Kattendrama! (kattenkenners aub lezen)

Discussie in 'De lounge' gestart door Sjors82, 12 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. muis26

muis26 Fanatiek lid

nou sorry maar ik vind het dus niet knap, maar gemakzuchtig. en een kindje kan best niet meteen in de planning staan ,maar je weet heus wel of je ooit kinderen wil, en je weet ook dat een kat wel 18 jaar kan worden..... simpel rekensommetje?

ik heb ook een kat en een zoon van 4 maanden en het gaat super goed. sterker nog , Sam lacht zich rot om onze kat. en die haren? krijgen ze alleen maar goede afweer van denk ik altijd maar. een kind kan best wat hebben hoor.. zijn niet van porselein.

ik vind het altijd spijtig om te horen dat mensen een beest weg goedn als er een kind komt. Je doet je kind ook niet weg toch als het even niet goed uit komt?

sorry voor mijn felle reactie maar moest ik even kwijt,...

2. esther78

esther78 Bekend lid

23 nov 2007
    584
    0
    0
    randstad
    dat bedoel ik nou!
    Als je je in je kat zou verdiepen dan ga je toch zoeken naar info.
    Even naar google, typ "katten laten wennen aan reismand' en tadaa!

Een kat is snel in huis gehaald en je krijgt er nou eenmaal geen handleiding bij. Mensen denken al snel dat ze klaar zijn met een mandje ,een bakje voer en water en af en toe een aai over het bolletje maar zo simpel is het allemaal niet.

3. esther78

esther78 Bekend lid

23 nov 2007
    584
    0
    0
    randstad
    google ook eens op vroegcastratie

Vroeg castratie

4. Maddie

Maddie Fanatiek lid

15 sep 2009
    1.391
    184
    63
    Het hoge Noorden.
    Ze zijn echt ge-wel-dig !! :D
    Je kunt het eigenlijk geen katten noemen, het zijn net hondjes.. er zit zo'n prachtig karakter in die beestjes. Echt ik moet er niet aan denken dat ik mijn Maine Coon ook daar had moeten laten!!
    Sowieso kun je beter dieren als mensen hebben, ze laten je nooit in de steek, bedriegen niet, en ga zo maar door! :)

En over de reismand, die van mij moet er nog steeds niks van weten hoor, al sinds klein kitten hebben we hem altijd klaar gezet voor hem zodat hij er altijd bij kon, en er in kon gaan liggen. En dat doet hij dan ook wel, en als ik hem tevoorschijn haal, dan komt 'ie er ook wel aan. Maar hij spartelt altijd ff als hij er in moet.. Maar het is geen gevecht ofzo. Hij vindt het gewoon niet leuk, omdat hij weet waar hij heen gaat.

5. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    @maddie heb ff gegoogled op main coons, wooooow wat een mooie poezen!!!!! Die zou ik ook wel willen...
    Helaas kunnen wij niet meer poezen erbij hebben. Ze zijn wel duur zeker en waar koop je die dan bij een fokker ofzo?
    Zo haha ben gelijk jaloers op zulke mooie poezen die zou ik ook niet weg doen:D

6. Maddie

Maddie Fanatiek lid

15 sep 2009
    1.391
    184
    63
    Het hoge Noorden.
    Hoi!

jaa ze zijn errug mooi hè?! Maar het zijn ook echt schatten hoor, ze zijn super aanhankelijk. :D
    Je koopt ze bij een Fokker ja, een Cattery. De prijzen zijn verschillend per cattery, en het ligt er ook aan of je er mee wilt gaan fokken ja of nee. De Maine Coon die mijn ex nog heeft kostte €650, en de Maine Coon die ik meegenomen heb kostte €500,-.
    En als je er mee wilt fokken moet je er iets van €1200,- voor betalen volgens mij. Je hebt zo ook op marktplaats, maar vaak zonder stamboom enzo, en dat vind ik super zonde van het ras.. Want meestal zijn ze niet helemaal raszuiver als je er geen papieren bij hebt, én zijn de ouders niet getest.

7. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Eigenaar administratie-/belastingadvieskantoor
    Omgeving Rotjeknor
    Ik vind dat er wel een beetje hard wordt gereageerd. Sommigen doen net of het dier aan een paal in het bos wordt gezet. De kat gaat naar haar broer waar hij veel meer ruimte zal hebben, wat naar mijn idee zowiezo al veel lekkerder is voor een kat.

En ja, ik heb zelf ook katten. Ik woonde eerst op een klein flatje en ben nu gaan samenwonen en ingetrokken bij m'n vriend die een enorme tuin heeft. En m'n kat heeft het super naar z'n zin!!! Lekker door de tuin aan het struinen en na 11 jaar is ie voor het eerst muizen aan het vangen!
    Ik ben met jullie eens dat ik m'n kat niet weg zou doen voor m'n kind, een paar haren moet best kunnen, maar zo hard oordelen hoeft nou ook weer niet.

8. MyLovely

MyLovely Niet meer actief

Wie weet of Sjors al bevallen is?
    Het is zo stil van haar kant!

9. lovelykids

lovelykids VIP lid

weet je wel hoeveel moeite het kost om te besluiten om je dier wat je met hart en ziel lief hebt weg te doen?
    en ze willen eerst verhuizen omdat ze in een klein appartemetje woont en dan na die tijd als ze dus verhuist is wil ze eventueel de kat weer terug, maar dat hangt dan weer af van hoe de kat het bij haar broer thuis doet!

10. lovelykids

lovelykids VIP lid

*zucht* ;)
    weet je hoeveel boeken ik hier heb staan en hoelang ik al katten heb?
    nee!
    mijn katten zijn als de dood voor de reismand en heb echt al meerdere dingen geprobeerd. helaas gen resultaat.
    of heb jij een kat die denkt fijn ik mag er weer in in dat kleine schijt hok om weer zo'n k*tprik te halen

11. lovelykids

lovelykids VIP lid

sjors is nog niet bevallen!

12. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Ik kan me wel voorstellen dat ze niet meer komt kijken of reageert. Er wordt soms best hard gereageerd. Even los van het feit dat ik het inhoudelijk wel met de mensen eens ben - mijn toekomstige kind zou echt bijzonder allergisch moeten zijn willen onze drie kattenheren het huis uit gaan - wordt er soms wel fel van leer getrokken. Jammer, want zo komt de boodschap helemaal niet aan, en voelt iemand aan de andere kant van de pc zich misschien behoorlijk rot (zeker met de zwangerschapshormonen). Dat lijkt me niet echt de bedoeling.

Maar goed, ik kan me voorstellen dat ze niet meer reageert. Ze heeft een eindje terug ook gevraagd of het topic gesloten kon worden vanwege de reacties.

13. Sjors82

Sjors82 Niet meer actief

Ik kom nog wel kijken hoor :)
    Ik laat me niet afschrikken door de felle reacties..
    Maar ik ben inderdaad nog niet bevallen!
    En wat de kat betreft? Die is steeds relaxter, en ik weet gewoon dat het helemaal goed gaat komen!

14. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    hey sjors!
    relaxte kat, relaxte sjorsbaby?

*sjorsbaby, kom dr eens uit!! *

:)

15. MyLovely

MyLovely Niet meer actief

Ja zeg, dat vind ik ook, Sjorsbaby, we willen weten hoe je eruit ziet en hoe je gaat heten!

16. Sjors82

Sjors82 Niet meer actief

babyupdate: nog niks.. :( Maar morgen is het 20-09-2009 dus ik heb met heb afgesproken dat ie dan komt ;)

kattenupdate: gaat super! Ze gaat nu af en toe even onder ons toezicht naar buiten om te beginnen, en ze is alles vol bewondering aan het ontdekken. Elk blaadje, elk zuchtje wind, elk vogeltje vind ze geweldig. Ze is ook weer geconfronteerd met mijn broers kat, ze zaten nog geen halve meter bij elkaar vandaan en op 1 keer miauw na ging het gewoon helemaal goed! Ze houden elkaar in de gaten, maar vliegen zeker niet meer op elkaar af! Na een week dus al heel veel vorderingen, en daar ben ik erg blij om :) Zo gaan we steeds een stapje verder, en we hebben er alle vertrouwen in.

Bedankt voor jullie lieve berichten!

Deel Deze Pagina