Hoi dames, Ik ben momenteel 30 weken zwanger. Vorige week werd bij de vk m'n suiker geprikt. Deze bleek iets te hoog namelijk 8,2. De volgende dag in het zh moeten prikken. Vandaag de uitslag. Nuchter bleek goed iets van 4,6 alleen niet nuchter bleek het 8,4 te zijn. Nu zijn mijn gegevens naar de gynaecoloog gestuurd en deze gaat contact opnemen met mij. Nu was ik benieuwd of er meer vrouwen dit hadden en wat er bij is gebeurd uiteindelijk? Dank je wel alvast voor de reacties! Gr. Kirsten
Bij mij waren de suikers al vanaf week 18 te hoog. Eerst nog geprobeert met een dieet, maar dat hielp niet voldoende, toen insuline moeten spuiten. S'morgens voor het ontbijt, voor de lunch en voor de nacht heb ik dat moeten doen. Ze waren bang dat ik een veel te groot kind zou krijgen en ben dus ingeleid met 38 weken, onze zoon woog 3780gr. Dus dat viel nog wel mee.
Bij mjj waren de suikers ook te hoog en gebruik nu insuline. Dat valt erg mee. Het lastigste vind ik om al het lekkerst te laten staan. Heb namelijk veel zin in zoete dingen sinds mijn zwangerschap. Het voordeel van insuline is dat je een minder streng dieet hoeft te volgen maar ook met insuline moet je uiteraard oppassen wat je eet maar dat moet je sowieso tijdens je zwangerschap. Ik at juist te weinig en te onregelmatig nu ik een vaster schema heb ben ik wel minstens 7 kilo afgevallen Er bestaat een kans dat je eerder ingeleid wordt omdat je kindje groter kan zijn. Ons kindje ligt redelijk goed op de groei, maar waarschijnlijk word ik toch ingeleid.
Ik heb vanaf 28 weken zwangerschapsdiabetes. Ik heb eerste geprobeerd door gezond te eten mijn suikers goed te krijgen, maar dit lukte onvoldoende. Nu slik ik pillen, eerst alleen voor het avondeten, maar vanaf gisteren ook voor het ontbijt. Ik vind het wel moeilijk om al de lekkere zoete dingen te laten staan, maar hopelijk is het maar tijdelijk. Ik vind het vooral belastend dat ik meerdere keren per dag mijn suikerwaardes moet prikken en dus op de klok moet letten.
Ik heb ook zwangerschapssuiker gehad en heb het gelukkig met een dieet goed in de hand kunnen houden. Onze dame bleef redelijk normaal groeien dus ben pas met 40+4 ingeleid (had paar dagen eerder gekund maar dame zat nog in mn keel en had geen verweking oid...dus toch niet veel nut) Ze is met 40+5 geboren en woog toen 4120 gram