ik heb het idee dat het je voornamelijk gaat om de haren en om het werk ervan...correct me if i am wrong! Maar waarom mag de kat dan nergens komen??? Dat hij niet heerlijk in het ledikantje mag knorren oke. En sowieso AL ZOU er een haar op je kleinjte komen ze word echt niet gelijk ziek hoor wat denk je wat ze straks buiten opvreten en in de zandbak, een beetje weerstand is wel goed hoor En ook idd dat het nooit een prbleem is geweest je kat in de flat en nu opeens wel. Je hebt altijd de mogelijkheid dat er kindjes komen later, gepland of ongpland en als jij voor jezelf al bij voorbaat weet dat je een kat bij een kindje vies vind had je er uberhaupt niet aan moeten beginnen. Maar dat is achteraf natuurlijk... Je neem t de verantwoorlijkheid voor een dier te nemen dan moet je er voor zorgen ook. Overigens heb ik wel zoeits van naja je zoekt iig een huisje vaar haar en andere dumpen ze dus dat je op het deir geeft geloof ik pook heus wel. En sorry als mijn post zo hard overkomt, wil je niet beledigen maar kan er gewoon niet tegen als mensen in het algemeen dieren zo makkelijk wegdoen. Ik kan het simpelweg niet begrijpen. Ik heb 2jaar lang krom gelegen (zowel zorg als geld) Voor een hopeloos en aggressief geval en mijn hele leven werd beheersd door het dier (wat niet eens gaf) maar helaas na een hoop geld en tijd en deskundig advies (medisch/psychisc) heeft het niet mogen baten. En nee niet iederreen is hetzelfde maar oh wat had ik graag gewild dat ze beter werd. En als ik dan hoor dat een kat vanwege wat haar en geen tijd voor aandacht weg moet, tja dan ga ik stuiteren. Dus bij deze excuses als ik je beledigd heb. Maar zo denk ik erover.
Dit vind ik een heel ander verhaal. Jij hebt het geprobeerd en jouw hond werd duidelijk ongelukkig. Je kunt natuurlijk nooit van tevoren weten hoe dieren op de komst van een baby reageren. Sommige dieren passen zich heel makkelijk aan, anderen worden jaloers en gaan bijten (naar het kind) en sommigen zonderen zich af en worden depressief. Soms kun je ook niet anders dan dat je een andere woonplek voor je huisdier moet zoeken. Hoe sneu dat ook is. Maar dan heb je het in ieder geval wel geprobeerd.
"Grappig" eigenlijk dat sommigen hier reageren alsof de topic-startster haar kat langs de kant van de weg heeft achtergelaten! TS heeft een goed tehuis voor haar kat gezocht.... deed iedereen met een kat die het beestje weg wil doen het maar op die manier.
Helemaal mee eens! Succes met de aankomende bevalling en ik vind het goed dat je een goed huisje hebt gezocht voor je beestje.
ik snap ook niet zo heel erg goed dat je je beestje hebt weg gedaan voordat je t uberhaubt geprobeerd hebt, maar ja ik ben dan ook zo'n extreme dierenvriend dat ik geloof ik nog eerder me vent buiten zou zetten dan me beesten je had bijvoorbeeld bij de kinderkamer ook zo'n hoordeur( of hoe je t ook schrijft) kunnen zetten, zodat t beestje daar iig niet in zou kunnen komen. dus nee ik ben t niet eens met je beslissing, MAAAARRRRR ik vind t wel heel goed dat als je t dan toch doet, je wel een goed tehuis voor dr hebt gevonden en dr niet zomaar naar een asiel hebt gebracht. ik hoop dat t dan ook snel goed gaat tussen de 2, maar zoals vaker gezegt hier...ik zou de 2 katten toch echt laten helpen, want de kattenpil is niet je van het. verder wens ik je heel veel succes met de bevalling, nog eventjes en je mag je wondertje verwelkomen..
Ik snap het probleem ook niet zo..Bedoel dat mensen zo fel zijn omdat TS de kat weg heeft gedaan. Ik lees dat de kat van TS in een vrij klein appartementje zit en zonder andere katten. Dat vind ik het eerlijk gezegd niet zo heel erg als de kat groter komt te wonen met een andere kat. En idd wat is er mis mee als iemand anders goed voor de kat zorgt? Als Sjors de kat naar het asiel had gebracht vind ik het een heel ander verhaal maar dat is niet zo!! Sjors,,wat je het beste kunt doen en al vaker gezegd is,is jouw kat apart zetten in het nieuwe huis,in de slaapkamer bijvoorbeeld. Deur dicht en af en toe de kat die er al woont heel voorzichtig kennis laten maken. En zowieso is het de eerste weken kommer en kwel
Ook wij hebben 1 van onze poezen weg "moeten" doen.... Wij hadden 2 perzen, die op zich wel goed met elkaar konden opschieten (maar af en toe ook op elkaar konden schieten..). 2 hele lieve poezen totdat..... ik zwanger raakte van onze 3e dochter. Vanaf dat moment was de jongste poes niet meer te vertrouwen, het leek wel of ze jaloers was, vloog mij aan en maakte alles stuk. De oudste poes maakte het overigens niks uit, die hadden we dan ook al voordat onze oudste 2 dochters kwamen... Nadat ik bevallen was werd de situatie helaas alleen maar erger. Niet alleen viel ze mij nog steeds aan, ook de kleine moest het ontgelden. Als ik even de kamer uit moest, ging de poes mee anders wist ik niet wat er zou gebeuren. Toen ons dochtertje anderhalf was (ze is nu 2,5) werd de situatie onhoudbaar. Het ging echt niet meer. Met pijn in ons hart hebben we via een site een oproep geplaatst dat we een goed tehuis vonden voor onze pers. Nou wat voor reacties wij kregen.... we waren geen kattenliefhebbers, hoe wij het in ons hoofd deden om "zomaar" een kat weg te doen etc.etc. Dit heeft mijn zo'n pijn gedaan, zat vaak huilend achter de pc en voelde mij vreselijk schuldig. Na 8 weken meldde zich er een hele lieve vrouw die al meer katten (perzen) had, geen kinderen en een heel groot huis. We hebben kennis met haar gemaakt en het klikte meteen tussen haar en onze poes die wegging. Zij heeft haar uiteindelijk na nog een aantal bezoeken meegenomen. Nog steeds heb ik contact met haar en het gaat super goed. In het begin inderdaad ook erg veel ruzies tussen de poezen onderling, want die gaan natuurlijk hun terretorium verdedigen. Maar zoals hier al eerder is gezegd: mensen mogen elkaar in het begin ook niet altijd..... Een beetje een lang verhaal, maar ik wil duidelijk maken dat je soms een beslissing moet nemen die niet altijd even leuk is.
Ja, dat klopt inderdaad, maar als ik heel eerlijk ben had ik de keuze veel eerder moeten maken, het heeft namelijk best wat gevaarlijke situaties opgeleverd.....
Ts?Waarom sluiten als je een paar negatieve reacties krijgt? Ik heb nu 5 katten en een beebke op weg Heb al 8 jaar poezels en sinds we na 3 jaar een beebke mogen verwachten hebben we er alles aan gedaan om hun zo goed mogelijk te laten wennen aan de nieuwe regels Zoals : Niet in de slaapkamers komen (Heb er haken aan bevestigt zodat het doorlucht maar er kan geen kattenkop door hihi) Niet in de box (kan je doen met balonnen enz) De poezels krijgen een kattenluikje zodat de kattenbak geuren niet naar de woonkamer kunnen dwalen (ze hebben een bijhokje waar ze hun behoeftes doen met bakken en de middeldeur gaat dicht) Maar snachts zijn ze allemaal binnen en alles gaat dan ook lekker dicht De kinderwagen krijgt een regenhoes eroverheen als de wagen beneden staat (die ik ook nog dicht met plakband) en koop er een 2de bij voor maar 5 euro MAAR het is net als wat hier al beschreven stond als onze kleine allergisch zou zijn zou ik kapot gaan want heb mijn poepoe al 8 jaar heb haar met 2 weken oud al.... Ik duim me kapot dat dit niet zo is... Ohh en nog iets een poezen pil geeft meer kans op tumoren aan hun tepels En een niet gecastreerde kater kan je echt niet zomaar bij een poes neerzetten... Blijkt wel dat je niks weet van poezels...
Ik denk dat het meer gaat om het waarom. Waarom de kat weg moet. Inderdaad vanwege het verharen en het werk ervan. DAT stuit juist veel dierenliefhebbers tegen de borst! En ja, de kat zat in een klein appartementje, maar dat zat die al een paar jaar.....Dus blijkbaar kan het wel! (Overigens heb ik ook jaren in een appartement gewoond met 2 katten zonder problemen.) Nu komt er een baby die ook aandacht vraagt en de kat "moet daarom maar weg, teveel werk". Overigens moet ik ook eerlijk toegeven dat ik het top vind van TS dat ze een goed huisje voor haar kat heeft gezocht. Tenminste, ik hoop dat het goed blijft gaan tussen de kat van je broer en jouw kat. Anders zou ik het ook weer erg sneu vinden voor het beestje. Nogmaals: dit is een forum: zoveel mensen, zoveel meningen. Het zou erg saai worden als iedereen dezelfde mening toebedeeld was.
Weet je... intussen ben ik benieuwder of TS al haar baby heeft Ze dacht zelf vandaag te gaan bevallen dus ik ben RETE nieuwsgierig! hihi! Overigens snap ik haar kattenharenprobleem wel, die van ons verhaart ook dat het een lieve lust is (soms denk ik dat ze het doet om me te pesten haha!), en we hebben eerlijk waar een hele nieuwe handdoeken en washandjes voorraad in moeten slaan (was 70 euro kwijt) omdat de kat zo verhaart! Dus ik kan me er wel wat bij voorstellen....
Mijn mening ga ik voor me houden,maar in het belang van de poezen wel een tip voor je. Toen ik nog een opvang runde gebruikte ik valeriaan tinctuur aangezien feliway niet altijd werkt. 2 druppels op je handen doen,even goed wrijven en de poezen aaien. Het stinkt enorm, maar katten zijn er dol op en het helpt met het accepteren. Je kunt het gewoon bij de reform of apotheek halen en kost iets van 2 euro. En laat ze helpen! De pil is niet gezond en een kater blijft fel verdedigen zolang de hormonen vrij mogen gieren. Daarbij loopt je broer nu ook de kans dat de kater gaat sproeien nu en daar wordt je ook niet vrolijk van.
Mylovely no baby yet Lief dat je ernaar vraagt! Bedankt voor jullie reacties.. Dit topic hoeft inderdaad niet gelijk gesloten te worden door een paar negatieve reacties, maar ik ben op het moment al best wel labiel en kan dus die felle reacties er niet echt bij hebben. Maarja dan had ik dit topic maar niet moeten plaatsen, dat is ook zo In ieder geval zal ik het er met mijn broer over hebben om het beestje zo snel mogelijk te laten sterriliseren, en we zullen er verder alles aan doen om te zorgen dat ze het allebei naar hun zin hebben, wat nu trouwens al een heel stuk beter gaat dan 2 dagen geleden, dus dat gaat best snel! Volgens mij heb ik nooit geschreven dat het teveel werk zou zijn, maargoed dat terzijde. Inderdaad iedereen heeft recht op zijn mening, maar het is ook wel een beetje hoe je het brengt! In ieder geval ben ik blij om te lezen dat hier zoveel katten/dierenvrienden zijn, want dat ben ik zelf ook nog steeds hoor, ookal beweren sommigen van niet..
ik hoop dat poes gewend is aan kater, en kater gewend is aan poes! ik hoop dat jij nu de rust heb, zodat jij lekker kunt bevallen van je kindje!
dit had ik ook mijn katten gingen bij julian ein de wagen liggen om te knuffelen als ik der bij was erg lief
Ohh mijn berichtje was niet echt duidelijk trouwends ik vergat iets De poezenpil heeft als hormoon progesteron wat een zwangerschaps hormoon is Waardoor de kater denkt : Wat heb ik aan een kat die zwanger is! Met andere woorden stoppen met de hormonen en sterriliseren of castreren Wat goedkoper is!
we hebben nu 3 katten. eerst 2. Toen de nieuwe erbij kwam moest hij degene zijn die onderdanig is tegenover de anderen. (want er is altijd 1 de baas) maar dat deed hij dus niet. Nu mogen ze elkaar ook niet echt. Ze vliegen elkaar niet in e haren maar ze gaan zeker niet bij elkjaar eten of liggen. Jammer maar ik merk niet dat er een ongelukkig is ofzo. Maar laat ze het maar even uitvechten hoor. zie het zo hoe zou jij het vinden als er een vreemde voor de deur zou staan en zegt dat die bij je gaat wonen. zo voelt die andere kat zich. hopen dat het goedkomt
nounou wat een goeie tips! Ik weet dat ik na de mijne nooit meer een kat wil haha met al die haren (of het moet een naakte zijn maar dat is sneu want onze hond 'speelt' nogal graag met de kat, de kat zit altijd onder het kwijl haha!) Sjors, ik zeg: je moet zelf er lekker rustig over zijn, stressen helpt niks werkt alleen maar de bevalling tegen en daar zitten we natuurlijk niet op te wachten.... Het klinkt alsof je kat het nu wel naar de zin heeft, sterilisatie is vet makkelijk, de dierenarts doet namelijk alles haha Het gaat steeds beter, gewoon relaxen en je lekker niet op stang laten jagen! Iedere situatie is anders, en ieder persoon is anders dus wij kunnen niet voor jou beslissen, jij hebt gewoon een goede liefdevolle beslissing voor je kat en je kind gemaakt! Dus laat je maar niks wijsmaken