O, dan begreep ik je verkeerd. Ja, hier staat de kattenbak natuurlijk echt niet zomaar in de buurt van de kleine en als 't kleintje straks gaat ronddeddelen, dan gaat de bak gewoon weer achter in 'n ruimte waar 'n traphekje voorkomt. Kunnen de katten er wel bij, maar de kleine niet...
ja, maar jij hebt eerst geprobeert of het ging! ts probeert het niet eens! dat neem ik haar heel erg kwalijk! als blijkt dat het echt niet zou gaan is het een ander verhaal natuurlijk, maar ts doet de kat bij voorbaat al weg.:x
Ja, precies, dat vind ik wel 'n heel ander verhaal... (Ik bedoel dan nog te reageren op jouw verhaal, Cossy) Met zo'n traphekje werkt echt goed idd. Ik moet er toch niet aan denken dat m'n kind ineens een hap kattengrit neemt... Brrrrr!
Waar denk je dat een kat het beter heeft: 1. op een flatje waar ze alleen in de gang/keuken mag komen waar ze 's-nachts opgesloten moet worden en waar ze minder aandacht krijgt ivm de baby of 2. op een eengezinswoning met ruimte en de mogelijkheid om naar buiten te gaan wanneer ze wil + alle aandacht, bomen om in te klimmen en vogeltjes om achterna te zitten? Wie denkt er nou vanuit de gedachten van een kat, jij of ik?
Tjonge jonge wat een belachelijke reacties weer!! :S Ik begrijp dat sommige mensen erg gek zijn met katten, hartstikke mooi., maar sommige gaan ECHT te ver! WAT gaat er nou voor??? Het welzijn van de Ts en haar kindje straks, of de kat???? Ik geloof niet dat de ts op een ochtend dacht: Goh weet je wat: we doen de kat weg!! Daar is vast en zeker dagen/weken lang gepieker over geweest, stress, verdriet. Want het is niet een beslissing die je zomaar neemt. Ze zoekt iniedergeval wel een goed huis voor die kat! En die kat zal eventjes moeten wennen, maar daarna zal ze niet beter weten!! Google even naar kattenhaters en ga die aanvallen..
ik neem aan dat je in de toekomst ook wil verhuizen? een kind in een flat is ook zo sneu, niet beledigend bedoeld, en ook niet als reactie van je kat hoor!!! ik ben van mening dat je doet wat het beste is voor alle partijen.
Je bedoelt in een een ontzettend klein flatje neem ik aan? Wij hebben namelijk een ontzettend mooi groot appartement met 3 slaapkamer (IN een flat, hihi)
Ja dat is ook wel even leuk om te vermelden, mijn huis staat al ruim een jaar te koop en het was dus ook in 1e instantie de bedoeling dat ik met baby + kat naar een eengezinswoning zou gaan, maarja helaas gaat dat even wat langer duren.
mischien kan je idd als je een ander huisje hebt de poes weer terug nemen, dat je haar tijdelijk bij je broer onderbrengt zodat ze nu meer ruimte heeft..mischien een idee?
Dit is de eerste reden die je aangeeft, de rest vind ik nogal ongeloofwaardig overkomen, omdat je die kat al jaren in dezelfde kleine ruimte hebt. Er zijn immers ándere methodes het dier te leren niet in box of bed te laten springen en eens wat vaker stofzuigen etc kan ook geen kwaad. En wat is er mis een kattenluikje te maken? Dat kan in 'n kleine woning ook... Nu doet je in mijn ogen net alsof het je er alleen maar om gaat dat de kat ruimte heeft, maar daar maalde je duidelijk de afgelopen vier jaar ook niet om. Toen mocht het dier dus wél ongelukkig zitten zijn en nu ineens niet meer; komt op mij wat raar over... Ik heb je over geen enkele andere oplossing gehoord, behalve 'het dier opsluiten in gang en keuken' en dát snap ik niet. Wat heb je dan meer gedaan dan piekeren en tot deze oplossing komen? En heb je er misschien wel eens bij stilgestaan dat je nu toevallig gewoon erg last hebt van nesteldrang? Bij de ene uit zich dat in continu de keuken poetsen, bij de ander in hysterisch strijken en bij jou misschien wel in 't feit dat je het idee van kat en kind samen onfris vindt.
Dat was inderdaad de opzet, maar voordat ik weer verwijten krijg dat ik hem dan weer weghaal, mocht de kat al erg gewend zijn en het daar naar zijn zin hebben, zal ik hem niet wéér weghalen, dan blijft hij gewoon lekker daar, dat bekijken we tegen die tijd. Mijkeltje, in de afgelopen jaren mocht ze gewoon overal komen, en ze sliep bij me en er waren geen grenzen, Die zouden er dus nu duidelijk wel komen.
Wacht even... Je zit nu in een huisje dat je te koop hebt staan? Tsja, dan snap ik in elk geval dat je geen kattenluik gaat lopen zagen... Is het dan idd geen idee de kat tijdelijk bij je broer onder te brengen?
Ja, ik woon ook in 'n 'enorme' flat... En nee, verhuizen naar 'n huis met tuin zit er niet in... Gelukkig hebben wij veel groene grasvelden om onze flat heen...