Zijn ons aan het oriënteren op koopwoning.. Waar spelen jonge kinderen? Limvioveld bijvoorbeeld? Zijn er speelplekken in die buurt? Kenners, hoor het graag!!
Bergkwartier is vrij enorm, vrij divers en eerlijk gezegd ook nogal verdeeld door een aantal grotere wegen. Relatief vind je er niet heel veel jongere kinderen en die zullen relatief vaak geen thuisblijfouders hebben. Iets specifieker adres noemen kan handig zijn in dezen.
Bij de Juliana van stolberg sporthal achter Is een park.. Oudere kinderen voetballen en spelen op het skatepark.. Jonge kinderen zijn veel te vinden in de speeltuin erachter!
Op dat veld voetballen kinderen vaak, zijn wel wat ouder, denk jaar of 9/10. Ook komen er vaak scholen sporten overdag. Er zit ook een stuk begroeiing bij waar je je kan verstoppen of zo, het is op zich een leuk veld! Je hebt er ook nog het Juliana van Stolbergpark en het 'bos' Klein Zwitserland. In Klein Zwitserland is ook een stukje aangelegd met klimtoestellen. Het Juliana van Stolbergpark is wel heel leuk, vaak veel kinderen, vooral in de vakantie. Er is een voetbalveld, skatepark, en voor de kleintjes een speeltuin. Er zijn geen hofjes met speeltoestellen oid in het bergkwartier, misschien alleen als je richting Surinamelaan enzovoort gaat maar dat weet ik niet zeker.
Maar geen kleine speeltuintjes waar je andere kinderen en ouders kan ontmoeten dus met kids onder de vier? Of speeltuin bij de montessori? Of zijn dir parkjes op loopafstand? Niet echt hè? Mmm wel groot nadeel toch aan die wijk in a'foort? In tuin spelen wordt ook saai en zo fijn om te kunnen lopen naar speeltuintje merk ik nu Of dat kind van 6 zelf over stoep naar pleintje kan..
Zou Leusden dan geen oplossing zijn? Dichtbij Amersfoort maar wel nog speelhofjes en een beetje dorps? Ik ben zelf van een stad naar dorp gegaan en moet zeggen dat het heerlijk is! Met 20 minuten fietsen ben ik in de stad maar voor de rest heb ik hier alles. En het Hamershof heeft eigenlijk alles wat je nodig hebt dagelijks maar voor het echte shoppen naar kleding etc dan is Amersfoort ook heel dichtbij.
Ik woon bij het randerbroekerpark. Daar kunnen ze wel leuk spelen. Word ook veel op straat gespeeld 1 richtingsverkeer
We vinden het bergkwartier zo mooi! Groen, prachtige oude huizen, mooie rustige lanen.. En alle voorzieningen om de hoek! Zijn niet zo van een dorp en jaren '70 stijl huizen.. Randenbroek park is geweldig maar vindt de buurt erom heen wat minder..