Ik zal maar weer es een linkje plaatsen met wat info http://www.whgdierenartsen.nl/html/docdb.asp?id=241 Ik vind dat er snel hieperdepieper gedaan wordt over de kat en zijn bak 8) . Daar raak ik dan ook weer erg hieperdepieper van dus dat schiet niet op Ik hou me vast aan bovenstaand artikel, en verder verschoon ik de kattenbak NIET, maar als jullie beginnen over lucht, en kattenpoeppootjes raak ik weer ernstig in de stress. Waar maken jullie trouwens de bak mee schoon? ( Middeltje bedoel ik ) En Virginie: Is dat te doen de kat binnen houden? Dat wil ik ook, en tot dusver lukt het ook..... Maarre gaat dat ook lukken als ze krols zijn?
Mijn katten komen nooit buiten, de oudste is wel een paar maandjes af en toe buiten geweest maar nu ook alweer 1 1/2 jaar alleen binnen, en dan schijnen ze ook weer minder besmet te zijn toch...? Dat las ik in dat artikel tenminste. Dus ik blijf gewoon lekker mijn beestjes knuffelen en laat alleen de kattenbak over aan mijn vriend.
Met alles wat je beter kunt laten tijdens de zwangerschap (filet eten, alcohol drinken, roken en dus ook kattenbak verschonen), is het geen 100% garantie dat het misgaat of ernstige gevolgen heeft. Je moet zelf beslissen welk risico je wilt nemen, maar je neemt dan dus wel een risico (voor een ander). Maar verder ook niet nodig om te stressen (ben ik zelf erg goed in )... gewoon beter niet de bak zelf verschonen of netjes met handschoenen en goed handen wassen ... Kleine moeite toch?