Kattenbak verschonen...

Discussion in 'Zwanger worden' started by Mompelientje, Oct 27, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mompelientje

Mompelientje Fanatiek lid

Sep 20, 2011
    1,956
    0
    36
    Star Craft 2
    Kopenhagen
    Als een zwangere vrouw alleen woont en ze heeft katten, is kattenbak verschonen schadelijk voor de ongeboren kind?

2. meis87

meis87 Lid

Sep 6, 2011
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    heej,

Ik heb hier een site die je wat meer duidelijkheid kan geven.

Toxoplasmose

liefs

3. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

Jan 7, 2011
    11,704
    3,816
    113
    Female
    NIET VERSCHONEN! Laat dat dan door iemand anders doen. Geen neefje of nichtje die een heitje voor een karweitje wil doen?

4. Dday

Dday Bekend lid

Oct 22, 2010
    688
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb gewoon altijd de kattenbakken gedaan maar dan met van die latex handschoentjes aan. Ik had dit aan mijn vk gevraagd en die vond het geen probleem. Daarna wel goed je handen wassen.

5. masami

masami Fanatiek lid

Jul 27, 2011
    4,248
    802
    113
    Female
    Ik doe het niet, wil niet enig risico nemen.
    Mijn man doet het en anders mijn oudste dochter.
    Dit in de periode na mijn ei en ik nog niet eens weet of ik wel of niet zwanger ben, tijdens ongi en eerste week doe ik het zelf wel.

6. Angie4you

Angie4you Bekend lid

Dec 31, 2010
    606
    0
    0
    Vpk
    Brabant
    Grote kans dat je al eerder aan die bacterien (toxoplasmose) bent blootgesteld als je al langer katten hebt. Maar ik verschoon de kattenbak met latex handschoenen aan en een schepje. Ik raak de korrels echt niet aan. Daarna gewoon goed je handen wassen. Dan is er niets aan de hand. Wel goed oppassen met in de tuin werken.

7. roeska123

roeska123 Bekend lid

Dec 28, 2010
    933
    1
    0
    arbeidsongeschikt
    Deventer
    ik verschoon de kattenbak ook niet vanaf mijn eisprong. vanaf dat ik ongesteld ben, doe ik het wel weer.
    dit geld ook voor hondenpoep opruimen wat achterthuis is.

maar dan heb ik nog een vraagje:

hoe zit het eigenlijk met katten en honden knuffelen?
    moet je daar ook voorzichtig mee zijn?
    ik vroeg me dat af, want ik heb 4 katten en 2 hondjes waar ik veel mee knuffel.

8. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

Jan 16, 2011
    3,569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Gewoon latex handschoentjes aan en na het schoonmaken je handen voor de zekerheid even wassen. Als je alleen woont kun je moeilijk iedere dag iemand vragen om je kattenbak schoon te maken.

9. flowerpower

flowerpower Bekend lid

Feb 7, 2011
    557
    0
    16
    ik heb al vanf mijn 10-e een kat heb altijd de kattenbak verschoond. Dacht ook wel allang aan toxoplasmose te zijn blootgesteld, toen ik zwanger was van de eerste geen kattenbak meer verschoond, mijn man deed dat toen. We verwachten dat uit het bloedprikken wel zou komen dat ik het allang eens had gehad en dus gewoon weer kattenbak kon verschonen. Ondanks 19 jaar lang de kattenbak schoonmaken geen toxoplasmose resisitentie.....
    moest ik het per ongeluk wel doen omdat het niet anders kon, handschoenen aan en goed handen wassen. Overigens geldt dit ook voor in de tuin werken!

10. disney1986

disney1986 Fanatiek lid

Oct 29, 2010
    1,527
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik doe het ook hoor, ik heb 3 kattenbakken die elke dag bomvol zitten, mijn man ziet mij aankomen.
    Als je elke dag de bakken doet dan valt het risico reuze mee, oude poep dat is gevaarlijk!

11. Dippertje

Dippertje Fanatiek lid

Oct 4, 2011
    1,528
    59
    48
    Dat doet mn man, ik verschoon geen kattenbakken eet geen file of van die vieze kaasjes, vacuumzalm etc. het is zo simpel om die dingen te voorkomen... waarom risico lopen..

Share This Page