Kattenbak

Discussion in 'De lounge' started by Helise, Jul 19, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. singa

singa Niet meer actief

Wij hebben ook Catsan. Tot nu toe het beste. Wat eventueel een goedkoper alternatief is wat bijna net zo goed is, is de bianco van de Jumper.

2. Luffy90

Luffy90 Niet meer actief

Ik geef orijen voer, en soms vlees. Ik ben er echt super tevreden over, de kitten en grote kat kunnen hetzelfde voer eten. Ze eten er minder van dan van royal canin. En het vlees smullen ze op zijn tijd van.

3. Sarah84

Sarah84 VIP lid

Jul 21, 2008
    6,665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Wij hebben Catsan. Ideaal spul. Wij hebben 3 katten en 1 bak staan en het stinkt (vrijwel) nooit. Ja oke...als eentje net heeft zitten poepen ruik je het ff, maar ja...als je zelf op de wc hebt gezeten ruik je dat daar ook. Hahaha!

Onze katten krijgen gewoon blikvoer van de AH. daar doen ze het prima op. Mijn oudste kat werd van al dat dure voer enorm ziek! DUs dan maar lekker simpel! Haha!

4. Helise

Helise Fanatiek lid

Mar 4, 2012
    1,785
    0
    36
    Natvoer krijgen ze hier eigenlijk bijna niet. Een van de twee kitten vind het drie keer niks en de andere vind het wel lekker, maar goed dat zullen ze dus misschien 1 keer per week krijgen.

Die Orijen is wel goed aan de prijs zeg! Maar goed, denk dat ze daar dan ook minder van zullen eten?

Ik zie trouwens meerdere keren staan, geurvreter. Kan ik dat ook gewoon bij de dierenwinkel halen?

5. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Wij hebben Biocat Fresh (groene zak). Ruikt naar bloemetjes! :D

Hiervoor hadden we Catsan. Daar strooiden we dan nog zo'n bus met geurpoeder (kattenbakverfrisser) overheen. Te koop bij de dierenwinkel, Tuinland en Intratuin.

6. natjes

natjes Niet meer actief

Enige wat hier echt werkt is een korrel obv silicaat. Stinkt echt niet en verschoon hier de kattenbak in de 2-3 weken en tussendoor de poep eruit. (1 kat)

Catsan vond ik ook snel stinken. Datsilicaat ruikt je helemaal niet.

Kennissen gebruiken dit inmiddels ook na van alles geprobeerd te hebben. Ook hun zweren hier nu bij.

Silicaat kattenbakvulling goedkoop bij zooplus

7. natjes

natjes Niet meer actief

Zie trouwens dat ze bij een wegkoop/ranzijn flink goedkoper zijn!

8. Marjolente

Marjolente Bekend lid

Jul 13, 2011
    969
    0
    0
    Secretaresse
    Leiden
  9. annetske

annetske VIP lid

Sep 14, 2007
    5,112
    1
    0
    Friesland
    ik strooi er nu van die geurvreterpoeder overheen, werkt erg goed! de bak ruik ik niet meer. maak 1x pr week de bak heel goedschoon met een sopje en schep elke dag (soms2x per dag) de plas en poep er uit. ik gebruik grind wat klonterd.

10. Helise

Helise Fanatiek lid

Mar 4, 2012
    1,785
    0
    36
    Wat een grappig ding!

11. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

Dec 22, 2011
    2,011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Catsan!

12. MeineLiebe

MeineLiebe Niet meer actief

Ik gebruik de houtkorrels

Stinkt nooit

13. anmiri

anmiri Actief lid

Aug 15, 2010
    462
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb al een jaar of 6 kattengemak, ideaal!

14. JBG

JBG Fanatiek lid

Nov 6, 2010
    1,270
    0
    0
    Administratief
    Brabant!
    Wij gebruiken Catsan, werkt prima (en koop ik vaak in de aanbieding), ook toen we nog 2 katten hadden, hadden we 1 bak. Inmiddels hebben we nog maar 1 kat, maar geen last van geurtjes!

15. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

Nov 29, 2011
    4,414
    0
    0
    Als het zo stinkt zou ik eerder naar de voeding kijken :)

16. MamavanEL

MamavanEL Niet meer actief

Wij hebben Tigerino silicaatkorrels... Ideaal !! Ze hebben het bij Zooplus
    Geen stank, en urine word opgenomen in de korrels.

17. Troelaa

Troelaa Niet meer actief

Hier ook Bio kat's geel. Gooi er ook een flinke laag in. Ik heb 2 katten en 3 kattenbakken door het huis staan ;) Ik schep ze elke dag uit. Mijn katten komen ook niet buiten dus krijgen ook speciaal voer voor binnenkatten van Royal Canin.

18. ChilllayD

ChilllayD Actief lid

Jun 27, 2012
    256
    0
    0
    Den Helder
    Dat de ontlasting van katten niet raar roosjes ruikt weten we :p maar als het écht stinkt dan kun je beter een andere voeding zoeken. Hier krijgen ze Orijen, wat bestaat 75% vlees en geen granen. Het is een dure brok maar je doet er erg lang mee! Omdat ze er niet zoveel van eten. Wij moesten sowieso een graanvrij brokje hebben i.v.m allergie van 1 kat voor granen. Maar er zijn voldoende (goedkopere) varianten die beter zijn dan de 'standaard' supermarkt brokjes.

Wij hebben 3 katten en 2 kattenbakken met daarin deze:
    Kattenbakvulling goedkoop bij zooplus: Professional Classic Kattenbakvulling met geurabsorptie
    We ruiken nagenoeg niets en scheppen hem elke avond uit.

19. me83

me83 Niet meer actief

hier biokat groen.. die ruikt beetje naar wasmiddel ofzo..werkt heel goed maar wel de bak vullen tot minimaal de streep die erin staat..

soms ruik ik het alsnog als ze vers gekakt hebben.. en vooral mijn kater(maine coon) kan behoorlijk stinken.. de poezen vallen wel mee en die begraven ook heel snel de poepjes.. mijn kater boeit het niet zo of het onder ligt hahahah

mijn katten gaan zowiezo erg stinken van whiskas! koop liever een wat duurder merk hardvoer.. en geef als extraatje als je dat graag wilt ipv blikvoer gekookte witvis.of haal blikvoer bij de dierenarts

20. Onje

Onje Niet meer actief

Wij geven royal canin.
    Toen ze nog kitten waren royal canin babycat.

Wij merken enorm het verschil tussen goedkoop en duur voer!

Share This Page