Enorme luxe, we hoeven niets af te zetten, ze blijven netjes binnen de schutting. Ik vind ook niet dat anderen last moeten hebben van onze katten en zou ook veel te bang zijn dat ze iets overkomt dus ben blij dat ze niet verder gaan dan de tuin (als ze er wel uit gingen hadden we ‘m afgezet)
Wij hebben 1 raskat (main coon x noorse boskat) en een htk kat (main coon x htk). Ze komen beide buiten, maar de raskat "kan" niet hoog springen, dus blijft uit haarzelf alleen in de tuin. De htk komt graag buiten, maar is best schuw, dus zit eigenlijk alleen in de boom vd buren (haar persoonlijke uitkijktoren ), ligt op onze loungeset of zit in de voortuin. Ze plast en poept altijd binnen op haar bak, dus geen overlast naar de buurt gelukkig. En ze komen alleen buiten als ik thuis ben en snachts zitten ze altijd binnen.
Onze katten (een htk en een Bengaal) komen beide buiten. In ons oude huis hadden wij de tuin afgezet maar de Bengaal kan ontzettend hoog springen en is onwijs slim en sterk. Ze vond altijd een plek om te ontsnappen of trok het net los. Ik weet wel dat voor sommige rassen soms zelfs in het koopcontract is opgenomen dat de kat niet los naar buiten maken.
Wij hebben een asielkat en een Ragdoll. De asielkat was het al gewend om buiten te zijn. De Ragdoll mag de tuin niet uit, maar probeert dagelijks te ontsnappen wat soms lukt. Ragdolls zijn goedzakken, schrikken niet snel, gaan niet snel aan de kant, laten zich makkelijk optillen (hij is ook heel mooi, straks nemen ze hem mee, ik moet er niet aan denken) en hun pluizige vacht isoleert niet zo goed, dus dat is ook niet handig met kou.
Wij hebben 2 htk katten, beide blijven ze binnen. We wilken geen overlast en geen vechtpartijen. Waar we wonen hebben ze heel veel katten lopen. Vroeger mocjt onze kat naar buiten maar die is nooit zo aanhankelijk geweest. Legde dode beesten in de tuin van de buren. Het contact met de buren verslechterde enorm. Vandaar de beslissing dit we dit niet willen. Onze andere mochten ook niet naar buiten. We hebben echte knuffel katjes.
Wij hebben 3 Britse langharen die in principe binnen leven. Bij lekker weer laat ik ze in de tuin wel onder toezicht want eentje ontsnapt ook vaak. Die andere blijven braaf in de tuin. Ze vinden het wel heel erg fijn om buiten te zijn dus vindt het soms ook wel zielig hoor. Het zit toch in het instinct van zo’n beestje. Bij ons in de buurt lopen meerdere ras katten vrij buiten maar ik durf dat gewoon niet aan. Ben bang dat ze gejat worden en zal denk ik ook niet rustig kunnen slapen als ze s’avonds nog niet binnen zijn. Aan de ene kant denk ik wel als je ze van jongs af aan buiten laat dat wel anders zou zijn.
Hier 4 ragdolls. En tuin is afgezet. Echt niet dat ze buiten de tuin komen. Ze doen ook geen moeite om de tuin uit te komen. En vinden het heerlijk om de tuin in te gaan. En als achterdeur open staat en wij gewoon binnen zijn, komen ze vaak ook weer naar binnen.
Wij hebben een poes vanuit een nestje van een boerderij. Poes blijft binnen of in onze tuin. Tuin hebben we middels het oscillotsysteem zo kat vriendelijk afgezet. ( is best duur maar wij vonden beugels en gaas te gevangenis-achtig) Een huisdier neem je voor jezelf en ik vind dat ze anderen niet tot last hoeft te zijn. Hou er zelf ook niet van als een vreemde kat op mijn tuinkussens ligt of in mijn tuin poept. Dus als je een katje krijgt die het buitenleven niet is gewend dan zou ik hem nooit buiten de tuin laten.
Wij hebben 2 htk-katten. Beide kwamen buiten. Nu wonen we in een appartement en kunnen ze alleen op het balkon helaas. Hopelijk kunnen ze over een jaartje weer vrij rondstruinen. als ze raskatten waren geweest dan weet ik niet of ik ze naar buiten had laten gaan vanwege de kans op gestolen worden. Zijn er meerdere mensen met raskatten bij jullie in de buurt? Wat doet men daarmee?
Wij hebben 2 oude dames. Nu beide 17 jaar. 2 zusjes. Heb ze als vondelingetjes gevonden, langs de kant van de weg (3e kitten was al plat gereden) Ze komen de tuin niet meer uit. Liggen veel te slapen op hun eigen plekjes in de garage,/bijkeuken. Lekker rustig en lekker warm. Ze zijn altijd wel buiten geweest hoor.
Even iets heel anders ik hoop niet dat je van plan bent om hier veel geld voor te gaan betalen. Want deze katten zijn geen raskatten maar gewoon htks. Hier komen ze alleen buiten als wij er bij zijn maar deze brave Hendriks van Maine-coons proberen niet eens de tuin uit te komen. Dus eigenlijk komen ze alleen in de zomer buiten. Ze missen het verder niet.
Wij hebben 2 htk katten, beiden gaan al 15 jaar naar buiten. De ene ziet er wel een beetje uit als een raskat maar ze is nooit mee genomen Er hangt een te duur prijskaartje aan denk ik Elke maand insuline en spuiten.. Bekijk bijlage 684948
Zoiets zieken wij ook nog. Probleem is dat we hekken hebben met hedera eroverheen. Dus die moeten we wel nog normaal kunnen snoeien. Waar hebben jullie dit (laten?) Doen? OT: wij hebben 2 vuilnisbakkies. Europees korthaar. En we laten ze dus niet buiten. De redenen: onze vorige katten mochten wel buiten. 1 is weggelopen of ergens gewond geraakt en hebben we nooit meer gezien. 1 is voor ons huis doodgereden. We kregen van buren verderop klachten over poep in de tuin. De buren zelf hebben nooit geklaagd, maar ze gebruikten een van hun boompjes in de voortuin als krabpaal. Deze blijven dus mooi binnen. Veiliger en prettiger voor de buurt.
Hier een htk poes, opgepikt als kitten van een boerderij. Ze komt buiten, want binnen is ze echt niet te doen.... Er lopen hier heel veel katten rond en we wonen in een gebied met best veel groen. Ze zit ook altijd ergens in de buurt van onze tuin. Ook lopen hier een aantal langharige katten rond, maar die zijn echt niet aanhankelijk. Eerder schuw...
Dit dus, zodra het een kruising is, dan is het geen raskat meer. Ook al heb je een Maine Coon en een Boskat gekruist, dan nog is het een htk kat en geen ras. Ik heb 3 htk katten. 1 daarvan is een kruising Maine Coon met Europese korthaar, een htk kat dus. Mama,(mijn vrouwtje) had contact met de buurman zijn kater Maine Coon. Hij laat hem los rondlopen en vind het zielig voor de kat om te laten helpen. Je ziet het verschil wel in de vacht en grote, zeker wel. Maar het is een kruising en geen echt ras. Bij mij lopen ze wel los, ze zijn wel gechipt en ondertussen allemaal geholpen.
Een kennis van mij heeft maine coons en er is schrikdraad op de schutting gespannen. Dat werkt ook prima.
Haha klinkt als de katten van onze vrienden. (Ook 2 ragdolls). Die gaan gerust midden op straat liggen en ook niet aan de kant voor een auto bij wijze van... vandaar dat ze ook de tuin niet uit mogen.
Onze raskat (Siamees) kwam ook niet buiten. Veel te kwetsbaar en was ook veel te bang dat ie gestolen oid zou worden. Daarbij was het echt een kat dkr prima binnen kon zijn. Was het liefst lekker de hele dag bij je en was echt een huismus. Huis-, tuin- en keukenkatten zou ik eerder naar buiten laten. Zeker wanneer je kiest voor boerderij kittens. Maar dat zou ik persoonlijk al niet gauw doen. Wij stonden ook op het lijstje een jaar geleden voor 2 maincoons. Helaas reageerde de jongste behoorlijk heftig op katten en hebben we besloten er op dat moment niet voor te gaan. Allergie is nog niet echt te testen op die leeftijd. Nu voor kittens gaan vind ik op dit moment sowieso niet zo'n goed idee. Maar als ik dit zo lees gaat het wel weer kriebelen haha.