Hoi, Ik ben morgen mn pretecho en was van plan om de moeders mee te nemen. Alleen ben ik nu erg aan het twijfelen, omdat ik het geslacht geheim wil houden. Is dat mogelijk tijdens zo'n 3d echo? Of zien ze het dan sowieso vanzelf? Wat raden jullie aan?
Ik weet niet of jij het geslacht zelf al weet. Maar als je het nog niet weet kan je het van te voren ook melden dat ze er niks over mag zeggen. Ze slaat die plek dan ook over. Mocht je het nog niet weten dan kan je altijd zeggen dat ze het op een briefje schrijft of dat je moeder en schoonmoeder even buiten wachten. Maar dat wordt dan ook wel wat ingewikkeld lijkt mij.
Ja het lijkt mij ook wel ingewikkeld worden, maar dan misschien beter dan even op de gang wachten ofzo idd dan kun jij het te weten komen en zij niet
Er zijn er meer die het op een briefje laten schrijven zodat ze het alleen zelf weten. Bij ons is het goed dat ze het zei want zelf zag ik niks 8). Tenzij je (schoon) ouders dus heel ervaren zijn en het in een oogopslag wel kunnen zien denk ik dat als je het van te voren aangeeft het geen probleem hoeft te zijn. Hun zien het misschien zo snel dat ze er alweer langs zijn voor iemand iets door kan hebben. Misschien stellen ze wel voor er dan op het einde even alleen met jullie naar te kijken. Gewoon even vragen, je zal niet de enige zijn die het zo wil
Ligt eraan of ze ervaring hebben met echobeelden. Ik ben zelf verpleegkundige (geweest) en had het geslacht al gezien toen het nog amper in beeld was. Komt gewoon omdat ik in de loop van de jaren zóveel echo's had gezien! Maar mijn man zag het nog nauwelijks toen hij erop gewezen werd dus het ligt eraan. Kijken de oma's weinig tv en zijn ze van dit soort dingen niet op de hoogte, en scannen ze een beetje rap eroverheen om het alleen zelf te kunnen zien, dan hoef je je niet druk te maken. Maar zekerheid voor alles, ik zou ze even op de gang parkeren hahaha! Geniet van je echo, het is zoooooo bijzonder!
Nou, ik heb foto's van echo's gezien waarbij je bijna niet om het geslacht heen kon. Het ligt er dus ook een beetje aan hoe hij/zij ligt.
Gewoon vooraf even zeggen, dan houden ze daar echt wel rekening mee. Er zij tenslotte nog steeds vrij veel mensen die het zelf ook niet willen weten. Dat zijn ze wel gewend.
Tsja ze houden er echt wel rekening mee maar bij mij was het niet te verbergen... Dus hou er een beetje rekening mee dat het misschien je geheimpje kan verklappen. Worst case scenario .
ik zou er heel erg mee uitkijken, ik had een aantal weken terug een pretecho met alle opa's en oma's erbij en mijn ouders en ik hebben alledrie het geslacht gezien. mijn moeder is verpleegkundige maar mijn vader is toch onervaren wat dat betreft. onafhankelijk van elkaar zagen we alledrie hetzelfde. gelukkig hebben mijn vriend en schoonouders niets in de gaten gehad.
Wij hebben het ook laten doen met ouders en schoonzusje erbij, die mochten het ook niet weten. Op het laatst hebben we lekker nog eventjes met z'n 2tjes gekeken om te kijken of het geslacht zoals we het bij de 20 weken echo gehoord hadden, inderdaad klopte. Dit soort vragen zijn ze wel gewend hoor en ze kunnen er goed rekening mee houden, dat ze het gewoon niet in beeld laten komen, tenzij je ukkie echt net verkeerd ligt of draait, maar hier ging het (tot 2x toe) gewoon goed.
Ik vindt het op een briefje schrijven ook niet echt geweldig moet ik eerlijk zeggen. Dat maakt het naar mijn idee wel een stuk minder leuk. Moet je op een briefje aflezen of je een jongen of een meisje krijgt.
We hebben toch besloten om alleen te gaan..Heb geen zin in gestress en weet dat ik daar dan de hele tijd op ga letten, of ze het wel of niet in de gaten hebben. Dus dan maar de foto's en de dvd laten zien, als het daar niet op te zien is iig Ben zo benieuwd hoe het wordt!!! Echt spannend.