Tips om hond aan te laten komen.

Discussie in 'De lounge' gestart door Niicci, 6 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niicci

Niicci Fanatiek lid

1 apr 2013
    2.700
    49
    48
    Nederland
    Hoi,

Ik heb een 8 jaar oude labrador, die een lintworm heeft gehad, na 2 keer dierenarts was hij er vanaf.
    Maar nu.. Wil hij maar niet aankomen. Vacht glanst wel, hij is vol energie en verder gezond en vrij van wormen etc

Nu ben ik benieuwd naar ervaringen hoe jullie je hond weer dikker hebben gekregen?

2. Twingia

Twingia Fanatiek lid

7 dec 2013
    1.151
    1
    38
    thuis dingen doen, met de kinderen knuffelen.
    Friesland
    Hoe ziet die er uit? En zei de dierenarts ook die aanmoest komen?
    Want vaak zijn de honden te dik. En worden honden, die normaal op gewicht zijn als te mager aangezien.

Je zou kunnen kijken naar high energy brokken of sport brokken kijken. Hier zit meer in. Laat je informeren bij een goede dieren speciaalzaak, of de dierenarts.

3. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    Pens of vlees uit blik door zijn brokken heen doen?

4. Veroo

Veroo Actief lid

7 nov 2013
    107
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou idd eerst even bekijken of de hond echt te mager is. Zeker bij een labrador die in 99% vd gevallen echt te dik zijn.
    Ribben hoor je niet duidelijk te kunnen zien, maar wel goed te kunnen voelen. Er hoort geen goede laag tussen te zitten.
    En echt beetje schraal is beter dan te dik!

Is je hond echt te dun dan kun je schapenvet over zijn eten doen of satinballs maken.

Satinball`s geven ze vaak aan te magere honden die uit Spanje komen om snel aan te komen.

het recept van de satinball`s

- 1 kilo rauw rundergehakt of 1 kg vers vlees
    - 1 vel gelatine
    - en 100 gram havermout (nutrix rijstebloem (nutricia) of ander merk
    - 1 rauw ei (zonder schil)
    - 2 eetlepels stroop (appelstroop)

Los de gelatine in 250 ml warm water op.
    Daarna voegt u havermout, het ei en de stroop toe en klopt u het mengsel met een vork door elkaar.

Vervolgens mixt u dit samen met het vlees en rolt u er kleine balletjes van. (grote ping-pong balletje)
    In porties verdelen en invriezen.
    Je kunt ook 100 gram Brinta erin doen, of suikerstroop gebruiken

Geef je hond niet te veel van dit spul in 1 keer. Dat geldt ook voor het schapenvet. Heeeeeel rustig opbouwen. Anders kan het zijn dat je hond diarree krijgt en daarnaast kom jij ook niet 2 kilo bij op 1 dag. Dus doe eerst eens een beetje en wacht 3 dgn. Zelfde ontlasting? Beetje meer weer 3 dgn wachten. Dan 2 dgn wachten enzovoorts. Als hij te snel aankomt moet ie erna weer op dieet en dat geschommel in gewicht is nergens goed voor.

Succes! (heb 2 duitse herders gehad en flink wat africhting gedaan. 1 van mijn honden had een voedselallergie en de ander wou van pup af aan niet eten. Ik heb mijn portie voedingsellende wel gehad.. )

5. Joky

Joky Actief lid

9 feb 2014
    451
    0
    0
    Bkik smak prakken

6. 4dogs82

4dogs82 Fanatiek lid

3 sep 2012
    2.314
    0
    36
    Een mooi huis
    Blik smaC bedoel je?? Dat is voornamelijk varkensvlees, dus nooit aan een hond geven!

Blikvoer speciaal voor honden is vooral water, dus dat vult ook niet.

Ik vraag me ook af of je hond wel écht te dun is en als hij dat inderdaad is, 3x per dag gewoon goed voeren. Wel goed in de gaten houden dat hij niet té dik wordt, want zoals al eerder gezegd, beter iets te dun dan te dik hoor ;) de meeste honden voelen zich ook veel beter met wat minder vet (worden actiever / vrolijker).
    Wat ik een goed "aankom voer" vind is : Carnibest Actief (is wel diepvries vlees, dus je moet wel ruimte in je vriezer hebben).

Succes!

7. Joky

Joky Actief lid

9 feb 2014
    451
    0
    0
    Oeps sorry!!

8. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Ik zou graag een foto willen zien, een hond is niet snel te mager namelijk. Als je de achterste 2 ribben kunt zien, dan is een hond nog niet te mager bijvoorbeeld.

Als je echt wilt dat hij aankomt, zou ik hem op rauw vlees overzetten, barf zeg maar (barf is eigenlijk een stroming, maar het is een bekende term) of KVV. Schapenvlees en geitenvlees zijn vettere soorten, dus dan kun je dat geven ipv magere vleessoorten.

9. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Welk merk voer geef je? En hoe? 2x per dag, 10x?

10. ike

ike Fanatiek lid

5 jul 2013
    1.573
    118
    63
    Gehandicaptenzorg
    Waalwijk
    Ik heb geen ervaring met honden, maar onze kat had vorig jaar een maagontsteking waardoor ze flink afviel (van 3,7 kg naar 3,2 kg) en daarna lukte het aankomen niet echt. Wat voor mij belangrijk was, was dat ze gewoon goed at. En dat deed ze wel. Ze at genoeg om op gewicht te blijven, maar het extra aankomen lukte niet. Maar omdat ze verder niet meer afviel heb ik het zo gelaten. Toen het herfst/winter begon te worden ging ze veel meer eten en kwam ook aan (woog uiteindelijk 3,9). Toen het weer lente werd ging ze weer wat minderen qua voeding en weegt nu net iets meer als vorig jaar toen ze ziek was (nu 3,3/3,4 kg) zo lang ze er goed en gezond uit ziet en wel goed blijft eten, ze vraagt ook gewoon om eten, laat ik dit zo.

11. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Inderdaad eerst kijken of hij echt te mager is. Als je zn ribben ziet, dan is hij te mager. Voel je ze niet met lichte druk dan is hij te dik.

12. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Nee dus... de achterste ribben mogen te zien zijn.

13. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Dit gaat Absoluut niet op bij elke hond of ras. Bij die van mij moet je ze echt niet zien. Dan is hij 10 kg te licht.
    Je moet ze wel makkelijk kunnen voelen.

14. Kenzi

Kenzi Actief lid

22 mei 2014
    205
    29
    28
    NULL
    NULL
    Hier helpt wat extra voer (vers vlees). Mijn hond heeft een zwakke knie dus liever iets te licht dan te zwaar. Zolang je bovenop de rug geen botten voelt, is het goed.

15. Niicci

Niicci Fanatiek lid

1 apr 2013
    2.700
    49
    48
    Nederland
    Hij is zeer zeker te mager! Dat zei de dierenarts ook. Veel honden zijn (te) dik, maar hij (te) dun.

16. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    op zich is te mager wat minder erg dan te dik bij een labrador lijkt me.. neem aan dat hij wel chronisch honger heeft zoals een labrador betaamd.. ??
    En gewoon simpelweg wat meer voer per keer geven of een keertje extra voeren ?

17. marietje85

marietje85 Bekend lid

2 aug 2010
    675
    1
    18
    NULL
    NULL
    Onze hond is ook lang te mager geweest. Brokken at hij niet zo graag en kreeg daardoor veel te weinig binnen per dag. Nu krijgt hij vers vlees en is hij goed op gewicht. Dit vind hij heel lekker en eet dan ook alles gelijk op waardoor hij zeker genoeg binnen krijgt. We moeten zelfs uitkijken dat we niet te veel geven anders wordt hij weer te dik.

Deel Deze Pagina