Vreselijke rugpijn

Discussion in 'Gezondheid' started by germini, Oct 6, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. germini

germini Fanatiek lid

May 29, 2008
    1,373
    0
    0
    Hoi meiden,

Ik ben morgen 18 weken zwanger en sinds een paar dagen heb ik vreselijke rugpijn! Het straalt uit van iets onder mijn schouderbladen tot aan mijn onderrug en soms billen.
    Ik weet sinds gister niet meer hoe ik zitten/liggen/staan moet en wordt er gek van!!
    Hebben meer meiden hier al zo vroeg in de zwangerschap last van?? En wat kan het zijn??

2. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

Jan 12, 2009
    2,273
    0
    0
    Maastricht
    Ik heb dat ook gehad... HEt kan zijn dat je ribben gaan uitzetten om ruimte te maken en dat doet heel pijn. Ik had het steeds aan de rechterkant boven in..ik wist niet meer hoe ik moest zitten en staan en bij het liggen deed het soms ook pijn!!
    Bij mij is het wel de hele zwangerschap gebleven en heb er fysio voor gehad. Hij heeft me een betere houding aangeleerd, ook voor de dagelijkse dingen zoals strijken etc...

Na de bevalling is het meteen weer over :)
    ik zou het even aankaarten bij je vk of gyn...

3. natascha25

natascha25 Bekend lid

Nov 1, 2005
    732
    0
    0
    Ik heb het ook gehad en ben ermee door blijven lopen. mijn advies gelijk naar de fysio. Een hoop ellende kan voorkomen worden. Mijn eerste zwangerschap is nu 3 jaar geleden en ik ben nog steeds niet hersteld kwa rugklachten. Oorzaak te lang mee door blijven lopen. Je kan beter een keer voor niets gaan dan helemaal niet.

Groetjes natas

4. germini

germini Fanatiek lid

May 29, 2008
    1,373
    0
    0
    Thnx voor jullie reacties!!
    Heb vanmorgen toch maar de vk gebeld. Zij dacht dat het niet iets verloskundigs was omdat de rugpijn ook uitstraalt richting schouderbladen. Ik moet mijn urine laten checken en langs de HA.
    Net nu is mijn HA op vakantie:( Kan zo een andere bellen. Ben benieuwd. Hoop niet dat het de hele zwangerschap zo blijft!!:$ Daarom toch maar meteen gebeld. Kunnen ze er misschien nog wat aan doen.

5. september08

september08 Fanatiek lid

Oct 20, 2008
    3,356
    4
    38
    Mmh.. vervelend rugpijn he?
    Ik kreeg het ook met de 20 weken, werd er helemaal gek van.
    Ze dachten bij mij bekkeninstabiliteit. omdat het naar de billen trok.
    Nu blijkt, mbv cesartherapie dat ik een iets scheve wervelkolom heb. Was er vroeg bij, en de vk nam mij serieus, dus met oefeningen gaat het nu erg goed. Hoef er niet meer heen, doe ze gewoon thuis. Nu 36 weken en heb gewoon kunnen werken enz.
    Dus laat de vk verder hulp zoeken, door een of andere therapeut.

6. germini

germini Fanatiek lid

May 29, 2008
    1,373
    0
    0
    Het lijkt toch door mijn houding in combinatie met mijn werk te komen. door de zwangerschap verslappen je spieren/gewrichten enzo en dat slaat op mijn rug. krijg nu mensendieck therapie. Ben benieuwd!!

Share This Page