Kattenbak verschonen?

Discussion in 'Zwangerschap' started by gvr, Apr 21, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. gvr

gvr Lid

Apr 20, 2009
    47
    0
    0
    Hallo,

Ik hoorde van mijn beste vriendin dat ik de kattenbak niet meer zelf mag verschonen omdat dit schadelijk zou kunnen zijn voor ons kindje, nu is mijn vraag, mag ik dit gewoon wel met wegwerphandschoentjes aan verschonen?

Alvast bedankt,

Groetjes gvr

2. Kirby

Kirby Fanatiek lid

Jun 1, 2006
    4,175
    0
    0
    Roeselare
    Het is beter als iemand anders het doet, maar als jij het echt moet doen dan inderdaad met wegwerphandschoenen en goed je handen wassen (sowieso altijd ;) ) na het verschonen van de kattebak.

Maar misschien ben je immuun voor toxoplasmose? Of weet je dat niet?

3. gvr

gvr Lid

Apr 20, 2009
    47
    0
    0
    Ik zal het echt niet weten, mijn vriend werkt gewoon fulltime en vind het niet zo netjes als hij dan nog en keer dingen in huis moet gaan doen,

en handen wassen na de kattenbak zeker weten vind dat maar vies hihi

(K)

4. Kirby

Kirby Fanatiek lid

Jun 1, 2006
    4,175
    0
    0
    Roeselare
    Gewoon zelf doen dan, maar met handschoenen :)

5. gvr

gvr Lid

Apr 20, 2009
    47
    0
    0
    Lijkt me een goed plan, zo gelijk even handschoenen inslaan :D weet sinds gisteren dat ik zwanger ben, het is allemaal nog erg nieuw

xxx

6. Kirby

Kirby Fanatiek lid

Jun 1, 2006
    4,175
    0
    0
    Roeselare
    Gefeliciteerd met je zwangerschap!!

7. beertje87

beertje87 Actief lid

Sep 16, 2008
    339
    0
    0
    je kan het beter wel door je vriend laten doen ook al werkt ie fulltime even de kattenbak verschonen is toch niet zo´n probleem neem aan dat hij ook niet het risico wil lopen dat er iets gebeurt met jullie kindje.
    mijn man werkt ook fulltime en ik ben gewoon thuis maar de kattenbak dee die al gelijk toen we wisten dat ik zwanger was.
    dus ik zou geen risco nemen als ik jou was en het gewoon je vriend laten doen
    want als je die besmetting krijgt kan je kindje overlijden in je buik.

8. marleen4683

marleen4683 Fanatiek lid

Apr 7, 2008
    2,727
    0
    0
    Groepsleidster Knderopvang
    Friesland
    Gefeliciteerd met je zwangerschap!
    Ik ben zelf niet in de tuin bezig geweest of aan het kattenbak verschonen geweest toen ik zwanger was. Mijn man deed dat dan. Maar als jij het niet leuk vind dat je man de kattenbak moet verschonen dan idd even handschoenen aan en een beetje voorzichtig doen.

9. pauly

pauly Bekend lid

Nov 9, 2007
    825
    0
    0
    Rotterdam
    gefeliciteerd met je zwangerschap. Maar het is vast een kleine moeite voor je man om de kattenbak te verschonen. Ik zou het risico niet nemen. Mijn vriendlief verschoonde ook altijd de bak

10. Kirby

Kirby Fanatiek lid

Jun 1, 2006
    4,175
    0
    0
    Roeselare
    Natuurlijk is het maar een kleine moeite voor haar vriend, maar je moet haar niet de stuipen op het lijf jagen. Het is beter als iemand anders het doet, maar als het niet kan, dan moet ze het gewoon doen met handschoenen en voorzichtig zijn.

Misschien moet je dit even lezen gvr:

http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuse ... art_id=351

11. gvr

gvr Lid

Apr 20, 2009
    47
    0
    0
    Als de katten alleen binnen komen en op het balkon hoef ik me dan minder druk te maken?

12. hissaster

hissaster Lid

Jan 19, 2009
    42
    0
    0
    ik heb negen maanden lang zelf de kattenbak verschoond, wel ALTIJD met handschoentjes aan natuurlijk!! en ik heb een super gezond kind op de wereld gezet! denk dat het echt geen kwaad kan, mits je maar handschoenen draagt en goed je handen wast na het verschonen!

13. selle

selle Actief lid

Aug 10, 2008
    341
    0
    0
    Brabant
    Ik zou het lekker je vriend laten doen, neem aan dat hij gedurende de zwangerschap wel meer klusjes over moet gaan nemen. Kan hij zich alvast een beetje voorbereiden op wat er allemaal nog meer komen gaat ;)

14. Lemi

Lemi VIP lid

Oct 5, 2008
    13,306
    0
    0
    Ik zit met hetzelfde. Mn vriend is na zn werk nog druk bezig met het opknappen van ons huisje en dan voel ik me schuldig als hij dan ook de kattenbak nog moet doen. Maar toch doe ik het liever niet. Heb van de week 1 keer de poepjes eruit geschept en daarna mn handen gewassen, maar ik denk dat ik t echt niet meer ga doen nu.

15. Sam1986

Sam1986 Actief lid

Jul 6, 2008
    437
    0
    0
    Mijn vriend is het direct gaan doen, sinds hij wist dat ik zwanger was. Neem aan dat jou vriend ook niet wil dat er iets mis gaat met de kleine. Kleine moeite om elke dag even de kattenbak te doen. Doe jij maar weer wat anders.

Ik zoek zelf liever geen risico's op.

16. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

Sep 23, 2008
    2,810
    0
    0
    verkoopster
    ik doe de bak ook gewoon zelf handschoentjes aan en ik heb zo'n kattebak zak erin dus dan hoef ik alleen maar de zak eruit te tillen nieuwe zak erin en grit erin ik hoef dan alleen de deksel nog maar ff af te wassen, de onderste bak hoeft dan dus niet.
    en evengoed ff goed de handjes wassen na afloop. (zo deed ik t ook al voor ik zwanger werd)

17. Lemi

Lemi VIP lid

Oct 5, 2008
    13,306
    0
    0
    heb je daar speciale zakken voor? Klinkt wel handig :)

18. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

Sep 23, 2008
    2,810
    0
    0
    verkoopster
    jah.. de meeste supermarkten verkopen dat wel :D en anders de dierenwinkel altijd

19. Lemi

Lemi VIP lid

Oct 5, 2008
    13,306
    0
    0
    ow das mooi, wist ik niet eens haha. Bedankt voor de tip

20. Pioen

Pioen Fanatiek lid

Jun 11, 2008
    1,903
    0