Kattenbak 'verbergen' in woonkamer

Discussie in 'De lounge' gestart door Emm27, 17 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emm27

Emm27 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.906
    386
    83
    Hoi! Volgende maand gaan wij verhuizen. Ons dillema is nu de kattenbak.. Wij willen die graag op een manier wegwerken. Hoe hebben jullie dit? En heb je een foto?

2. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Hier staat hij op zolder, vind dat zo vies in de woonkamer brrr

3. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.244
    2.361
    113
    Vrouw
    Op pinterest even zoeken op cat litter box ideas en je komt een hoop manieren tegen om hem weg te werkrn in kastjes, manden etc. Maar of je de geur er ook door kwijtraakt? Wij hebben geen kattenbak. Maar een kattenluik (hij gaat dus naar buiten)

4. Emm27

Emm27 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.906
    386
    83
    Thanks!

Ja dat is ook een optie, alleen op zolder... Ben zo bang dat ze de boel onder gaan plassen😐 dat doen ze nu wel regelmatig namelijk

5. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.133
    8.867
    113
    Wij hebben een gat uit de zijkant van een kast gezaagd, kattenbak zit dus in de kast en kat kan er aan de zijkant in. In ons vorige huis in een zelfgemaakte kast en nu in een Bestakast van Ikea.

6. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.133
    8.867
    113
    Stinken doet de kattenbak hier trouwens helemaal niet, je ruikt hem niet eens.

7. Tegeirian

Tegeirian Fanatiek lid

27 sep 2016
    1.218
    215
    63
    Vrouw
    Wij hebben de kattenbak in een hoekje in de gang staat, waar de jassen ook hangen. Ik zou de kattenbak echt niet in de woonkamer willen. Ook als ie niet stinkt, vind ik het toch vies, plas en poep in de woonkamer.

8. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Ik persoonlijk ruik altijd wel een kattenbak, het geeft gewoon een bepaalde geur af.

Ik denk dat als ze eenmaal gewend zijn aan het feit dat de bak ( bijvoorbeeld ) op zolder staat dat ze dan niet zo snel alles onder piesen. Maar goed dat weet je nooit 100% zeker natuurlijk. Ik zou het echter wel gewoon proberen, je gaat nu immers naar een nieuw huis dus wennen moeten ze sowieso, kun je ze beter meteen laten wennen dat de bak daar staat. Toch?

9. home

home Actief lid

7 apr 2016
    141
    0
    16
    Parttimer maar altijd druk ;)
    Provincie Zeeland
    Wegwerken idd in een kastje.. Pinterest ideeen genoeg.

Ik heb er 2 staan. 1 staat op de waskamer boven en de an[dere in de keuken.
    Het is niet anders en met 2x verschonen in de week ruik je verder niks.
    Moet wel elke dag even vegen eromheen aangezien de oudste er nogal wat naast mietert qua grit..

Ook hier maken ze gebruik van de tuin maar ook juist de bakken binnen en daar ben ik blij mee :) scheelt buiten opruimen!

10. Harperhazel

Harperhazel Niet meer actief

Je ruikt het zelf waarschijnlijk niet meer.. ;)

11. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Hij staat bij ons in de gang, in een mooie oude leger kist.

12. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.630
    5.656
    113
    Bij zooplus kun je speciale kasten kopen.

13. saro81

saro81 Actief lid

12 aug 2014
    222
    32
    28
    Hier staat de kattenbak in een hoek achter een stoel. Als hij in een kast zou staan zou ik veel te veel gedoe vinden. Hier wordt hij dagelijks uitgeschept.
    En nee, het stinkt niet. Ik vraag het regelmatig aan bezoek. Of mensen zeggen uit zichzelf dat je onze katten helemaal niet ruikt.

14. Sam01

Sam01 Actief lid

4 dec 2015
    423
    7
    18
    NULL
    NULL
    Wij hebben zelf een deur gemaakt onder de trap om een kast te maken. Hierin een gat gemaakt, zodat de bak in de kast kan staan.
    Voor de tweede bak hebben we een houten kastje gemaakt waar de katten makkelijk in kunnen.

15. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Hier staat de kattenbak in de kelder. In de woonkamer zou ik niet doen ivm de geur.
    Een van de katten hier "vergeet" regelmatig om haar kont in de kattenbak te doen als ze poept. Dat ruik je erg goed! ;)

16. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

16 feb 2015
    4.272
    3.239
    113
    Vrouw
    Die zou ik echt ergens anders plaatsen en niet in de woonkamer. Vriendin van mij heeft 'm ook in de woonkamer staan, nota bene bij de eettafel. Zo smerig, zitten we daar te eten gaat die kat zitten schijten, gadverdamme wat een stank zeg.

17. Vlinder73

Vlinder73 Fanatiek lid

22 feb 2011
    2.146
    1
    38
    In mijn paradijs
    Jakkes een kattenbak ik de woonkamer. Dat zou ik persoonlijk niet doen. En in de keuken ook niet trouwens.
    Succes met het vinden van een passende oplossing

18. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.133
    8.867
    113
    #18 NiekeKris, 18 feb 2017
    Laatst bewerkt: 18 feb 2017
    Debaky en Haperhazel, andere vulling en op tijd verschonen scheelt echt. Zolang mensen die hier op bezoek komen regelmatig vol verbazing zeggen (soms pas als ze al een aantal keer hier zijn geweest) 'maar waar zit de kattenbak dan?!', ga ik er vanuit dat het wel goed zit. ;)

Hier zit ie helemaal in een hoekje, verder dan dit kan hij niet vanaf de keuken, eettafel en bank. Bewust in dat hoekje geplaatst. ;) Kat komt niet boven en dus kan hij niet in de hal (die bovendien klein is en dus eerder zal ruiken) of op zolder. Met een kat met voedselintolerantie (en daardoor regelmatig spugen) en diabetes insipidus is dit voor ons beter. ;)

19. Emama

Emama Bekend lid

13 jun 2016
    792
    118
    43

je kan idd speciale kasten bij zooplus kopen daarvoor maar een tip als je de kattenbak schoonmaakt met bleekwater en hem regelmatig uitschept poepen en plassen ze echt niet ergens anders dan de kattenbak ik schep hem 1a2 keer per dag uit met 2 katten en 1 keer per week met bleek en keiheet water heel goed afspoelen hygiënisch en katten houden van bleekwatergeur hier doen ze het er echt nooit naast of ergens anders hier staat hij in de gang trouwens

20. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.688
    2.387
    113
    Vrouw
    Broek
    Ik vind een kat boven onhygiënischer dan een kattenbak in de woonkamer. Hier staat hij ook in de woonkamer maar wordt haast nooit gebruikt ze doen het altijd buiten.

Deel Deze Pagina