Ik word ook niet goed van de katten in de buurt springen van de schutting zo mijn planten bakken breken er weer takken af. en elke x dat graven in de tuin
Dat doen katten WEL! Ze zetten hun nagels uit om grip te krijgen. Als ze schrikken dan schieten hun nagels eruit, als ze zich lekker uitrekken dan komen de nagels eruit. En die trekken ze dan zo lekker terug met "uitgeklapte" nageltjes. Gevolg, krassen. Ik heb ook meerdere krassen op mn dak en op mn autoruit. En ja, van een kat Ik zie ze op mn auto zitten en ze er "vanaf glijden". Kat maakte een misrekening en hield zich met nageltjes aan mn auto vast. Althans, dat probeerde hij
Mumija, ik heb al zo vaak bij de buurman geklaagt, dan krijg ik een sorry, ik zal ze binnenhouden. maar daar krijgt breekt de kat de hele huiskamer af, krijgt de koelkast open, vreet hem leeg. dus dan ist weer, o ik doe de kat weer naar buiten, sorry als je er last vna hebt, maar ik kan haar echt niet binnenhouden, want ik hou geen huis en eten over zo. lekker dan......
Mijn man sproeit het rondom op de binnekant van de carport. De katten liepen eerst ook graag over de auto bij ons.
Nou als jij dit niet veel vind! Een kattenpaar kan in 10 jaar tijd wel voor een half miljoen nakomelingen zorgen! Asielen puilen daardoor uit, ziektes breken uit en mensen ervaren overlast als zwerfkatten op zoek gaan naar eten, midden in de nacht liefdesliederen zingen of rivalen proberen het leven zuur te maken. Zwerfkatten | Koningin Sophia-Vereeniging tot Bescherming van Dieren
wat een Onzin! Echt belachelijk. Zon kat schijt en zeikt alles onder. Doet min kind niet. Hier zat er 1 altijd in de tuin. Tot we een draadje gespannen hebben richting de beetverklikkers. Kat zo geschrokken dat hij nooit meer is geweest. Als je een dier neemt zorg er dan ook voor ipv altijd buiten laten lopen.
Mensen moeten eens niet alles van hun beesten goed praten. Kijk maar, de meeste die zo fel tegen ts zijn, zijn zelf mensen die hun katten naar buiten gooien. En smoesjes hebben van :" we kunnen hem niet binnen houden, het is de natuur, hij poept niet bij andere in de tuin en alleen maar thuis, hij komt niet verder dan het einde van de straat en meer bull shit". Wake up. Het is gewoon ronduit asociaal om je kat zo naar buiten te pleuren en anderen met de overlast laten zitten. En dan nog verwachten dwt een ander dan maar maatregelen gaat treffen om jouw kat buiten te houden Die zijn echt een beetje ziek in hun hoofd. Sorry. Een kat kan je prima in je eigen tuin houden. Schrikdraad erom en klaar. Een kat hoeft niet door een hele woonwijk te kunnen lopen. Mij hond wil ook het liefste los lopen, door de tuinen rennen, graven. Is de natuur. Word toch ook niet geaccepteerd? Mijn paard loopt ook het liefste rond, gras langs de weg enz. Die houd ik toch ook achter een lijn om ongelukken te voorkomen? En dan krijg ik vast nu over me heen dat dit geen vergelijking is, dat is het wel. Het gaat hier om verantwoordelijkheid die jij als baasje over je dier moet nemen. Dus zorgen dat hij geen overlast bezorgt, niet plat gereden word enz. Kan of wil je dit niet, dan ben je geen dieren waard. Ik vind het echt tot het belachelijke af dat IK mijn tuin of balkon af moet schermen voor een beest van een ander. Ik heb een balkon wat afgeschermd is en waar mn konijnen los lopen. Die kunnen niet los als ik er niet ben. De kat van verderop die zit te loeren:x trekt mn planten eruit, komt naar binnen als hij de kans krijgt. Plantenbakken Ondergescheten enz. Is mijn probleem vind men. Maar owee toen mijn hond hem bijna greep omdat hij MIJN huis binnen stapte. Toen hadden we de poppen aan het dansen Want, IK moest MIJN balkon afbakenen zodat mijn "gevaarlijke" hond, HUN kat niet kon grijpen. Ik ben er nu klaar mee en pakt hij hem, dan hebben ze pech gehad. Ik zal het echt niet toelaten als ik hef zie gebeuren. Maar ben ik een keer naar de wc als het gebeurd, jammer dan. Ze waren gewaarschuwd. Of misschien doen zoals de buurman verderop, kat in een doos en 50 km verderop voor het asiel neerzetten. Kunnen de eigenaren hem ophalen voor 40 euro. Dat zal ze misschien leren. Hij zat immers op mijn terein. Om over de plat gereden katten nog maar niet te spreken. Heb er al 2 voor me ogen dood gereden zien worden. En wat krijg je te horen? : "ach, hij heeft in ieder geval lekker vrij kunnen lopen" en ze nemen weer een nieuwe die ze naar buiten gooien.
Hier ook een flink aantal katten en een (van de naaste buren) is zo brutaal om gewoon binnen te komen als de schuifdeur op een kiertje staat. Die heb ik dus flink laten schrikken en sindsdien doet hij het niet meer. Ook heb ik hem een keer betrapt toen hij zat te graven in ons bloemenperk, om een lekkere verse drol neer te leggen, en toen heb ik een glas koud water naar hem geslingerd. Sindsdien komt hij niet meer in onze tuin, hij balanceert alleen nog op de schuttingen en klimt op het dak, maar kattenpoep hebben we gelukkig geen last meer van. De buurvrouw zei, zelf een kat nemen is het beste, want die gaat dan zijn territorium afbakenen en dan durven andere katten niet meer in jullie tuin te komen. Ik vond het glas water toch beter werken
Ik begrijp het even niet, in het stukje wat je hier plakt staat niks over hoeveel zwerfkatten er zijn, maar over hoeveel zwerfkatten één kattenpaar theoretisch gezien zou kunnen voortbrengen? Ja dat is veel maar er staat niet dat dat ook echt gebeurt? Maargoed, ook al zijn er veel zwerfkatten... In woonwijken (waar het hier toch om gaat neem ik aan, bij TS in de buurt) lopen meestal wel gewoon katten die een eigenaar hebben?
Als jouw kinderen voor overlast zorgen, dan zorg JIJ als ouder ervoor dat ze daarmee ophouden. Je geeft ze straf en desnoods houd je ze binnen als dst niet werkt. Hetzlefde met een kat. JIJ bent de eigenaar en er verantwoordelijk voor. Dus dan houd je hem binnen. Heel simpel. Dat heet: verantwoordelijkheid nemen. Is tegenwoordig ver te zoeken bij sommigen...
Mooi gezegd Damay77. Ik vind het ook raar om katten anders te behandelen dan andere huisdieren. Als mijn dochter straks een konijn krijgt wil ik ook niet continu met samengeknepen billen zitten omdat er katten rondzwerven die dat beest zouden willen grijpen. Mijn konijn moet veilig kunnen rondlopen in mijn tuin. Als ik er niet bij ben zal ik hem heus niet los laten lopen, want dat is de kat op het spek binden, maar als ik gewoon thuis ben moet dat kunnen. De kat van de overburen gaat zo'n 4 tot 5 keer naar buiten en loopt dan heel parmantig de stoep, zo'n 20 m op en af. Dat is zijn terrein. Verder komt die kat niet (is ook een raskat).
Nee hier lopen ze ook gewoon de tuin in, plukken de bloemen, lopen gewoon mijn huis binnen als de achterdeur open is omdat de oudste buiten speelt en ik met de jongste boven ben. en zitten ze gewoon in mijn huiskamer. Schoppen de bal over de poort in de tuin en klimmen er vervolgens overheen om hem te pakken. overlast genoeg. En nee ze poepen niet in mijn tuin maar gelukkig doen de katten dat ook niet. Zowel de mijne als de buurtkatten die regelmatig in mijn tuin zitten. Sommige katten zijn graag buiten. Betekend niet dat er niet voor gezorgd word. Beetje rare uitspraak. Er zijn een aantal kinderen die ook altijd buiten te vinden zijn inclusief mijn dochter betekend niet dat er niet goed voor gezorgd word. Af en toe roep ik haar naar binnen om te eten en dan vliegt ze weer naar buiten om te spelen. Betekend dat dan dat ik niet voor haar zorg?
+1 Daarbij zie ik genoeg mensen om me heen die hun katten wel binenhouden of aan de lijn oid. En de vergelijking met honden? dat slaat natuurlijk nergens op.. die komen je tuin niet in e beschadigen geen auto's. De meeste lopen geeneens los (met uitzondering van plekken waar het kan) en tegenwoordig doen steeds meer gemeenten mee met poep opruimen en hebben dan ook overal poepzakjes.
Ik zie niet wat mijn kat doet, wel wat mijn kind doet. Daarbij komt dat als ik kan voorkomen dat hij iets doet wat overlast veroorzaakt, ik dit zal doen tot zover mijn kunnen reikt. Zelfde als bij mijn kind inderdaad.
Ookal loop je met de hond aan de riem, dan nog kan hij het niet laten om zijn ranzige poten op te tillen en elke bloem aan de rand van mijn tuin en mijn poort onder te zeiken. En die poepzakjes worden niet gebruikt hoor. Zitten keurig nog in die automaten.
Ik had altijd binnenkatte totdat eentje midden in die koude winter van 2013 ontsnapte. Niet gewend om buiten te zijn, totaal gedesoriënteerd. En nee, het klopt dus niet dat een binnenkat de weg naar huis wel weet te vinden! Na een week werd de kat teruggevonden. Doodgevroren lag hij bij iemand in de tuin. Maar ach, weer een kat minder toch? :x Nu hebben we dus weer een kat en ja deze komt wel buiten, sorry. Ik voel nog steeds een groot verdriet als ik aan ons vorige poezebeest denk. Wat naar moet deze zich gevoeld hebben, in de kou, de weg naar huis niet meer weten te vinden.....Wat moet hij geleden hebben.... Daarom wil ik dat deze kat de weg naar huis wel weer weet te vinden. Ook loop je met binnenkatten en kinderen het risico dat kat toch wel naar buiten weet te ontsnappen. Kinderen letten er volgens mij niet altijd goed op of de kat nog wel binnen is als ze naar buiten gaan.
Daar wil ik even op zeggen dat mijn katten niet binnen te houden zijn ik heb ze als wilde katten opgevangen zodat ze van straat waren ze zijn ontzettend lief geworden dat zelfs de dierenarts er van staat te kijken dat ze zo goed opgeknapt zijn maar het enige puntje is dat ze echt niet binnen te houden zijn alleen als het heel erg slecht is dus niet als het regen. Wij wonen wel aan het land dus ze kunnen lekker er lekker op uit en de buren vinden het totaal geen probleem want ze zorgen er voor dat in de zomer de muizen niet een al te groot probleem worden in de stallen. De mensen klagen hier meer over de hondenpoep die overal op straat ligt dan over de katten die poepen
Getver ik zit met een brok in mijn keel... arm arm beestje... Ik denk dat het ook scheelt wat voor soort kat je hebt. De een moet vaker buiten zijn, de ander blijft binnen. Zolang je ze met handenklappen of een keer een plens water gooien kan verjagen uit je tuin is er niks mis met een buitenkat.