Oh top! Nee t is gewoon zo een simpele haha aan maar hijs wel lief ik ga gwn de kattebak niet meer schoonmaken en drolletjes er uithalen met handschoenen aan en een schepje moet er dan ook nog iets voor me mond??
Op je laatste vraag heb ik geen antwoord. Maar dat op bed slapen, aanrecht, eettafel enz is een goede vraag. Voor mijnde moeite waard om uit te zoeken want onze kat doet dit wel allemaal maar komt wel buiten. Hoe kom je daarachter, gynaecoloog of dierenarts haha. Ik ga het eens een keer navragen.
Nou ik heb bedacht om maandag de dokter en de dierenarts ff te bellen haha ik laat wel weten wat ze hebben gezegt
Ik heb net in de tuin mijn frustraties gebotvierd op een haagje en wat onkruid, geen handschoenen aan... En mijn kattenkindje is ook strontverwend, die loopt in en uit, op het aanrecht (mag niet maar het blijft een koningskatje), op het bed (zoals ik zei...koningskatje). Komt binnen als hij honger heeft, brengt braaf zijn gevangen muisjes thuis x) en smeert hem weer naar buiten als hij een afspraak heeft met zijn kattenvriendjes. Mag ik 'm überhaupt nog wel aanraken?! Het monstertje doet altijd maar het wil....
Het gaat alleen om de kattenbak. Er kan niks gebeuren als je kat op schoot/bed ligt of als hij op het aanrecht loopt. Er hoeft ook niks voor je mond als je de kattenbakken doet.. Gewoon handschoenen aan of je vriend/man de kattenbak laten doen! OOk als je in de tuin werkt handschoenen aan, maar volgens mij las ik net dat je op 3 hoog woont, dus zal dat niet nodig zijn
Dankjewel voor de reacties.. Hij maakt de bak 1x per week schoon en ik haal savonds met handschoenen en een schepje de drolletjes er uit hihi
TS: je mag de kattenbak gewoon schoonmaken. Tegenwoordig wordt er heel hysterisch gedaan over kattenbakken maar dat is nergens voor nodig. Je zal eerder toxo oplopen door besmet of rauw vlees dan door de kattenbak. Kans dat je toxo via de bak krijgt is vrijwel nihiel. Ten eerste krijgen alleen jonge katten rond de 1 a 2 jaar het. 1x in hun leven scheiden (of schijten) ze dit uit. Dit toeval moet je al treffen. Vervolgens moet je de besmette ontlasting, precies op dat moment, in je mond krijgen. Daarna moet de toxo nog via de placenta bij het kindje komen. Is ook een zeeeer kleine kans EN je kindje moet nog besmet raken... Zolang je er geen hapje van neemt of de drollen er met je hand uitschept en je handen vervolgens in je moet doet, is er niks aan de hand. Schepje gebruiken, desnoods plastic handschoentjes aan, handen goed wassen en klaar. Je hoeft ook niks voor je mond te doen. En kat op het bed.. Tja, persoonlijk vind ik het smerig. Met de pootjes waaf ze hun ontlasting mee begraven, lopen ze vervolgens over je bed. Niet echt fris. Zou het hem sowieso afleren voordat je kleine er is. Zeker als je de baby bij je op de kamer wilt hebben in het begin. Je wilt niet dat kat bij je kindje gaat liggen. Vaak gaan ze bij het hoofdje liggen. Niet echt veilig...
Nou sinds mijn vriend hem een paar x van bed heb gegooit komt toe als wij gaan slapen even gedag zeggen en op t kussen liggen wat achter het bed ligt of hij snachts wel komt weet ik niet want dan slaap ik haha
Oh en mijn kat is 5 maanden dus dr moet vast nog iets aan te leren zijn. Nou slaapt de hond ook in bed hahaha dus daar gaan we ook maar mee aan de slag
Bij ons slapen 3 van de 5 katten bij ons op bed ' s nachts en als we 's ochtends wakker worden komt de hond er voor de gezelligheid even bij! Niks mis mee hoor! Zolang je maar wat vaker je bed verschoond
Ik moet bekennen dat ik niet alles heb gelezen, maar geldt dit ook voor andere dieren? Kooien van knaagdieren e.d.? Misschien rare vraag, maar vroeg het me gewoon af.
Nee alleen ontlasting van katten. Kijk maar eens op google over 'wat te laten als je zwanger bent'. Kattenbakken verschonen staat er expliciet bij!