hallo, Ik heb eind mei een MA (8w 5d) en curretage gehad. Begin juli opnieuw gecurreteerd omdat ik klachten bleef houden en bleef vloeien ed. Er bleek nog restweefsel te zitten. Daarna nog even een week flink gevloeid maar verder wel goed hersteld. (gelukkig; kon 'geen bloed meer zien".......) Op dag 26 na curretage 4 dgn menstruatie; wel direct heeeeel hevig bloedverlies; moest de eerste 2 dagen echt ieder uur naar toilet om te verschonen; 's nachts licht slapen uit angst voor een 'bloedbad'. Verder nergens last van, geen buikpijn of zo. Nu, weer op de 26e dag, idem. Mijn cyclus lijkt dus weer en regelmatig op gang. Alleen zo een hevig bloedverlies........ Voorheen had ik ook een mooie regelamtige cyclus maar was ik nooit zo hevig ongesteld. (kon gewoon rustig in m'n nakie een nachtje doorslapen met een tampon in, durfde gerust te gaan zwemmen; nu allemaal niet, om t maar even duidelijk te maken) Is dit normaal? Zegt de regelmaat iets over wel weer een eisprong hebben of weet je dat gewoon nooit zeker? Moet ik hier verder iets mee? Ben 38 en we willen heel graag nog een kindje..... Alvast bedankt voor jullie inzet, liefs Lidi
hoi Lidi, het is normaal dat je na een miskraam/curettage heel heftig ongesteld bent. Dat is meestal na een paar cycli weer over, maar sommige vrouwen blijven merken dat de menstruaties heviger zijn. Het feit dat je weer keurig na 26 dagen ongesteld bent geeft vrij veel zekerheid dat er inderdaad een eisprong heeft plaatsgevonden. Je hebt dus een hele goede kans om weer zwanger te worden. Mirjam