Sluit ik me helemaal bij aan. Ik heb geen oldtimer of carport maar wel mijn motorkap vol krasjes van kattennagels.
Weinig? Het zijn er tienduizenden.... tis maar wat je weinig noemt... het is gewoon een feit dat NL een heel groot kattenoverschot heeft.
Mensen zijn veel intoleranter geworden over alles. Zo ook over huisdieren. Ik vind het heel normaal dat katten buiten komen. En dit is jaren zo geweest. Pas de laatste jaren is het normaler geworden om katten binnen te houden. Dit omdat ze tegenwoordig geen doel/functie meer hebben. Namelijk ongedierte pakken. Maar meer voor de gezelligheid er zijn. Onze katten komen dus gewoon buiten. Binnen houden is echt geen doen. We hebben ze 2e hands van MP de ene was toen 1,5 jaar de andere 10 ongeveer. Die kun je dan echt niet meer alleen binnen houden. En dat er een kattenoverschot is, klopt. Maar dit ligt er echt niet aan dat katten buiten komen hoor. Maar dat mensen ze niet laten helpen. En zo heb je ook ''(brood)fokkers'' van raskatten, die zelf blijven zitten met de kittens, die ze niet verkocht raken. Ook van de huis en tuin katten trouwens.
Moet je eens hier komen kijken: honden lopen te pas en te onpas los (waar het niet mag), overal ligt hondepoep op plekken waar het eigenlijk moet worden opgeruimd. Mensen die hun hond uitlaten, moeten een opruimzakje bij hebben... dat ze vervolgens nooit gebruiken... Gemeente ruimt hier overigens ook niets op.
Idd vreselijk vind ik het. Gore hondenstront overal, gatverdamme! En dan van die fijne beesten die tegen je opspringen bah! Ik ben er allergisch voor dus laat ze maar lekker uit mijn buurt blijven.
Ik snap je irritatie wel, maar HUISdieren is maar een naam die wij, mensen, die beesten hebben gegeven. Veel katten vervelen zich dood binnen en zijn nu eenmaal niet zo gedomesticeerd als honden. Ik denk dat je de schuld moet geven aan mensen die tig-jaren geleden met het idee kwamen om huisdieren te bezitten
Ik heb zelf katten gehad, en degene die een noodstop heeft moeten maken om mijn kat te ontwijken (fietser) is keurig vergoed. Maar zadel mij niet op met de overlast van jouw kat. Ik kreeg smoes na smoes na smoes van de buurvrouw, totdat ik haar kat een keer te pakken had, ik heb hem in een mandje gestopt en ben naar haar toegelopen te samen met de camera en de drollen. Ik heb haar heel simpel medegedeeld dat als ik haar kat nog een keer in mijn tuin zie, hij weer in het mandje beland om hem vervolgens naar het verste asiel te brengen dat ik kan vinden, want het is toch haar kat niet. Het enigste wat zij kon uitbrengen was "Hoe heb je hem in vredesnaam in dat kattemandje weten te krijgen?" (Blijkbaar was dit altijd een gevecht op leven en dood). De boodschap kwa, duidelijk aan na het zien van het bewijs. Ik heb nooit meer een naar kattepis stinkende gang gehad en nooit meer kattenstront van haar kat. Probleem opgelost.
Wij hebben ook twee katten en een hond, maar wij hebben gewoon een verzekering afgesloten al zouden ze schade aanrichten bij de buren oid. Dan kan dat gewoon vergoed worden. Het zou dus helemaal niet zo gek zijn om er even ov er te praten met je buurman over de krassen aan de auto. En tja ze komen lekker buiten. In onze hele straat heeft iedereen honden en katten en iedereen laat ze lekker naar buiten gaan. Ze kunnen zelf bepalen of ze naar binnen of buiten willen. Hoewel ze meestal lekker languit op de bank liggen te maffen
Ooit wel eens gehoord van een poes die ineens weken weg is, en broodmager terug komt... Ergens een nest met kittens heeft geworpen en verzorgt... Midden in woonwijken hoor tussen de struiken,
Hmm zeker nog niet her en der op de stoep gekeken En bij honden heb je ook nog eens niet het excuus dat je er geen invloed op hebt. Zeker bij ons in de buurt is bijna overal aanlijnen verplicht.
zo ver hoef je niet hoor ga maar naar een willekeurig industrieterrein en strooi maar wat te eten dan komen ze vanzelf. Ik heb mijn katten ook meegenomen van waar ik werk.
tja als we het dan toch hebben over auto's die bekrast worden etc, over poep dat overal ligt en over vieze luchtjes en overlast dan moet het ook verboden worden dat duiven om 5 uur s'ochtend in onze dakgoot geluid lopen te maken en vervolgens de auto onderpoepen. Dan mogen die eksters in de buurt ook niet meer vechten op onze auto en ze vervolgens krassen erop maken. Dan mogen alle slakken ( en met name Naaktslakken) een korreltje zout krijgen omdat ze in 1 nacht al mijn pas gezaaide wortels en sla opeten. Dan mogen alle bomen waar die heerlijke stuifmeel uitkomt ook worden omgekapt omdat het zo'n vies laagje achter laat op de auto en je er allergisch voor bent. Dan wil ik graag dat alle mensen, en dan ook alle mensen stoppen met roken omdat ik vieze peuken op de grond en die vreselijke rooklucht in de buitenlucht niet te harden vind. Ik heb al helemaal een hekel aan de rooklucht die ik via m'n buren in mijn woonkamer krijg als ik en raampje openzet. Ik heb verder ook last van hondenpoep die op de stoep ligt waar de baasjes het niet van opruimen. Ik heb ook een gruwelijke hekel aan vliegen die om m'n kop zoemen en al helemaal een hekel aan muggen die mij s' nachts uit mijn slaap houden. Nou zijn er nog meer frustraties!!!!. Mensen we leven in een wereld met andere mensen en dieren, en als je niet kan tegen katten die al dan niet van buren etc. zijn ga dan alsjeblieft in een hutje op de hei wonen. Ja ik heb 2 katten en 1 hond. Mijn katten lopen in de zomer buiten omdat ze met 2 kinderen niet binnen te houden zijn. Mijn hond poept in de uitlaatstroken die worden schoongemaakt maar toch vreselijk stinken, mijn kinderen spelen in de straat omdat het nou eenmaal kinderen zijn en buitenspelen gezond is en ik ben dol op het geluid van vogeltjes in de vroege ochtend. Zelfs van 2 dikke duiven die in mijn dakgoot zitten. Wij moeten ons eenszorgen maken over echt erge dingen, het is duidelijk dat Nederlanders verwend zijn geraakt omdat ze zich aan alle niet belangrijke zaken ergeren en altijd maar lopen te zeiken over materialistische zaken. Er is meer leed op de wereld dan kattenstront in je tuin en krasjes die gemaakt zouden zijn door een kat. Vind dat wel heel knap want dat betekent dat je zelf verantwoordelijk bent voor die krassen. Een kat krast alleen als hij ergens geschrokken vanaf is gegaan. Onze kat zit al jaren op onze moterkap en ik heb nog niet 1 krasje ondekt wat van die kat komt. De auto zit wel vol met krassen door mede weggebruikers die schijnbaar niet de moeite nemen om goed in te parkeren, of om op te letten.
Mijn katten zijn jaren binnenkatten geweest, liepen een heel enkele keer door de tuin (oke, eerder 2 stapjes en renden weer naar binnen ) Maar op een gegeven moment wilde 1 van de 3 toch wel graag buiten een kijkje nemen, op mijn trapje. Daar zat ie dan een tijdje en wilde weer naar binnen. En na een tijdje wilden de andere 2 dat ook Nu lopen ze sinds een jaartje iedere dag buiten. Nu heb ik een grasveld voor, waar ze regelmatig op vogels jagen (maar die ze niet te pakken krijgen) of ze rennen in mijn eigen tuin. Een van onze katten is niet zo slim, die valt regelmatig in onze vijver en de andere 2 bewaken echt het stuk (parkeerplaatsen/grasveld) voor onze deur. Vreemde katten komen echt niet op "hun terrein". Zijn vriendjes geworden met een aantal buurhonden, die op het grasveld uitgelaten worden. Vooral 1 hondje komt altijd even buurten omdat hij onze katten zo lief vind Niemand die last van ze heeft in ieder geval.
wat is dit nu weer voor iets discriminerends?! We hebben het over overlast door katten, je trekt het veel te ver door.
Amen! Ben benieuwd bij wie ik moet gaan klagen dat mijn auto elke week opnieuw bescheten word door vogels.. Kost me ook bakken met geld, die wasstraat elke keer opnieuw