Hier twee katten; asielkat die al gewend was om naar buiten te gaan en een Ragdoll die de tuin niet uit mag. We hebben 1 kattenbak in een nisje naast de achterdeur. Een open kattenbak van Ikea, al verkopen ze die volgens mij niet meer. Met Tigerino crystals bont/soft ofzo. Ze gaan er in ieder geval in de winter allebei op (asielkat heef geen zin in een koude kont ofzo) en met 1 zak vulling kan ik 2 weken doen zonder stank. Schep dagelijks de drollen er uit. Verder heel veel getest en dit werkt het best.
Wij zelf hadden een kattenbak op de overloop en een (nood) kattenbak onder de trap, maar die laatste gebruikte ze eigenlijk nooit. Stond er meer omdat ik geleerd had 1 kattenbak per kat + 1 Maar ik gok dat je gelijkvloers woont? Vriendin van mij heeft een kattenbak in de woonkamer, in een hoek naast een grote kast. Ik ruik de kattenbak nooit, maar weet ook dat ze 'm elke dag schoonmaakt, en na ontlasting direct zodra ze het door heeft. De andere kattenbak staat in de badkamer. Daardoor staat die deur altijd op een kiertje. Andere vriendin heeft 'm in de gang in een soort kist. Beetje zoals @Young Flower heeft. Voordeel is wel dat je 'm niet gelijk ziet, al moet je 'm voor de geur wel echt elke dag schoonmaken.
Wij hebben die van Catja nu net binnen Welke kattenbakvulling gebruik je ervoor en koop je de afvalzakken bij Catja of heb je andere gevonden
Gewoon elke dag schoonmaken en goed kattengrit gebruiken. Ik heb hem in de hal staan. je hebt ook van die elektrische bakken. Zit zelf te twijfelen om er zo een aan te schaffen. Je kat maar standaard buiten laten schijten vind ik echt asociaal. Dat zal hij vooral bij de buren doen en niet bij jullie tuin.
Wij hebben van alles geprobeerd maar hebben nu Kitttyfriend. Die bevalt het beste. Amper uitloop ook. En de zakken van catja, die erbij zitten en ik had nog zakken over van de vorige elektrische die we hadden teruggestuurd.
Top thanks nu net die van de jumbo gehaald maar merk nu al uitloop idd. Kittyfriend zie ik online, welke kleur zak gebruiken jullie? Ik had nu gelijk al extra rol zakken erbij gekocht dus we moeten als het goed is wel even vooruit kunnen. Hoe vaak maak jij hem helemaal schoon dat je het matje enz ook schoon maakt?
Wij hebben de oranje zak. De paarse (extreme clumping) heeft helemaal kleine korrels en dan is de uitloop nog erger. Tofu werkt ook heel goed, heb ik een maand geprobeerd maar vind ik veel te duur met 3 coons. Ook sanicat geprobeerd en biocat maar dat was helemaal extreem qua uitloop. Ik maak dat matje 1x per week schoon en 1x per maand de hele bak. Van binnen en buiten.
Wij hebben 1 kattenbak voor 2 katten. Zijn 2 broers dus gaat prima. We hebben in de kattenbak een speciale afvalzak zitten (action) dus ik gooi t met zak en al weg de vieze grit. Hoef ik de bak zelf niet te poetsen Kattenbak staat in onze voorraadkast weggestopt. Niet in t zicht dus