Vriendin 'toestemming' vragen voor Daten Broertje?!

Discussie in 'De lounge' gestart door Ise Bo, 13 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ise Bo

Ise Bo Bekend lid

8 okt 2010
    885
    0
    0
    *
    Ik wil graag even iets aan jullie kwijt. Ik hoorde van een vriendin van mij dat zij een jongen leuk vind. Ze wilde met hem iets gaan drinken en had aan de zus van die jongen, waar zij vriendinnen mee is, gevraagd naar zijn nummer, zodat ze hem kon smsen.

Na een paar dagen kreeg ze iets terug. Die zus van die jongen is nu boos en gedraagd zich als slachtoffer, omdat zij niet om haar mening heeft gevraagd. Die zus vind dat dat meisje haar had moeten vragen wat zij ervan vind dat zij met haar broertje wil daten, iets leuks wil gaan doen, elkaar beter leren kennen.

Wat vinden jullie? Moet je als je vriendinnen bent de ander om de mening vragen, mocht je iets voor haar broertje voelen? En wat als die ander het er dan niet mee eens is dat je met haar broertje iets wil gaan doen, moet dat de ander dan tegenhouden? Het komt op mij over alsof er toestemming gegeven had moeten worden aangezien er gezegd is: ''Ik moet nu maar accepteren dat jullie (mijn vriendin en broertje van het andere meisje) willen daten, zo werkt dat natuurlijk niet''! Dit gaat toch veeeeeel te ver?

Ik vind het persoonlijk echt te ver gaan. Je bent goede vriendinnen …. Maar dat wil toch niet zeggen dat je elkaar om elkaars mening moet vragen wat betreft daten met een broertje?! En dan zegt dat meisje, die zus, ook nog dat er niet naar haar word gevraagd, wat absoluut niet klopt … mijn vriendin stuurde juist mailtjes en vroeg om iets af te spreken, want zij steeds afhield … Inmiddels schijnen ze elkaar alweer zo’n 4/5 maanden niet gezien te hebben, zij woont nu zelfs op zichzelf, die zus, waar ze mijn vriendin niet eens over heeft verteld (daar kwam ze weer via via achter) … Ik persoonlijk vraag me dan af hoe goed je met elkaar bevriend bent en ik blijf erbij, al ben je hartsvriendinnen je bent niet verplicht iemand naar de mening te vragen!

Als laatste wil ik even kwijt dat deze situatie is begonnen als: Het willen drinken of biosje pakken met het broertje van een vriendin en dat die vriendin (en tevens is zij dus ook de zus van dat broertje) nu beweerd dat er word gedaan alsof het broertje en mijn vriendin in kwestie al wat hebben?! Het word erg uit z’n verband gerukt.

Mochten jullie nog tips hebben, graag! Ik wil mijn vriendin graag hiermee helpen, maar misschien kunnen we het het beste loslaten?!

Liefs, Ise

2. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Als ik eerlijk ben vind ik het hele verhaal nogal kinderachtig!
    Hoe oud zijn deze mensen? 15?

3. Ise Bo

Ise Bo Bekend lid

8 okt 2010
    885
    0
    0
    *
    Beide meiden zijn de 20 al gepasseerd ...

Ik vind het vooral van die zus nogal kinderachtig, waarom moet er om een mening worden gevraagd en word er nu naar mijn vriendin met modder gegooit...?

Ik zou er een beetje klaar mee zijn zo ...

4. wendy2010

wendy2010 Fanatiek lid

25 jan 2010
    4.155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)
    vidn het raar dat ze er zo boos om kan worden en het zo op blaast. kan me wel voorstellen dat als je echt goede vriendinnen bent dat je het er een keer over kunt hebben van 'goh wat zou jij daar van vinden' maar een hele goede vriendin blijkt ze ook al niet ech te zijn als iki het zo lees.

al met al.. vind het heel stom van die vriendin (de zus) maar zou het als ik jou was laten rusten, moet ze echt zelf uitzoeken en je vriendin kan gweoon lekker daten met dat broertje als je het mij vraagt, en als zijn zus dat niet goed vind is dat haar probleem

5. Ise Bo

Ise Bo Bekend lid

8 okt 2010
    885
    0
    0
    *
    Dank je wel Wendy voor je mening, aan jou stukje heb ik zeker wat en ik zal het zeggen tegen mijn vriendin ... het is toch fijn om ook even van andere mensen hun mening te horen en ikzelf vind het ook echt belachelijk, deze hele situatie ... en idd, over een heel goede vriendin kunnen we niet eens spreken!

Nogmaals enorm bedankt!!!

6. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Het eerste wat in mij opkomt is 'Hoe oud zijn deze mensen?' Jeetje zeg, wat een kleuterschool niveau ;)
    Ik kan mij enigzins voorstellen dat die zus zich een beetje gepasseerd voelt en misschien bang is dat ze haar vriendin moet delen/minder vaak zal zien, maar bovenal hoort ze gewoon blij te zijn voor haar vriendin en haar steunen!
    Ik denk dan ook dat ik die 'vriendin' even lekker links liet liggen, hoe moeilijk dat misschien ook zou zijn, en lekker gaan daten met haar broertje!

7. Gwen81

Gwen81 Fanatiek lid

24 okt 2009
    2.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat dacht ik ook al toen ik het las.
    Maar toegegeven, ik stond niet te juichen toen mijn beste vriendinnetje met mijn broer ging daten. Alleen dan meer omdat ik al van verre zag aankomen dat het toch niks zou worden.
    Ik ken ze tenslotte allebei heel goed. Maar ik heb me afzijdig gehouden en toestemming vragen.. nee dat zou niet in me opkomen.
    Uiteindelijk besloot mijn beste vriendinnetje iets met een ex van mij te beginnen. Dat ging mij wel te ver. Ik werd echt misselijk van de gedachte, hun 2 samen.. Einde vriendschap dus maar heel eerlijk, ik mis haar nog steeds.:(

8. YenD

YenD VIP lid

31 aug 2009
    6.343
    2
    0
    gelukkige huisvrouw
    ergens tussen hier en daar
    Ik heb ook wel eens gedate met het broertje van mijn beste vriendin.
    Leuk toch, kon ik haar beetje uithoren over dr broertje en als ik naar hem ging zag ik mn vriendin ook gelijk!
    Toen het uitging zijn we gewoon vrienden gebleven en mn vriendin en ik zijn nog steeds vriendinnen!

Als die zus een echte vriendin zou zijn zou het haar niet moeten uitmaken.

Die vriendschap is duidelijk voorbij, laat gaan!

Je vriendin is oud genoeg om haar eigen keuzes te maken, en als die zus het niet kan accepteren heeft ze pech want het is al gebeurd toch?

Gewoon lekker verder daten met die jongen!

9. Ise Bo

Ise Bo Bekend lid

8 okt 2010
    885
    0
    0
    *
    Het komt op mij ook zeer kinderachtig over allemaal! In mijn ogen gaat het hier ook niet om een heel goede vriendin. Iets beginnen met een ex, ja kan me voorstellen dat je daar misselijk van word.

Is zij nog steeds samen met je ex en zou je niet heel graag nu toch contact willen, aangezien je schrijft haar elke dag nog wel te missen? Lastige situatie zeg, zeker aangezien de man in kwestie je ex is! Sterkte hiermee!

Bedankt voor jullie berichtjes!

10. Ise Bo

Ise Bo Bekend lid

8 okt 2010
    885
    0
    0
    *

Dit heb ik ook tegen mijn vriendin gezegd! Als dat meisje echt zo'n goede vriendin zou zijn geweest, had het haar niet uitgemaakt! In mijn ogen doet ze echt moeilijk, terwijl dat helemaal niet nodig is!

11. Gwen81

Gwen81 Fanatiek lid

24 okt 2009
    2.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee ik zou geen contact meer willen, ze zijn volgens mij ook nog steeds samen. Ik koester gewoon de fijne herinneringen die ik heb aan onze jarenlange vriendschap. Het is goed zo.

12. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    het een heeft toch weinig met het andere te maken...lijkt mij...
    daarbij lijkt het me toch mooi... je moet altijd maar afwachten waar broers mee thuis komen en nu kent de zus, het meisje al... wat wil je nog meer

maar daarbij heeft de zus niks het het liefdesleven van haar broer te maken... en stelt zij zich dus echt aan..

13. wendy2010

wendy2010 Fanatiek lid

25 jan 2010
    4.155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)
    hey YenD jij ook al .. ;)

moet eerlijk zeggen dat ik ook eens iets heb gehad met broertje van een vriendin..

had het totaal niet verwacht, waren op stap en ik bleef daar slapen (allebei nog thuiswonend) en mn vriendin sliep al snel min of meer maar haar broertje en ik nog niet en nog een maat van hem ook niet... en toen ineens een kus.. en nog 1 ... en nog een paar... *bloos*

vriendin had helemaal niks in de gaten gehad bleek achteraf, toen ik het haar vertelde moest ze er keihard om lachen en vond het een raar idee (ook omdat hij en stuk jonger is dan ik) maar vond het iig zeker niet erg! maar het heeft niet lang geduurd

is inmiddels al weer een jaar over 5 geleden geloof ik maar ben nog gewoon vriendinnen met 'de zus'

14. Ise Bo

Ise Bo Bekend lid

8 okt 2010
    885
    0
    0
    *
    @Gwen81: Oh oke, mooi dat iig dat mooie herinneringen kan blijven koesteren!

@Fidel2010: Nou daar heb je echt een punt ja. Nu komt er van alles naar voren, wat uiteindelijk niks te maken heeft met het willen daten met het broertje!

15. Ise Bo

Ise Bo Bekend lid

8 okt 2010
    885
    0
    0
    *
    Als ik het zo lees Wendy moet er ook wel om lachen.
    Vind het voor mijn vriendin zeer vervelend dat die zus het niet als leuk kan opvatten! :(

16. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Ik had het wel gezegd maar puur om mijn vriendin in te lichten (maar een goede vriendin had dat allang gemerkt en gezien natuurlijk) maar je bent natuurlijk niets verplicht, ik zou het alleen wel even doen want onze vriendschap gaat voor mannen..

17. Skye

Skye Niet meer actief

Tja, dat hele kinderachtige gedoen, daar kan ik ook niet helemaal bij. Maar het kunnen dan nog zulke goede vriendinnen zijn......als je gaat daten met het broertje van...dan kan de relatie tussen de twee vriendinnen wel op de proef gesteld worden.

Ik werd bijvoorbeeld verliefd op de vriend van mijn broer en hij ook op mij. (dus hij werd verliefd op de zus van een goede vriend). Uiteindelijk hebben wij ook verkering gekregen (inmiddels alweer 10 jaar bij elkaar, getrouwd en dochtertje), maar voor mijn broer was dit wel heel moeilijk aan het begin. Zijn vriend die altijd bij ons langs kwam voor hem, die vriend kwam nog steeds langs.....alleen niet meer voor mijn broer. Hij kwam nu voor mij! En dat heeft voor hun wel een tijdje hun vriendschap gekost! Dat is 10 jaar later weer helemaal anders.....want nu is het super als broers, zussen en zwagers zo goed met elkaar op kunnen schieten, maar het was zeker moeilijk aan het begin.

Dus aan de andere kant begrijp ik de reactie ook wel weer!

18. pixiehollow

pixiehollow Bekend lid

12 jun 2009
    909
    15
    18
    huishoudhulp en student dierenartsassistent
    Lummen/Belgie
    Ik zou het juist leuk vinden, weet ik tenminste met "wat" hij thuiskomt:) en als het dan zou blijven duren heb ik tenminste een schoonzus waar ik zeker van ben er goed mee te kunnen opschieten.

Vind niet dat die vriendin zo overdreven moet reageren.

19. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Wow wat een niveau..

als ik eerlijk ben: ik zou het niet geweldig vinden. Waarom niet? Omdat het risico is dat je tussen je vriendin en je broertje in komt te staan als het niet goed zou gaan. Ik zou me er verder dus ook totaal afzijdig van houden en ze lekker samen hun gang laten gaan. Toestemming? Nee sorry, het gaat hier over volwassen mensen. Zou het wel prettig vinden om het van hun te horen en niet van een ander, maar verder wens ik zowel mijn broertje als mijn vriendin alle geluk van de wereld, en als ze dat bij elkaar vinden is dat natuurlijk ook wel heel erg leuk!

20. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Beetje kinderachtig allemaal!
    Ze kan zelf bepalen of ze met het broertje gaat daten of niet toch :), daar heeft die vriendin geen zeggenschap over.

Deel Deze Pagina