Sinds een dag of 10 heeft onze hond rare schilfers bij haar oren ze zijn zo weg te halen met een doekje maar haar haren vallen ook uit. Voor ik nu weer naar de dierenarts ren. ( heb ik de afgelopen 2 maanden 5 keer gedaan voor niets) wil ik jullie eerst vragen. Dit is een foto zegt dit iemand iets? Bekijk bijlage 469226
Kan van alles zijn, een schimmeltje, bacteriële infectie, maar ook een beginnende tumor. Of niets... Dus zou er wel even naar laten kijken.
Als je het weet mag je het zeggen. Onze hond is ook zo begonnen en intussen kan ik wel zeggen dat hij een serieus huidprobleem heeft. Hij zit aan dieetvoer en heeft al verschillende AB kuren gehad. Onze dierenarts weet het niet...
Wel even naar de dierenarts die maakt even een huidschraapsel en kijkt er even goed naar. Kan namelijk ook een mijt zijn.
Mijn kat heeft dit ook eens gehad en bleek idd een schimmel te zijn. Ik zou even langs de dierenarts gaan om een zalfje te halen!
Mogelijk eczeem door de warmte? Ik zou het even aankijken, het ziet er wat dat betreft netjes uit, maar als het na een paar dagen niet weg is toch even naar de dierenarts. Mocht het jeuken dan kun je calendula zalf gebruiken, doen wij ook altijd.
Ik denk schimmel of schurft of iets dergelijks. Een tumor zou ik niet direct aan denken hoor! Even vet houden en kijken of het wegtrekt.
Dit idd, onze hond heeft demodex mijt gehad, haaruitval en zo'n schilferige huid passen daar wel bij.