Kattenbak 'verbergen' in woonkamer

Discussie in 'De lounge' gestart door Emm27, 17 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Waarom is boven onhygiënisch?

2. Buitenleven

Buitenleven Niet meer actief

Ja zeker bij andere mensen in hun tuin. Gooi die kat maar naar buiten en heb er schijt aan waar hij gaat zitten poepen.
    Las ook dat iemand zelfs geen kattenbak heeft binnen. Aso hoor!
    En een bak in de wk vind ik smerig.

3. Wollie92

Wollie92 Fanatiek lid

19 apr 2016
    1.461
    11
    38
    Hier staat de kattenbak op de overloop van de zolder, lekker weggewerkt zo en nergens geurtjes, al ruikt onze bak gelukkig niet. Daarnaast hebben we een litter champ staan om alles in te deponeren dat is echt een uitvinding! En verder een uitloopmat onder de bak, vind er niets onhygiënisch aan op deze manier hoor.

4. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.613
    1.155
    113

klopt, wij hebben zo'n voortuin die als kattenbak word gebruikt. En wij hebben zelf geen katten :(:(

5. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Zo lang honden eigenaren het hier in de buurt vertikken om die stink stront van hun honden op te ruimen zie ik niet waarom ik mijn kat binnen zou moeten houden. Wij moeten hier soms zigzaggend naar school omdat het vol ligt met stront bij school. ;)

Dus ja ook wij hebben een kattenluikje :p

6. tuc

tuc Niet meer actief

En wat denk je van mensen die helemaal geen honden of katten oid hebben....bah asociaal gedrag!

7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    Jep, wij ook, zo.vies. Wel 1 kat trouwens, maar die gaat altijd op de kattenbak. De overburen hebben 4 katten die altijd buiten zijn, de containers leeghalen, in de voortuin poepen, zo smerig.

Hier overigens de kattenbak in de garage, vind het in de woonkamer, of hèt nu ruikt of niet, geen fris idee.

8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    Krijg er de neiging van om ook maar met verf te gaan spuiten, misschien doet de gemeente er dan eens wat aan. Kinderen kunnen hier niet eens naar het speeltuintje zonder overal in te trappen.

9. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Inderdaad erg vies.

Je doet nu net alsof ik mijn kat naar buiten schop en express bij de buurman die geen hond of kat heeft in zijn tuin laat poepen :D

Stel je niet zo aan zeg.

10. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Geloof mij, hier heeft een moeder van school het een hele tijd gedaan, ze werd op haar vingers getikt door de gemeente om dit niet meer te doen want dit was voor het straatbeeld niet netjes. Blijkbaar vinden de gemeentes honden stront overal wel bij het straatbeeld behoren.

Het werkt dus echt niet helaas. Althans hier niet in de omgeving. Sinds twee dagen hangt er hier aan een paal een pakje waar honden eigenaren een zakje uit kunnen halen voor de poep, weet je wat er van de week tot 2x toe lag op de grond? Juist, stront netjes in een zakje maar niet gedeponeerd in de prullenbak, nee het lag gewoon op de grond ;)

11. ShineBright

ShineBright Fanatiek lid

29 jan 2014
    2.251
    670
    113
    Nou ik ook hoor, het is te smerig voor woorden hier bij het voetbalveld en speeltuin. Er liggen hele hopen stront, als ik iemand zie die zijn hond daar laat poepen dan spreek ik ze er op aan. Het zijn voornamelijk de oudere mensen die niet meer in de jonge kinderen zitten want die zie ik weleens lopen met honden daar maar kan ze er niet op betrappen nog.
    Ik vind het zo asociaal en dat mensen niet eens normaal kunnen nadenken dat daar kinderen spelen. Sorry maar heb ik geen goed woord voor!

12. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ik vind het persoonlijk vies als een buitenkat op alle verdiepingen kan komen. Bij ons komt de kat alleen in de woonkamer en buiten. Niet op de slaapkamers en dus ook niet op zolder. Jouw bak stinkt waarschijnlijk, dat die daarom zo ver weg staat? Die van ons staat in de uitbouw van de woonkamer en ruikt echt niet. Scheppen hem ook 2x daags uit zodra er iets in ligt.
    Maar waarschijnlijk heb je een binnenkat?

En hondenstront, grote hopen, ligt inderdaad overal. Een kat begraaft in de meeste gevallen zijn poep. Een hond, die vaak dus ook grotere drollen produceert dan een kat, laat het gewoon liggen. Hier in het grasveld tegenover, een park, waar veel kinderen spelen, is een opruimplicht. Maar veel mensen laten hun hond schijten en kijken intussen een andere kant op. Op sommige plekken ligt het dus vol met grote hondendrollen.

Idem in een speeltuintje om de hoek hier.

13. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.168
    4.321
    113
    Heel ander topic eigenlijk maar echt ik word ook doodziek van al dt hondenpoep. Mijn kinderen mogen niet eens meer op gras lopen of spelen (nadat ze door de poep zijn gerold). Gegarandeerd dat het vol ligt. Elke groenstrook lijkt wel een openbaar hondentoilet. Bend aar zooo boos om maar klagen bij de gemeente helpt ook niet want ze moeten op heterdaad betrapt worden wil een baasje een bekeuring krijgen. Nou, tel maar uit hoe groot die kans is.

14. tuc

tuc Niet meer actief

Honden en kattenpoep is allebei erg. Zomers niet door je voortuin kunnen lopen vanwege de kattenpoep lucht omdat je anders over je nek gaat is ook niet bepaald prettig.

15. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Ik vind de lucht van een kattenbak op zich ( gebruikt of niet ) al gewoon een bepaalde geur af geven, weet niet wat het is dus of hij nu boven of beneden staat, vind die geur vies.

Maar je hebt wel een punt wat betreft dat een buiten kat ook boven komt, maar goed, onze kat komt echt alleen op de zolder en niet in de slaapkamers, de deuren van de kamers staan hier vrijwel altijd dicht. En ik moet ook zeggen, wij hebben inmiddels een oude, dove, demente kat die meer slaapt in een hoekje in zijn mandje en echt alleen naar buiten ( op een eigen plekje in de tuin ) gaat voor zijn behoeften. Ik durf ook mijn handen er voor in het vuur te steken dat hij niet verder dan onze tuin gaat sinds hij dement en doof is, hij durft gewoon niet meer.

16. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.133
    8.867
    113
    Misschien toch eens andere vulling er in doen dan. Ik vind dat grit ook stinken, maar wij hebben silicavulling en dat maakt echt veel uit, vind ik. Je hebt ook speciale kattenbakken waarbij van alles gefilterd wordt, schijnt ook goed te werken, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.

Onze kat is dus een binnenkat, maar geeft regelmatig over en plast heel af en toe ook wel eens in huis (nu gelukkig amper meer door de medicatie) en dat wil ik boven echt niet hebben. Wij hebben op zolder ook slaapkamers, dus dan kan hij alleen op de overlopen en dan lekker op de was gaan liggen en daar misschien wel overgeven of plassen oid...nee, dank je, dan houd ik hem liever beneden.

En alsof je een buitenkat kunt verplichten zijn behoeften binnen te doen. :D Binnen een kattenbak als de kat buiten komt, is, denk ik, meestal vrij onzinnig, die kat denkt heus niet 'oh, ik moet plassen, dan ga ik even naar huis naar de kattenbak'. Onze kat mag van ons dus niet naar buiten ivm het spugen ed, geen zin dat hij dat bij de buren ergens doet (in de tuin niet, maar vooral niet binnen, die keer dat we hem naar buiten hebben gelaten toen we hier net woonden, zat hij meteen bij de buren binnen :):D).

17. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    oke, ontopic: bij als je goed voer gebruikt en goede kattenbak vulling dan ruik je niks. met goed voer bedoel ik kvv. kant en klaar vers vlees. hier zit geen toegevoegde granen en troep in zoals bij vrijwel alle broksoorten. houd in dat ze het vlees dus bijna allemaal verteren en weinig poepen. vooral met brok zie je dat er veel gescheten wordt en dat het meurt. bij die van mij ruik je het echt niet als ze gepoept hebben. en nee, dat komt niet omdat ik het niet meer ruik. verschillende mensen hier over de vloer gehad die verbaast waren als ze zien dat ik katten heb. en dan zijn meestal de zeurpieten die overal wat ruiken;)
    mijn moeder heeft een superneus en zelfs die ruikt het niet. hier trouwens ook nauwelijks te ruiken dat er een hond loopt. krijgt ook vers vlees en hij heeft hierdoor niet zo'n doordringende hondenlucht.
    brokken zijn droog met vaak zout met als gevolg dat ze ook veel drinken. was hier ook het geval. dus veel plassen. in vlees zit al vocht dus drinken is hier verminderd dus het plassen ook. ik heb 2 bakken, 1 in de woonkamer en 1 in de badkamer.
    ik heb een ikea lacktafeltje waar hij onder staat en deze heb ik dicht gemaakt. zoiets als op deze site alleen dan met 1 tafeltje. en bij mij heeft het doorloopgat een opstaand randje en een goedkoop kattenluikje. onder het tafeltje dus de kattenbak, zonder kap, en daarvoor nog zo'n uitloopmatje. Kattenbak hack | Kattenbak verbergen - mevrouwmiauw.nl

verder gebruik ik tigerino kristals kattenbak vulling. Silicaat kattenbakvulling goedkoop bij zooplus

1 zakje waar je een paar weken mee doet. elke dag de drollen eruit en 1-2x per dag de rest van de korrels doorscheppen zodat er lucht bij kan. de plas laat je dus liggen. die wordt door de korrels opgenomen. zijn een soort korrels die ook in van die vochtvangers zitten. vangen dus ook de evt. geurtjes op. echt, ondanks dat de pis er dus een tijd in zit, ruik je niks. je zou denken, smerig. maar een kat is een schoon dier en die gaat echt niet op een smerige bak zitten. die van mij in ieder geval niet. 1x in de paar weken gaat hij leeg en gaat er gloeiend heet water met chloor doorheen.

18. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.133
    8.867
    113
    De voeding zal ook schelen inderdaad, onze kat eet vlees uit de vriezer, dus zonder toevoegingen ed.

19. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    niet zo moeilijk. tuin afzetten en kat in je tuin houden. kan hij via luikje naar binnen om op de bak zn behoefte te doen. en dan natuurlijk: mijn kat is een buitenkat die ik niet in de tuin kan houden.... dat kan PRIMA. ken meerdere echte buitenkatten die in de tuin gehouden worden. ja, ze vinden het de eerste weken niet leuk en ja, ze zullen er alles aan doen om te ontsnappen. en ja, dat zal ze misschien ook een keer lukken. lukt dat? teken dat je op zoek moet naar een ander middel om ze binnen te houden. zusje heeft 2 echte buitenkatten en die heeft nu een speciale stroomdraad op het hek. katten blijven nu in de tuin. in de schuur zit een kattenluikje waar een speeltoestel met mandje en een bak staat en in de keukendeur een luikje waardoor ze naar binnen kunnen waar ook een bak staat. haar katten zaten lekker op het mooie grasveld van de buren te schijten en in de zandbak van de buurtkinderen. niet fris en onder de buren werd het er ook niet gezelliger op. nu geen problemen meer. daarnaast ook niet de kans dat ze haar kat van de weg af moet schrapen omdat hij aangereden is en ze voorkomt dat haar kat kwijt raakt of door een ander in huis genomen wordt. wat al eens gebeurd is. kat gevoerd, geadopteerd en binnen gehouden door iemand een straat verderop en de ander heeft iemand op laten halen door de dierenambulance. die kon ze dus in het asiel ophalen voor een flink bedrag;)

20. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.133
    8.867
    113
    Onze kat komt dus sowieso niet buiten, tuin is ook een postzegel, dus schiet ook weinig op... De andere kat kwam wel buiten (omdat ze niet samen konden, was gevaarlijk met de kinderen), die had de kattenbak in de schuur staan, maar kon/wilde de tuin niet uit, dus dat was helemaal makkelijk. ;)

Ik vraag me trouwens zelfs af of een kat waarvan de kattenbak binnen staat altijd de moeite zal nemen zijn behoeften binnen te doen...ligt denk ik erg aan de kat en ook erg aan de kat. Afgaand op de kat en de tuin van mijn ouders tenminste en onze eigen (andere - die nu niet meer leeft) kat en tuin.

Deel Deze Pagina