Kattenbak verschonen?

Discussion in 'Zwangerschap' started by gvr, Apr 21, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. R1lana

R1lana Fanatiek lid

Mar 24, 2009
    4,465
    0
    0
    Huisvrouw
    Venhuizen
    Met handschoenen mag het wel, maar ik zou het niet doen
    voor de zekerheid, en het lekker aan een ander overlaten
    de komende tijd... voorkomen is beter dan genezen ;)

2. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

Mar 7, 2006
    1,383
    0
    0
    Limburg
    Bij de eerste heb ik het met handschoenen gedaan. Nu ben ik met handschoenen begonnen, maar heb ze al snel weer uitgedaan. Ik heb hele fijne korrels, die alles goed absorberen en kom nergens aan met mijn handen door het schepje. En ik was heel goed mijn handen direct erna.

3. gvr

gvr Lid

Apr 20, 2009
    47
    0
    0
    Die zakken krabben ze bij ons stuk, had de kattenbakkorrels overal liggen hihi :)

xxx

4. Lemi

Lemi VIP lid

Oct 5, 2008
    13,306
    0
    0
    hmm dat kan ook nog ja haha

5. gvr

gvr Lid

Apr 20, 2009
    47
    0
    0
    Haha ja zulke dingen heb ik altijd :p

6. Lemi

Lemi VIP lid

Oct 5, 2008
    13,306
    0
    0
    nou, ik bedoel meer dat het bij mij ook heel goed zou kunnen gebeuren, want ik heb een stel rebelse katten hihi

7. gvr

gvr Lid

Apr 20, 2009
    47
    0
    0
    Haha die van mij zijn heel nieuwsgierig, en zeuren nu de hele dagen door of ze op het balkon mogen :D

8. sw33ty22

sw33ty22 Lid

Apr 10, 2009
    80
    0
    0
    almere
    Ik verschoon al me hele zwangerschap de kattenbakken niet me vriend vind het geen probleem om te doen werkt de hele dag hard..
    En ze zeggen niets voor niets dat je de kattenbakken moet vermijden.. het gaat tog niet alleen maar om het verschonen maar ook de geur die ervan af komt als je erboven hangt??

9. Lemi

Lemi VIP lid

Oct 5, 2008
    13,306
    0
    0
    ja, volgens mij gaat het ook om de dampen en niet alleen om het aanraken van de korrels!!!

10. Astrid0482

Astrid0482 Actief lid

Nov 26, 2008
    454
    0
    0
    Nee het gaat er alleen om dat je niet in aanraking met de ontlasting (poep) van de kat komt, stel je komt ermee in aanraking en je eet dan iets dan kun je oraal de ziekte toxoplasmose overdragen aan je kindje. Beste is gewoon dat je de bak laat verschonen en anders met handschoenen aan óf heel goed en grondig je handen wast na het schoonmaken en vooral voordat je iets gaat eten. Heeft niks met dampen te maken verder.

11. sw33ty22

sw33ty22 Lid

Apr 10, 2009
    80
    0
    0
    almere
    weetje vraag het anders aan je verloskundige die weet daar zeker wel het antwoord op;) De 1 zegt dat en de ander dat brengt je alleen maar in verwarring..

12. gvr

gvr Lid

Apr 20, 2009
    47
    0
    0
    Dat is idd ook wel een goed idee :D

Heb volgende week eerste afspraak met de dokter en daarna word ik doorverwezen naar verloskundige :D zo spannend allemaal!

13. Belletje

Belletje Lid

Mar 23, 2009
    76
    0
    6
    Er zijn zat vrouwen die wegens omstandigheden niet de kattenbak door een ander kunnen laten verschonen tijdens hun zwangerschap. Als je goed je handen wast met zeep, nadat je de kattenbak met handschoenen aan hebt verschoond, is de kans op besmetting miniem. Let ook op als je in de tuin werkt. Dan moet je hetzelfde doen. Ik heb tijdens mijn tweelingzwangerschap 8,5 jaar terug ook zelf de kattenbak moeten doen en nu jammer genoeg weer. Het is niet anders en ik ben ook echt niet bang om besmet te worden. Ik was mijn handen en mijn onderarmen gewoon goed na het verschonen. Ook hiermee weer; bewust bezig zijn dus! :)

14. kaatje24

kaatje24 Actief lid

Sep 17, 2008
    132
    0
    0
    nou ten eerste als je gaat googlen zie je vanzelf dat het gaat om contact met uitwerpselen
    dus niet om de dampen
    ja ut kan stinken en daar kan je misselijk van worden b.v maar dat heeft niks met toxoplasmose te maken
    ik doe het ook gewoon zelf
    was mijn handen vooraf en smeer er van die antibacterieele wasgel op
    dan handschoenen aan
    bak doen ( met schepje notabene ) en dan handen wassen met handschoenen aan ( ja leer je gelijk hoe je een kraam moet opendoen met je ellebogen!!! hahaha :) )
    en dan handen wassen zonder handschoenen en dan nog eens een beetje van die wasgel
    nou das schoon hoor
    oh en als ik handen wassen zeg bedoel ik, net als een voorgaande schrijfster, van mijn vingertoppen tot aan mijn ellebogen
    lekker fris gevoel ook

( oh en ja ik was ook de binnenkant van mijn neus uit want met het inademen van al dat stofgruis is ie smerig ...........maar ook dat heeft niks met toxoplasmose te maken)

en het zelfde geld voor in de tuin werken
    kan je prima doen
    maar handshcoenen handshcoenen handschoenen aan
    maar ja dat zijn van die dinge
    moet er niet aan denken dat ik katte poep( of hondepoep of wie wat voor poep dan ook ) met mijn blote handen zou oprapen
    laat staan in mijn mond steken
    :) :confused:
    en ja wondjes aan je handen kunnen dus ook bacterieeen indringen

dus geen paniek dames
    als je mannetje het kan doen
    heerlijk lekker laten doen
    en als niet
    gewoon lekker huishoudhandschoenen of van die wegwerpdingen
    flesie antibacterieele handwasgel en lekkere zeep of antibacterieeel handzeep!!
    en lekker wassen
    niks aan ut handje
    vraag het maar gewoon aan je vloskundige

groetjes

15. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

Sep 23, 2008
    2,810
    0
    0
    verkoopster
    zak in de bak en een krant erin dan duurt het ff voor ze bij de zak kunnen :D gewoon de zaetrdag krant ofzo die is lekker dik

16. gvr

gvr Lid

Apr 20, 2009
    47
    0
    0
    Dat ik daar nog niet bij nagedacht heb :S
    Haha bedankt :D

:oops:

Share This Page