kreeg opmerking vn een mevrouw baby te warm gekleed?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door celia82, 27 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. celia82

celia82 Fanatiek lid

14 apr 2009
    2.077
    0
    36
    Hoi,
    was laats met me dochtertje na buiten en kwam terecht in het winkelcentrum.
    kwam een vrouw na me toe en ooooh wat een lieve baby blabla
    opeens zei ze oo je heb haar wel veels te warm aangekleed hoor!
    dacht bij mezelf uh? het is ijskoud !ze had een rompertje natuurlijk aan een katoenen pakje eroverheen fleece jasje aan en een wikkeldoek(vn de kruidvat) over dr beentjes een fleecedekentje.

is dit nou echt te warm?

en een mutsje niet te vergeten

2. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    lekker laten kletsen, mensen bemoeien zich graag met iedereen.

3. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

nee hoor, met de kou van de laatste dagenmag dat best.
    ik had vaak ook nog een kruik in de wagen.

vandaag 10min op de fiets geweest (moest naar de stad)
    ik had een truitje, dikke vest, mailot en een broek sokjes, slofjes 2 paar handschoenen en een dik pak.
    toen we weer thuis waren waren haar handjes normaal niet warm ook niet koud.
    het is water kou. echt guur weer

4. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Nou ja zeg, waar bemoeien mensen zich mee?! Ik vind dat echt niet te warm hoor voor een baby van een maand. Niets van aantrekken, jij als moeder weet zelf wel wat het beste voor je kindje is. Het ene kindje is wat kouwelijker als het andere en dat is niet aan een ander te bepalen wat te warm is en wat niet...;)

5. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    nou dat is niets teveel aan kleding voor zo'n kleintje hoor!
    niets van aantrekken!

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

zolang ze je niet met hoog rode konen zit aan te staren al puffend valt het wel mee hoor! ;) Maar je zal ze de kost geven die hun kind wel te warm aankleden... liever iets te fris dan te warm! Iedereen kent ze toch wel die kinderen die in de wagen een soort saunaomgeving hebben? Dat vind ik wel zielig hoor!

7. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Niet als commentaar, maar wat wel snel vergeten wordt, is dat het binnen warmer is als buiten. je kan bv het wikkeldekentje of dekentje even opzij kan schuiven. Als je dan naar buiten gaat kun je het weer gebruiken. Anders moet t kindje weer wennen en krijgt geen extra warmte meer.
    Maar verder zou ik ook zeggen prima aangekleed hoor!

8. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Dit was ook mijn gedachte. Op dit soort momenten zou ik altijd even extra het nekje van je kindje controleren. Binnen kan de temperatuur soms erg verschillen met buiten. En als je kindje dan natuurlijk gaat liggen zweten (stél dat dat zo was) en daarna weer de kou in gaat, dan is dat natuurlijk niet goed.
    Of het zo was of niet weet ik niet, ik weet wel dat het vandaag verschrikkelijk koud was!

9. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Volgens mij niet te warm gekleed hoor..
    Hier vandaag de kinderwagenbak voorverwarmd met een kruik..
    -mutsje en cappuchon op
    -broekje
    -truitje
    -dikke winterjas die iets te groot valt.. mouwen iets te lang en onderkant tot op zn knietjes.. zo blijven zn handjes binnen zn mouwtjes..
    -daarover een lakentje en dekentje
    aan de zijkant had ik de kruik gelegd..
    oja over de kinderwagen nog een extra deklaagje zodat er geen wind bij kan komen..
    toen ik thuiskwam was zijn temp 37.2..

Gewoon zo aankleden zoals jij denkt dat het goed is.. Mensen moeten gewoon wat te zeuren hebben,niks van aantrekken..

wat je zou kunnen doen is zijn temperatuur meten als je thuis komt (en dan het liefst direct) zo weet je meteen of het goed zit of niet..

10. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    lekker laten kletsen hoor!

11. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

ja aan het nekje kan je het altijd voelen, maar ik vind zeker niet dat ze te warm aangekleed was hoor!

12. banjabes

banjabes Fanatiek lid

29 jun 2008
    2.134
    0
    0
    OOOhhhhh waar bemoeien mensen zich mee!

Wij hadden dat van de zomer. Het was zowat 30 graden en een vrouwtje kwam naar ons toe dat een baby altijd sokjes aan moet!
    Hihi

13. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Sommige mensen bemoeien zich graag overal mee.
    Mijn zoontje heeft een hekel aan wanten. Hij wil ze gewoon niet aan hebben. Elke keer als ik het probeer, trekt hij ze toch uit. Dus dan maar niet. Als hij het te koud zou hebben, dan zou hij ze heus wel aan houden, denk ik zo. Maar wat zegt een voorbijgaande vrouw gisteren? "Ohhhh wat zielig, hij heeft koude handjes!" Op dat moment heb ik al 10 scherpe opmerkingen in mijn hoofd, maar tegelijkertijd bedenk ik mij dat negeren nog altijd harder aankomt. Ze wist dat ik het hoorde en zag aan mij dat ik geen moeite nam op haar te reageren.

Dus lekker laten gaan die voorbijgangers. Je wordt er haast onzeker van, vooral als verse mama. Maar jij weet en voelt nog altijd als de beste aan of je kind het fijn heeft en niet een vreemde.

14. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    woonbegeleider psychiatrie
    Leusden
    niks van aantrekken

net zoals kiwi hebben wij een meisje met warme handjes en hoe je ook je best doe om haar handjes binnen de voetenzak te doen, ze wurmd ze weer naar buiten.
    2 weken geleden toen het zo koud was dat ze zeiden dat het de volgende dag als -15 zou voelen, toen stonden we bij de kaasboer en kwam een vrouw kletsen en vroeg over eva''s handjes. Ik vertellen ze heeft warme handen .. voel anders maar haha óh ja, wat apart'..
    volgende week.. zegt ze hallo meisje met de warme handjes en ging ze gelijk voelen.. volgens mij ging ze dat alleen maar doen om nogmaals te checken hahaha.. gelukkig waren ze idd weer warm.. na 20 minuten buiten de zak al te zijn.

15. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Pfffff......waarom moet men zich ook daadwerkelijk overal ongevraagd mee bemoeien...!

Wat je beschrijft lijkt mij niets teveel! Al zou ik zelf als ik binnen ben in een winkel/winkelcentrum (waar de temp over het algemeen warmer is dan buiten in de winter) wel een laagje eraf doen, maar oke, je kindje is nog wel erg jong natuurlijk. Zolang je kindje het prima vond zo, en niet helemaal lag te zweten, is het helemaal prima. Krijgt je kindje het te warm, dan lekker een laagje eraf halen, maar anders lijkt het me prima zo hoor ;)!

Lekker laten kletsen dus ;)!

16. Joely

Joely Lid

8 apr 2008
    80
    0
    0
    Wat mij betreft ook, niks van aantrekken.
    Die mensen vergeten al gauw dat je kindje wel de hele tijd stil zit. Jij en zij bewegen voortdurend (lopen, bewegen,praten) dingen, die ervoor zorgen dat je zelf warm blijft.
    Maar voor een stilzitter is dit wel anders, ga zelf maar eens op een bankje zitten buiten, met dit weer.
    Dan heb je het na 2 minuten al gauw bekeken, zonder deken over je benen, en een dubbele laag kleding.

17. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    woonbegeleider psychiatrie
    Leusden
    moet eerlijk bekennen dat in de winkel doe ik ook niet altijd een laagje eraf bij Eva. behalwe als ze begint de 'zeuren'. ze laat het dus vaak zelf weten, want dan houdt het 'zeuren' ook gelijk op ;)

18. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik voelde bij Eva regelmatig in haar nekje en als ik ergens naar binnen ging even een laagje eraf.

Hier ook regelmatig dat soort opmerkingen, nog steeds trouwens, volgens mij is het voor veel mensen gewoon een aanknopingspunt voor een gesprek ;). Maar zo heeft Eva haast nooit handschoenen aan, wil ze gewoon niet (maar dan wel zeuren dat ze koude handen heeft als het pijn gaat doen, slimpie ;)), maar daar krijg ik dus wel eens opmerkingen over. Daarentegen heeft Eva in een winkel wel vaak haar muts op, ik doe 'm af maar dan zet ze 'm zelf weer op :).

19. Skye

Skye Niet meer actief

Ik krijg ook altijd wel van die stille hints! "oh, wat ben jij lekker dik ingepakt", andere woorden----> veel te warm.

Dan heb ik op de koude dagen haar gewoon de normale kleertjes aangetrokken, een winterjas, een muts en een sjaal en dan zit ze voor de helft (dus haar beentjes) in een voetenzak. Die mensen vergeten dat die kinderen constant stil zitten en niet bewegen. Moet jij eens een uur stil zitten met zo'n koude gure wind. Nou dan wil je ook wel een dikke jas aan en een muts op hoor!

20. Merijn

Merijn Niet meer actief

Inderdaad, dat doe ik ook.

Deel Deze Pagina