Interessant topic! Wij hebben zelf ook 3 katten en zijn al eens aan het denken hoe het allemaal zal gaan straks, één er van is vreselijk hardleers namelijk (eerder nietleers zelfs). De balonnen in de box willen wij ook gaan proberen, ik hoop echt dat ze er wat op uit zullen doen. Op heel veel van dat soort trucjes reageren ze niet eens, ik had weleens wat gelezen over aluminiumfolie als ze ergens niet op of in mogen. Ik druk aan de slag natuurlijk, nou echt... ze hadden de grootste lol met z'n 3en! De babykamer wordt waarschijnlijk een no go area, ze komen er nu toch al nooit dus missen zullen ze het niet. Verder mogen ze overal in huis komen, soms zelfs ook op onze slaapkamer (als het beddengoed in de was moet, lekker kroelen ) Misschien dat we ze een paar keer laten snuffelen en kijken maar ik wil er verder niet teveel aandacht aan besteden. Voor baby's en kinderen zijn ze wel bang ja, of bang... heel erg op hun hoede. Echt op de teentjes er naar toe sluipen en als de baby dan een geluidje maakt dan schieten ze weer weg Ik dwing ze verder ook niet, laat ze maar mooi lopen. En omdat de ouders van die kinderen ook een beetje huiverig zijn ("straks haalt ie uit!") hou ik ze er maar gewoon bij weg. Voor mezelf weet ik dat ze dat niet zo snel zouden doen, ja die hardleerse zou ik in de gaten moeten houden maar die andere twee zijn nog te dom om een vlieg te vangen. Tuurlijk kun je dieren nooit helemaal vertrouwen maar ik ken die van ons en ik weet dat ze niet maar zo zouden uithalen. (al was het alleen maar omdat er heus een aantal signalen aan vooraf gaan) Straks met ons eigen kindje zullen ze er vast vanzelf aan wennen, ze zullen wel moeten ook
Mijn kat springt nog steeds met een rotgang op mijn buik als hij de kans krijgt. Maar dat is een siamees en die sporen niet. Maar echt fijn voelt dat niet, en dan is hij maar 4,5 kilo. Als hij op schoot ligt en de kleine beweegt in mijn buik, dan gaat hij terug zitten duwen met z'n poten. Onze andere kat ligt eigenlijk nooit op schoot. Bij ons mogen ze zowiezo al nooit in de slaapkamers (alleen met oud en nieuw mogen ze onder het bed), dus dat wordt niet anders voor ze. Ik ben erg benieuwd hoe ze straks op de kleine gaan reageren, maar ik denk dat het allemaal wel los zal lopen. Leuk trouwens een sibeer! Mijn schoonmoeder heeft er een, en mijn man wil er eigenlijk ook een. Maar ik vind 2 katten wel even genoeg
Wij hebben de katten tijdens de bevalling op zolder gehad, daarna heeft de kraamverzorgster een lap met het vruchtwater (!) bij ze gelegd zodat ze konden wennen. 's avonds zijn ze in de kamer komen ruiken. Ze hebben nooit lelijk gedaan tegen mijn dochtertje, accepteerden haar meteen. Als je een nieuwe kat bij een baby doet kan het nog wel eens problemen opleveren, die vind dat maar raar volgens mij.. dus wees bij nieuwe huisdieren extra op je hoede.
Jenala, jaaa siberen zijn echt schatjes, we hebben er 1 en het is de jongste maar als we hem als eerste hadden gehad hadden we denk ik alleen maar siberen gehad hihihi (voor de duidelijkheid ik wil mn huidige katten ook voor geen goud kwijt hoor ) En Siamezen zijn ook gaaf, ik wou zelf altijd een foreign white maar mn vriend vind ze niet mooi Die houd meer van robuuste katten Bedankt dat iedereen zo leuk reageert Even alle tips op een rij; * lap met geur van baby/vruchtwater na de geboorte bij de katten brengen * nogsteeds normaal blijven doen tegen de katten (duh ) * tijd maken voor kroel en speeltijd met de katjes * eventueel ballonnen in de box (gaat bij ons niet op, spelen ze mee) * ... mis ik iets?