Ik moet dringend een x bedrag overmaken naar China, ivm import van bepaalde goederen, maar op de één of andere manier lukt me dit niet. De bank kan me niet helpen en de exporteur weet het ook niet Iemand toevallig ervaring?? Adres is: No.1228 Qianying Road, Hushan street, CIXI, Ningbo, P.R. China. Wat is nu precies de straat? Qianying road of Hushan street?? Alvast bedankt.
Hushan street, is mijn gok. Volgens mij is Qianying road het gebouw. In China werken ze heel veel vanuit eenkamer-kantoortjes in hele grote gebouwen complexen. Succes, enne, zorg dat je de iban en bic-codes hebt, incl de juiste tenaamstelling van de rekening, dan komt het goed aan. knuf Sookie
X-cuze me..heb het al Room 333 No.1228 Qianying Road, Hushan Street, Cixi, Ningbo, Zhejiang 315300, China dat, denk ik....zo staat het namelijk, bij elkaar
wat je ook kan gebruiken is paypal heel veel bedrijven hebben dat al en dat duurt 5 seconden voordat het bij hun binnen is en kan heel veilig en verzekerd...
Okay, wordt me een klein beetje duidelijk. Paypal heeft hij volgens mij niet, maar als ik de naam van de bank moet invoeren, dan is de naam veel te lang voor de regel waar ik het moet invullen, namelijk: Shanghai Pudong Development Bank Offshore Banking Departement. Kan dit op de één of andere manier worden afgekort??
hih jemig wat een naam! staat er op hun site geen afkorting die zijzelf gebruiken, ik denk dat je hun site wel moet kunnen googlen...
misschien is dit nog een optie?? Western Union Money Transfers - Send Money Online - International Wire Transfers Netherlands
Ho, GEEN Western Union gebruiken!! Staan niet bekend om hun betrouwbaarheid!! Gebruik gewoon je eigen bank, dat gaat gewoon het beste. En wat de banknaam betreft, maak er Shanghai Pudong Development Bank Offsh. Banking Dept van, en als dat nog niet past laat je alles na Bank weg. Succes! knuf sookie
ik al regelmatig, daarom gebruik ik paypal ooit een keer problemen gehad maar kreeg gewoon mijn geld toen terug via bank doe ik ook niet meer trouwens.
Dat is dan ook het voordeel van Paypal, het bedrag is verzekerd. Maar ik heb in de import gewerkt en daaruit dus ook mijn ervaring met betalingen naar China. Dat gaat dan ook wel over grote bedragen, en dan is via de bank gewoon het beste.. Knuf Sookie
ja maar dan zal het naar geregistreerde bedrijven gaan dus is het risico minder groot, ik zit voornamelijk op ebay en dan moet je echt zwaar uitkijken haha op een bedrijf is het nog wat anders inderdaad..
Hm, ik ga het straks eerst maar even proberen via mijn eigen bank. Mijn man heeft nu de bankpas voor internetbankieren mee (moet dat voor mij nog steeds regelen), dus ik moet nog even wachten. Hopelijk gaat het dankzij jullie tips dan toch nog lukken. hihi
Hoi, welke bank heb je? Mijn man werkt bij de ABN en hij zegt dat je via hun site (dus van de abn) kan zoeken op bank. Op bic code. Dan heb je de juiste naam van de bank. Succes!
Als het goed is, is het me -mede dankzij jullie hulp- gisterenavond gelukt. Er stond dat de opdracht verzonden was naar de bank, maar het is nog niet afgeschreven. Ik denk dat dit komt doordat het weekeind is en dat het daarom wat langer duurt met geld over te maken naar het buitenland. Meiden, merci!!