Hoi, Over 2,5 week vertrekken wij voor 1,5 week naar Mexico. Hier zitten wij in een all inclusive resort. Ik ben een beetje aan het rondlezen wat er wordt geadviseerd qua eten. Ik ben zelf nogal voorzichtig wat eten betreft en wil alleen iets eten als ik zeker weet dat het kan. Wie heeft er ervaring met zwanger op vakantie naar een 'verre' bestemming? bedankt alvast!
Tips: - je kunt eigenlijk zonder zorgen van alles eten in een all inclusive resort. De standaard van bereiding en controle is over het algemeen prima (men kan het zich helemaal niet veroorloven om laks om te gaan met voedselbereiding en voedselveiligheid) - Eet geen voeding die niet bereid is of geserveerd wordt in een omgeving met een keuken (bijvoorbeeld op het strand) - eet alleen vlees wat goed doorgebakken is (kwestie van doorsnijden) - salades e.d. kun je gewoon eten - vermijd ijsklontjes en drink alleen water uit flessen - eet geen zachte kazen (je weet tenslotte niet of dit rauw melkse kazen zijn) - eet geen niet voorverpakt ijs. - buiten het resort: eet nooit dingen die op straat bereid worden, let hier op dat drinken uit afgesloten flesjes / blikjes komt (je wilt dus zien dat het voor je geopend wordt) Verder geldt in Mexico gewoon hetzelfde als in Nederland. Gelukkig ben je niet ziek maar zwanger en dat is gewoon hartstikke leuk. Ik kan me voorstellen dat je wat angstig bent maar de risico's van eten zijn zeker na de 10e week echt gering. Hou je aan de richtlijnen van het voedingcentrum en bovenstaande en je zit goed: - geen rauwvlees - geen rauwmelkse kazen - geen voorverpakte zalm - matig met leverproducten en caffeïne (vitamine A) - matig met roofvissen (kwik) - geen alcohol - geen drugs - was rauwkost en sla goed (dit wordt in hotels / restaurants goed gedaan) - let op met rauwe eieren(salmonella, niet schadelijk wel heel vervelend)
Veel plezier in Mexico!! Ik ben er ook heen geweest tijdens mijn zwangerschap, vond vooral de warmte zwaar eigenlijk! Ik ben altijd bang voor eten en ziek worden, maar er is niets gebeurd! Had eerder last van obstipatie... Ik heb iets andere tips dan hierboven, want ik adviseer je juist geen salades te eten! Sla wordt gewassen in water uit de kraan (logisch natuurlijk) maar juist daarvan kan je ziek worden. Op straat eten heb ik wel gedaan, ook al is daar geen keuken bij. Juist de taco karretjes waarbij het heel druk is kun je gerust doen, dat eten gaat dan zo snel dat er geen tijd is voor bederf. Dure restaurants met weinig klanten wel vermijden, daarbij heeft het vlees de kans te bederven. Ik drink/dronk altijd gewoon ijsblokjes in mijn drinken in warme landen. De lokale bevolking drinkt namelijk zelf ook geen water uit de kraan, dus de mexicanen maken daar echt geen ijsblokjes van. Ik zou geen gesneden fruit eten, want dat wordt soms gewassen met kraanwater en soms koud gehouden met grote ijsblokken die dus wel van kraanwater zijn gemaakt. Verder goed smeren, ik verbrandde sneller dan anders! En succes in het vliegtuig, dat vond ik namelijk gen pretje!!