kattenfrustratie

Discussie in 'De lounge' gestart door TriCo77, 5 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mango88

Mango88 Niet meer actief

Helemaal mee eens.
    Onze kat blijft ook binnen, anderen hoeven geen last te hebben van onze keuze.

Ik ben het trouwens niet eens met de opmerking dat je ook een emmer water kan gooien oid want dan schrikken ze en blijven ze weg.
    Ik heb al vele emmers gegooid, katten 1 van hun 9 levens afgenomen door ze de stuipen op het lijf te jagen, onze hond (hebben we nu niet meer) heeft ze vaak opgejaagd, maar de blijven terugkomen.
    Je kan katten nu eenmaal niet leren dat iets niet mag, als zij dat volkomen normaal vinden omdat ze het eerder wel altijd mochten doen.

2. Bootsje

Bootsje Fanatiek lid

12 jul 2013
    1.228
    0
    36
    Naast dierenasielen die in de zomerperiode vol zitten met achtergelaten en gedumpte dieren, kampt Nederland met nog zeker 100.000 zwerfkatten, deels verwilderd. Die conservatieve schatting komt van Dierenbescherming Nederland.

3. imba 86

imba 86 Niet meer actief

O echt?! Nu baal ik echt:( vond het zo jammer en ja ook erg vervelend van mijn mooie tassen. Ga het onthouden.

4. Bootsje

Bootsje Fanatiek lid

12 jul 2013
    1.228
    0
    36
    wat een onzin weer... kattentopic nummer 23546

iedereen geeft altijd de katten de schuld.. (die echt niet jouw auto gaan bekrassen hoor!)

maar niemand denkt aan de vossen of marters...
    die lopen dus WEL overal in nederland.. hoe hard je het ook blijft ontkennen!

5. Mango88

Mango88 Niet meer actief

Ik heb nog nooit een vos op mijn auto zien zitten.

6. Bootsje

Bootsje Fanatiek lid

12 jul 2013
    1.228
    0
    36
    dit vind ik erg moeilijk te geloven.. Katten houden daar absoluut niet van.. die willen lekker poepen in aarde of zand.. niet op harde stenen

7. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Wij hebben sinds kort een kitten en die mag van mij straks alleen buiten achter in de tuin aan de riem.
    Ik vind het zelf namelijk vreselijk als de katten van de buren in mijn tuin poepen dus wil niet dat onze kat dat gaat doen!

8. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Accountmanager Binnendienst
    Maarssen
    +1!!

9. Chaii

Chaii Niet meer actief

Ik kan er niks anders van maken aangezien onze tuin compleet afgesloten is en de enige die erin komen altijd katten zijn die over de schutting heen klimmen..;)

10. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Accountmanager Binnendienst
    Maarssen
    Ik erger me dood aan sommige kinderen, moeten die ouders hun kinderen ook maar binnen gaan houden denk ik. Hun kinderen, hun verantwoordelijkheid... Das jou beredenering toch?

11. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Kat aan de riem? Veel succes!

12. TriCo77

TriCo77 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    1.591
    0
    36
    ik ben blij dat er tenminste dames zijn die het wel met mij eens zijn.

en zo'n hoes heb ik voor de auto, maar die stinkt een uur in de wind omdat daar tegenaan gesproeit word. heel fijn zo vlak bij de voordeur.

en het zijn wel katten die de autoś bekrassen, ik heb het zien gebeuren.
    ik heb ook een ouwe twingo, die zit onder de krassen, dat boeit me niet, is een oud bakje. maar het gaat om het principe.
    als een kind van iemand anders iets vernield of een kras op je auto maakt, stap je ermee naar de ouders, verzekering regelt het wel.
    maar van de katten? nou daar moet je mee aankomen, dan lachen ze je uit.

mocht er nog iemand zijn met de gouden tip om katten te verjagen....
    ik heb onder de carport al citroen verbena planten gezet, zou moeten helpen tegen katten, nou niet dus.

de kat van de buren maakt het zo bond, dat we met bbq-en moeten uitkijken, die pikt het vlees zo van je bord waar je bij zit.

en dan zoń opmrerking dat je honden niet los kan laten lopen maar katten wel, omdat ht een heel ander diersoort is, vind ik het helemaal nergens op slaan.

13. Chaii

Chaii Niet meer actief

Heb je al een anti katten spray geprobeert?
    Is wel prijzig maar werkt hier wel.

14. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Jammer dat je het moeilijk te geloven vind maar hier is het toch ook zo hoor, de katten schijten gewoon op mijn betegelde tuin!! Mijn eigen kat is het niet, die komt niet buiten (raskat). Ik zie hier wel eens die dikke domme kat van de buren onder de trampoline zitten. Dat beest kijkt me dan zo dom aan, dan doen we een spelletje. Wie is er sneller, jij bij de poort of ik bij de deur. Ach.. Ik kan me er niet heel druk om maken vind die domme kat wel grappig eigenlijk.. Er zullen er vast meer zijn maar deze daagt me echt uit.

15. TriCo77

TriCo77 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    1.591
    0
    36
    dat is niet mijn beredenering, ik had het niet over kinderen, maar over huisdieren.
    en wat ergert je dan aan kinderen?
    als er hier eentje met een crosfiets langs de auto schuurt en een kras maakt, (wat gebeurd is) dan neem ik het kind mee naar de ouders en word het opgelost.
    maar tis inderdaad wel, ouders zijn verantwoordelijk voor hun kinderen. als mijn kinderen opzettelijk een ander kind pijn doen of ergens iets vernielen ben ik wel degene die verantwoordlijk is voor hun en waar die mensen terecht kunnen. maar ik spreek de jongens er dan op aan, dat lukt je met katten niet.
    ik zie me al bij iemand aan de deur staan, uw kat heeft in mijn tuin gescheten,. o sorry mevrouw, ik zal hem of haar even toespreken.
    komop nou, dieren en kinderen kun je toch niet vergelijken.

16. mumija

mumija Niet meer actief

Maar als het de kat van de buurman is, moet je tegen hem klagen.

17. TriCo77

TriCo77 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    1.591
    0
    36
    als dat echt werkt, wil ik het graag proberen.
    maar dat kan ik niet op de auto spuiten, eromheen weet ik niet of dat nut heeft?

18. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Dat kunnen ze prima leren hoor. Starten als ze klein zijn en daarna gaat het prima. Ik laat mijn binnenkat ook wel eens aan de riem in de tuin scharrelen. Je heb er speciale tuigjes voor met een buikband en een nekband.

19. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Nou, honden hebben een baasje en katten hebben personeel.
    Je kunt ze ergens voor op hun kop geven maar daar houd het verder mee op. Ze gaan hun eigen gang.

Overigens hebben wij twee poezen. Dames.
    En dat trekt blijkbaar katers aan. Hier kan de deur nooit open staan of er probeerd een kater binnen te komen en te sproeien. Ik snap je frustratie wel want ik word er soms ook gek van! Ook tegen de kussens van de tuinstoelen etc. Je moet continu opletten. Kunt niet de tuindeur open zetten en dan naar boven gaan bijvoorbeeld.

Onze poezen plassen en poepen op de bak of in onze eigen tuin achter de struiken. Maar ik weet hoe moeilijk het is om een kat die eenmaal buiten is geweest daarna nog binnen te houden.
    Ik zou de buren/baasjes er dus niet op aanspreken, wat ik wel vind is dst ze op zijn minst de katers kunnen castreren. Dat maakt de pies minder intens. Nog steeds vies maar ze doen het dan ook minder tot niet meer.

Dus als we daar nu mee beginnen. Alle mannetjes castreren die verder niet voor fokdoeleinden worden gebruikt.

20. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Ben het met je eens, ik kan me ook ergeren aan katten buiten.
    Ik heb een moestuin en die heb ik helemaal af moeten zetten omdat anders alle zaadjes en jonge plantjes worden uitgegraven of de drollen tussen mijn sla liggen.
    Zeer onsmakelijk en vervelend.

Ik houd zelf mijn katten binnen, en met mooi weer gaan ze lekker aan een lijntje naar buiten.
    We willen nog een kattenren hebben zodat ze zelf kunnen bepalen of ze naar binnen of naar buiten gaan (al geven ze dat nu ook prima aan).

Reden nummer 1 dat ik mijn katten binnen houd is juist vanwege mensen die een hekel hebben aan katten buiten, en de katten wat aan willen doen (verdrinken, vergiftigen, doodschieten, het gebeurd hier veel te veel) of dat de katten aangereden worden.
    Ik heb een keer een kat aangereden zien worden (arme beest werd door de lucht geslingerd). Degene die het beest aanreed die reed door. Ik ben gestopt en heb het stuipende beest in mn armen genomen en naar de dierenarts gebracht.
    De kat heeft het overleefd, ik kreeg nog een bedankkaartje dat hij weer veilig thuis was.

Maar ik moet er niet denken dat dat mijn katten overkomt.
    Daarom zitten die van mij lekker binnen, en kan ik bovendien van ze genieten:)

Deel Deze Pagina