Kattenbak

Discussion in 'Zwangerschap' started by kwebbels, Oct 29, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kwebbels

kwebbels Niet meer actief

Oke ik ben net zwanger en heb een vraagje. Is het echt heel erg als je de kattenbak verschoont? Ik wou hem namelijk vanavond doen maar mijn vriend is weg voor zijn werk. En als ik nou handschoenen aan doe of iets dergelijks? Wat vinden jullie?

Groetjes

2. jessy77

jessy77 VIP lid

Aug 9, 2007
    8,640
    5,947
    113
    Hoi Hoi, ik verschoon de kattenbak ook regelmatig hoor, gewoon handschoenen aan en nadat je klaar bent ff je handen goed wassen en dan is er nix aan de hand! :)

Liefs Jessy

3. Niet meer actief

Mijn vriend verschoont ze iedere keer, dus ik hoef het zowiezo niet te doen ;)

4. Mamainspe

Mamainspe Bekend lid

May 1, 2006
    663
    0
    0
    hoi

ik zou zeggen doe wat je zelf denk dat goed is,
    maar er wordt niet voor niks gezegd dat je het beter niet moet doen....

Groetjes

5. onsukkie

onsukkie VIP lid

Jun 29, 2007
    6,874
    1
    0
    Monnickendam
    Hier zei de VK, de katten bak is echt NOT DONE!
    Voor de rest kon het allemaal niet zo erg veel kwaad, maar blijf weg bij die kattenbak!

6. Samama

Samama Niet meer actief

Mijn vk zegt dat als je handschoenen aan doet en daarna goed je handen wast, je gewoon de kattenbak kan verschonen. Je moet alleen oppassen dat het niet onder je nagels gaat zitten en je die met je tanden zeg maar schoon gaat maken... Verder zal je, als je al langer huisdieren hebt, allang een keer toxoplasmose hebben gehad hoor. :)

7. WishfulDreaming

WishfulDreaming Fanatiek lid

Jun 24, 2007
    1,643
    51
    48
    Female
    België
    Da's niet helemaal waar hoor meid :)

Ik ben opgegroeid met katten. En ik heb er zelf ook ééntje. Daarnaast at ik bijna dagelijks filet-americain tussen mijn boterham... en raad eens... ik ben NIET immuun :)

8. Judith75

Judith75 VIP lid

Oct 9, 2006
    5,623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Mijn man deed het toen ik zwanger was :D

9. Samama

Samama Niet meer actief

:oops: Oeps.. nou ehh in sommige gevallen dan niet ;)

10. Angelina

Angelina Niet meer actief

Bij mij exact hetzelfde verhaal.

Misschien hebben we een natuurlijke afweer tegen de parasiet, juist om dat we zo veel filet hebben gegeten 8) :)

11. WishfulDreaming

WishfulDreaming Fanatiek lid

Jun 24, 2007
    1,643
    51
    48
    Female
    België
    Dat gaat ook het eerste zijn wat mijn mannetje mag gaan halen voor mij, als de baby geboren is: Een groot broodje met americain! En smaken dat dat gaat doen :)

12. Ariel

Ariel VIP lid

Mar 8, 2006
    16,482
    0
    0
    Zoetermeer
    Je kan het wel doen, maar dan inderdaad met handschoenen en zorgen dat je niet in aanraking komt met de uitwerpselen!

13. loopy

loopy Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    3,564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    ik heb het de verloskundige gevraagd toen ik zwanger was. ik was namelijk alleen. ze zei dat het met handschoenen aan best mag. kattenpoep van kittens is trouwens gevaarlijker dan van oude katten.

14. wendyy

wendyy Actief lid

Oct 10, 2007
    463
    0
    0
    en nou kwam mijn collega vancohtend aan dat ook via de lucht van de kattenbak je het op kan lopen dat is toch niet waar of wel?

15. Niet meer actief

van de lucht kan je het niet oplopen.

En ik zou persoonlijk de bak niet verschonen.
    Ik zou het mezelf nooit vergeven als het daardoor mis ging

16. driekeerdaan

driekeerdaan Bekend lid

Oct 9, 2007
    505
    0
    0
    Mijn vriend verschoont de kattenbak nu, dus daar hoef ik me gelukkig niet druk over te maken...

Maar wat ik me wel eens afvraag: mijn katten zitten in de kattenbak, komen daar dan toch ook in aanraking met de uitwerpselen. Kan het dan geen kwaad als ik ze aai....?
    Ik zal wel te ver doordenken hoor ;) maar vroeg het me toch even af.

17. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

Apr 3, 2007
    2,581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    Ik vind dat dit iets is dat je zelf moet beslissen. Ik was niet immuun tegen toxoplasmose en we hebben 3 katten, die niet naar buiten gaan.

Ik heb de kattenbak de volledige zwangerschap zelf uitgekuist, in het begin met handschoenen, maar na een tijd vergat ik ze aan te trekken.

Gewoon goed je handen wassen, is wel het belangrijkste denk ik.

18. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

Apr 3, 2007
    2,581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    @ Driekeerdaan: Eigenlijk moet je elke keer je handen wassen, als je de katten aait. Dit lees en hoor ik toch overal, maar vind dit een beetje overdreven.
    Je hebt dan wel een risico, maar dit zal wel miniem zijn vermoed ik.

19. kwebbels

kwebbels Niet meer actief

Ik ben inderdaad al opgegroeid met katten, honden, geiten, kippen, konijnen en paarden. Maar dat wil niet zeggen dat ik imuun ben natuurlijk. Naja ik laat het karweitje wel gewoon over aan mijn vriend ( die staat te kokhalzen telkens haha!)

Share This Page