Kattenbak

Discussion in 'De lounge' started by Helise, Jul 19, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Helise

Helise Fanatiek lid

Mar 4, 2012
    1,785
    0
    36
    Ik heb nu Catsan gehaald, ben benieuwd! Mocht dit niks worden dan ga ik die Biokat proberen maar hoop het niet want heb net 2 zakken van 20L opgehaald :p

Zal ook nog even naar het voer kijken en mij goed laten informeren in een dierenspeciaalzaak, want waren nu bij de intratuin.

2. Marnat

Marnat VIP lid

Aug 10, 2009
    29,821
    3
    38
    Female
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Wij hebben gewoon kattengrit van jumbo 1 euro en af en toe die van ah . geen stank . volwassen kat van 9 nu .
    Voer krijgt ie van royal canin nummer 37 als kitten kreeg ie ook al dit voer dan ander nummer .
    Hij doet het hier erg goed op , kosten 36 euro 4 kilo tuinland

3. Merryl

Merryl Fanatiek lid

Jun 25, 2012
    4,368
    192
    63
    De groene biokat. Echt top spul, ruik het nooit. En een bak voor 2 katten.

4. Noushka

Noushka Fanatiek lid

Feb 2, 2008
    1,601
    12
    38
    overijssel
    (heb alleen het eerste bericht gelezen)

Kittenpoep stinkt erger dan van een volwassen kat.
    Maar hier staat de kattenbak op het balkon. Katten miauwen gewoon voor de deur als ze er heen moeten.

Regelmatig leegscheppen en vaak schoonmaken.

5. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,734
    7,501
    113
    Female
    ik heb silica in de bak zitten. dit zijn siliconenkorrels die ook in van die vochtvreters zitten. zit in zakjes van 5 liter. 1 zakje is genoeg voor 1 kat voor 2-3 weken. ligt eraan hoeveel ze pissen.
    je haalt de plas er niet uit, die laat je erin liggen. je haalt alleen elke dag de poep eruit en schept de rest om zodat er zuurstof bij komt en het kan verdampen.
    ik heb echt veel soorten geprobeerd. alles stonk na 2-3 dagen de tent al uit. heb ook nog eens een kater die blaasgruispatient is dus veel drinkt en veel piest.
    was er eerst heel sceptisch over maar het werkt echt. hier doe ik 2 weken met 1 zak voor een bak waar 2 katten op komen.
    is wel duurder dan een gewone zak grit, dacht iets van 6-7 euro voor zon zakje maar je doet er lang mee.
    er is 1 gewone soort grind wat het ook goed deed en dat is kittyfriend. die is er in 3 verschillende soorten. budget van 5-6 euro, dan nog een superhygienisch soort en 1 die klontvormend is. de budget was prut. als er geplast was, lag er gewoon natte drap.
    de klontvormende kan je er zo uitscheppen en stinkt niet.
    soort voer scheelt ook in stank. hier krijgen ze geen brokken meer (af en toe dan) en absoluut geen troep in blik maar KVV. dit is compleet vlees voor honden en katten. ik merk duidelijk verschil in drink en plasgedrag en de stank van de poep en zo.

6. belliebel

belliebel VIP lid

Jun 11, 2009
    14,226
    648
    113
    Female
    Buschauffeur
    Hier hebben we altijd biocat fresh gebruikt! Zit al een geurtje aan, en stinkt echt niet snel. Elke dag even uitscheppen, en je kunt met zo'n zak 1 maand doen.

7. bagheera

bagheera Bekend lid

Aug 2, 2011
    746
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gebruik siliconen korrels. Merk maakt niet uit, maakt een wereld van verschil! Verder ecodor bestellen en in je lege bak spuiten. Haalt echt de urine geur eruit!

8. Jantsjuh

Jantsjuh Niet meer actief

wij gebruiken al 4 jaar kattengrit van de aldi, kost 0,99 cent en verschoon de bak om de week, want pas dan ruik je hem. en als ik de bak verschoont heb, spuit ik er neutraliserende spray op;
    Aanbieding: Geuroplosser kattenbakspray, Uw kattenbak effectief, direct en langdurig geurvrij. 2-voudige werking. Micro-organismen neutraliseren ammoniak, urinezuur en andere stinkende stoffen in de urine en ontlasting. Deze spray laat daarnaast een
    alleen wel van een ander merk, kom er even zo snel niet op, zal het morgenochtend even aan je doorgeven, werkt ook erg goed!

9. Marnat

Marnat VIP lid

Aug 10, 2009
    29,821
    3
    38
    Female
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Jantsjuh@ Is dat zo kost ie weer 99 cent ? was duurder geworden 1.10. ga vandaag gelijk kijken moet toch weer hebben .

10. Babke

Babke VIP lid

Oct 24, 2011
    5,895
    4
    0
    Roosendaal
    Wij kopen die gele zakken met grit die klontjes vormt. Je kunt ze bij de dierenwinkel of tuincentrum kopen. Niet duur. Kost 11,- voor 20 kg volgens mij en daar doen we een maand mee. Eens per dag plasjes en poepjes eruit scheppen is voldoende. Als hij leger wordt bij gooien en eens per maand verschonen we helemaal. Wij hebben twee grote poezen. Ze eten Royal canine. Gewoon grit geprobeerd maar dat kon ik elke dag verschonen. Vreselijk.

En als je blikvoer geeft stinkt je bak trouwens ook meer.

Ps: wist de naam even niet, maar biocat. Niet de fresh, want die vond ik te veel naar wcblok ruiken:D

11. mikky1982

mikky1982 Bekend lid

Aug 19, 2009
    772
    0
    16
    Catsan!!! 3 katten, 2 bakken zonder klepje en 1 x per week de bakken goed schoonmakende met bleek. En geen krant onder in de bak leggen! Hoor ik nog wel eens maar dat natte papier stinkt enorm. voeding scheelt veel. Royal canin brokken en water.

12. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

Mar 13, 2008
    6,167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Zou zeker eens naar je voeding kijken.
    Vers vlees,KVV of oreijn brokken geven mijn voorkeur maar ik ben van het vlees geven.
    Een goede brok kan al veel verschil opleveren.
    Van blikvoer gaan veel katten stinken

13. singa

singa Niet meer actief

Even een vraagje voor de mensen die grit gebruiken die klontert. Vroeger was dat van dat hele kleine spul. Dat bleef altijd zo lekker in de vacht en poten van mijn kat hangen (ik heb een langharige kat). Zo liep hij het echt door het hele huis heen (de bak staat op zolder). Is het nog steeds van dat kleine spul want dan heeft het voor mij nog steeds geen zin.

14. Helise

Helise Fanatiek lid

Mar 4, 2012
    1,785
    0
    36
    Wow, wat een verademing die Catsan! Ruik het nog wel een beetje maar wat een wereld van verschil al. Nu op naar de dierenspeciaalzaak om nog voor ander voer te kijken :)

15. yessie

yessie Fanatiek lid

Nov 27, 2009
    1,208
    12
    38
    It Fryske Lân
    Wij gebruiken Magic Clean (of een ander merk met dezelfde werking). De urine wordt in de kristallen opgenomen, dus daar hoeven we niets aan te doen. De 'grote boodschap' scheppen we er elke dag uit en spoelen we zo door de wc. We zijn er mee begonnen omdat onze jongste kat last had van een astmatische aandoening en dit spul niet stuift maar het helpt ook tegen de stank en is voor ons veel minder werk.

Met 2 katten deden we 2 weken met 1 zak, nu we (helaas :() nog maar 1 kat hebben doen we er ongeveer 4 weken mee.

Attached Files:

16. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

Oct 1, 2007
    18,389
    1,292
    113
    Flevoland
    ik heb hier al vanalles en nog wat geprobeerd maar elke keer weer ga ik over mn nek als de kat op de bak is geweest. ik gooi na haar 'wc bezoek' de kattenbak naar buiten om uit te luchten :p dan is de ergste stank er vanaf.

17. Britttt

Britttt Lid

Jul 13, 2012
    74
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoeveel grit/zand zit er in je bak? En graaft je kat het wel netjes onder, of ligt alles bovenop als ze geweest is?

Share This Page