kattenfrustratie

Discussie in 'De lounge' gestart door TriCo77, 5 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Wij hebben onze tuin afgezet voor onze katten, maar ik ben het niet met je eens. Hoe vaak ik hondenstront van tussen de keitjes heb mogen schrapen in onze voortuin of van de stoep mogen rapen omdat het niet wordt opgeruimd door de eigenaar, zal echt niet veel minder geweest zijn dan kattenstront in onze tuin. En katten zijn echt niet altijd binnen te houden hoor, gehaaide beesten die gewoon langs je benen glippen als je even buiten bent geweest.

En wat ik dan nog erger vind, is van dat tuig wat het nodig vindt katten te mishandelen en te vergiftigen omdat ze in hun tuin lopen. Dat is namelijk met onze vorige kat gebeurd.

2. twins2009

twins2009 Bekend lid

10 nov 2012
    563
    2
    0

dit is niet discriminerend. het feit dat ik Nederlanders zeg is omdat ik ook gewoon nederlander ben. Er zit totaal niks buitenlands in mij, het feit dat ik zeg dat we met z'n alle te verwend zijn geraakt is omdat we met z'n alle ( en ja ik ook) zeuren over dit soort dingen. Het is ook een feit dat wij ( dus alle Nederlanders en de andere welvarende landen) blij mogen zijn dat die katten gewoon rustig over straat kunnen lopen en poepen in onze tuinen of op onze auto's kunnen zitten. Het geeft namelijk aan dat ons land stabiel en veilig genoeg is zonder dat die beesten platgegooid worden door bommen, neergeschoten worden of verhongeren of door mensen opgegeten worden. Nog geen 70 jaar geleden zouden deze dieren het niet hebben overleefd, en wedde dat in die tijd niemand zat te zeuren over kattenstront. We zeuren elke dag over elk wisse wasje, maar realiseren ons er niet bij dat we juist blij mogen zijn met het feit dat we hierover kunnen zeuren. En dat is niet discriminerend bedoelt.

3. Chaos

Chaos Actief lid

5 apr 2014
    269
    0
    0
    Dus mensen die hun kat naar buiten laten gaan zijn ziek in hun hoofd? Nou dan zijn er wel absurt veel mensen ziek in hun hoofd....Beetje zwart/wit vind je niet?

Mijn katten zijn echt buiten katten, ze komen graag binnen maar zitten 9 van de 10 keer buiten. Binnen houden daar begin ik echt niet aan hoor, ze mogen lekker buiten rond rennen! Dat er overlast door katten is weet ik en begrijp ik, zelf sta ik ook wekelijks stront uit mijn tuin te scheppen van mijn eigen katten en die uit de buurt. Heel vervelend maar dat hoort nu eenmaal een beetje bij een tuin hebben. Dat het voor mijn buren vervelend is begrijp ik ook en heb daarom ook bij mijn buren aangegeven dat als ze gepoept hebben in de tuin ze dit even moeten komen zeggen en dat ik het dan op kom ruimen. Helaas vond 1 kat het leuk op bij mijn buren de bloemetjes in de voortuin te vertrappen ook heel vervelend en daarom krijgen mijn buren jaarlijks een bon a 50 euro om vertrapte plantjes door mijn katten te vervangen.

Ik heb helemaal niet zo een goede relatie met de buren (als in we zitten niet bij elkaar de koffie) maar dit soort simpele gebaren hebben mijn buren wel enorm kunnen waarderen waardoor de frustratie ook meteen een stuk minder is geworden.

Tot op de dag van vandaag wacht ik tot er een hondenbezitter bij mij komt aanbellen met een nieuwe heg aangezien deze op de hoek helemaal dood gezeken is. Gaat niet gebeuren, weet ik ook wel ga mij er ook niet over frusteren. Ook dat is nu eenmaal iets wat hier gebeurt.

Ik begrijp de frustratie dus heel goed en probeer het feit dat ik katten heb voor de buurt zo dragelijk mogelijk te maken maar binnen houden ga ik echt niet aan beginnen.

4. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    #84 Damay77, 5 jun 2014
    Laatst bewerkt: 5 jun 2014
    Misschien iets beter lezen?:)
    Ik zeg niet dat die mensen ziek in hun hoofd zijn. Die zijn asociaal. De mensen die verwachten dat IK mijn tuin maar af gaat zetten om te voorkomen dat HUN katten erin komen, DIE zijn ziek in hun hoofd.Het is toch te gek voor woorden dat buurkat hier binnen komt wandelen en de boel onderzeikt en dat IK dan maar horren enz moet gaan kopen om hem buiten te houden? Dat IK het gezeik krijg omdat mijn hond de buurkat bijna greep toen hij in MIJN huis voorbij trippelde? En er daarom van mij verwacht word dat ik horren koop zodat hun kat niet meer MIJN huis in kan komen en niet gepakt word door de hond:( Buurvrouw van mn ouders kon niet eens haar bovenraampje open doen, dan zat de buurkat al weer binnen. Bed onder gepiest, zolder onder gescheten. Ik heb hem van zolder moeten plukken. (Oude vrouw). Wat krijgt ze te horen? Had je je luikje masr dicht moeten houden dan kan mijn kat ook niet naar binnen:$
    Maar owee toen hondje van mevrouw door de heg gekropen was en op het grasveld had zitten kakkenl toen waren de rapen gaar. Want dat kon echt niet, was acociaal enz. katteneigenaren die dat probleem niet snappen en het zo laten gebeuren, ja daar zit een steekje los.

5. Chaos

Chaos Actief lid

5 apr 2014
    269
    0
    0
    Ik denk dat alle "buitenlopendekatteneigenaren" dan volgens jou een beetje ziek in hun hoofd zijn. En daar bedoel ik mee dat deze katteneigenaren echt niet bewust hun kat in jou tuin/huis laten zeiken/schijten/graven/dansen/springen/whatever en je kan een kat 1000000x vertellen dat ze dat niet moeten doen maar helaas, dat helpt niet.

Ik wil ook geen katten of honden van andere in mijn huis maar dat is wel eens gebeurd op het moment dat mijn deur open was. Dat vind ik dat toch echt mijn eigenschuld en daar ga ik niet de eigenaar op aan spreken. Je weet nu eenmaal dat dit kan gebeuren.

Wil je dat echt niet....dan is het inderdaad aan jou om te voorkomen dat dit wel kan gebeuren. Er is volgens mij geen eigenaar die van jou verwachten dat je dat doet zodat hun kat niet bij jou naar binnen kan maar als het jou stoort of je wilt het echt niet hebben (wat ik volledig kan begrijpen) dan is het wel aan jou om voor je eigen huis daar maatregelen voor te treffen.

Overigens vind ik het in jou geval wel anders, als in dat je buren dat willen zodat jou hond hun kat niet kan pakken. In dat geval zou ik denken "moet die kat daar maar niet lopen, loopt die daar wel dan neemt die kat het risico" mijn katten lopen met een boog van een kilometer om de meeste honden heen.....

6. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Oh, en even voor de duidelijkheid, ik ben geen kattenhater.;)
    Ik heb zelf 2 katten waaronder 1 wilde kat en die blijven binnen. Ik wil niet dat ze anderen overlast bezorgen of plat gereden worden. Beetje moeite doen en alles is mogelijk. En voor diegene die hun kids als smoesje gebruiken:
    Kids opvoeden dat ze de deur achter hun gat dicht doen. En wil je je kat niet binnen houden dan baken je je tuin af zodat ze er niet uit kunnen. Ze kunnen prima rondlopen en rennen op eigen terreinl daar hebben ze niet een hele woonwijk of mijn tuin voor nodig. Probleem opgelost. Maar mensen gebruiken alleen maar kulsmoesjes en doen echt totaal geen moeite om er wat aan te doen.

7. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    Gelukkig dat ik niet van die zeikers hier in de buurt heb wonen maar dat is het voordeel van aan de rand van een dorp wonen waar je kat gewoon lekker het land op kan en lekker alles kan vangen waar hij of zij zin in heb.:D:D

8. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Yup :D Nooit geen muizen meer in huis :)

Iedereen heeft hier een kat/meerdere katten en niemand klaagt.

9. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Voor degene die niet kan geloven dat katten in eem betegelde tuin poepen; geloof me, ze doen het😒
    Hier dus ook in de achtertuin. 's Zomers kan ik alle kussens van de tuinmeubelen binnen halen als ik een half uurtje weg ben; het zit vol met kattenharen als ik terug kom. Schijten in de zandbak van de kinderen en vrolijk binnen komen banjeren.

Vervolgens is het rennen als de hond m in de gaten heeft (die ligt altijd in de hal bij de voordeur te zonnen:D)
    Vandaag of morgen word dat beest gegrepen en tja, pech hoor. Ik hlef dat beest niet op mijn aanrecht. Ik heb een hekel aan katten, daar ben ik heel eerlijk in. Ze pijn doen zal ik nooit doen, maar blij ben ik ook niet met die beestjes hoor.

Hier stikt het van de buitenkatten. Heb er de afgelopen weken twee aangereden. 's Nachts om 5 uur nadat ik van mijn werk kom, maar wat moet je dan met zo'n beestje? Kan moeilijk het dorp in gaan om navraag te doen op dat tijdstip.

10. Aylen

Aylen Niet meer actief

Ben het helemaal met je eens, ben die katten ook helemaal beu en vooral de baasjes die allerlei onzinargumenten aanhalen om hun dieren toch maar los buiten te laten lopen en in andermans tuin te laten kakken. Je wil toch een HUISdier? Een dier dat je niet binnen kan houden en ook niet goed kunt africhten lijkt me dus geen geschikt huisdier en een onverantwoordelijke en egoïstische aankoop.

11. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Lees net dat ik asociaal ben omdat mijn katten naar buiten gaan én ik vind juist de binnen katten heel zielig :/.

Laat mij dan maar asociaal zijn, mijn katten zijn gelukkig :) en dat zouden ze niet zijn als ze altijd binnen moeten blijven (en ja dat kan ik weten). Blij ben ik dan ook met mijn buren die geen zeikerds zijn.

12. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Same here. Mijn poes is al 13 jaar, heeft toen ik ging samenwonen 5 jr binnen moeten zitten (flat), ze likte zich helemaal kaal van de stres en het ongelukkig zijn:(
    Nu we een huis gekocht hebben kan ze weer naar buiten. Ze gaat nooit ver, meestal alleen in onze tuin. Gelukkig hebben wij ook niet van die zeikburen zeg.;)

13. Aylen

Aylen Niet meer actief

Bizar hoe mensen die onnodig overlast veroorzaken (doordat zij een niet te domesticeren dier moeten hebben voor hun eigen lol) anderen ervan betichten zeikerds te zijn. Wat een gedachtenkronkel.

14. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Niet elke kat veroorzaakt overlast.
    Mocht mijn kat overlast veroorzaken op wat voor manier dan ook dan sta ik altijd open voor een gesprek.

Ik leef liever met een gedachtenkronkel dan met bekrompenheid.

15. pooh82

pooh82 Fanatiek lid

11 jan 2009
    1.820
    1.034
    113
    Zelf hier een kattenliefhebster, we hebben er 2.
    Toen ik aan katten begon heb ik gelijk gezegd: IK neem katten dus ik vind dat niemand anders daar last van hoort te hebben.
    Wij hebben een huis met tuin, dus we hebben de tuin zo aangepast dat ze heerlijk in de tuin kunnen rondlopen, maar niet verder gaan dan dat.

Zo hoort het ook vind ik, als ik zie hoeveel katten er schijten bij ons in de voortuin?! Niet normaal meer!
    Er lopen echt onwijs veel katten rond bij ons, prima allemaal, maar ik heb er last van!
    Van het weekend even de voortuin onder handen genomen, bij iedere vierkante meter vond ik wel weer een kattendrol, om maar niet te spreken van kattenzeik geur.

En tuurlijk, er zijn ergere dingen om je druk over te maken, maar het is wel MIJN tuin en ik vind het gewoon niet kunnen dat andermans kat mijn tuin gebruikt als kattenbak!
    En ja, je hebt middeltjes om katten uit de tuin te houden, maar ten 1e werkt dat nooit echt en ten tweede vind ik dat ik niet degene ben die voor dit probleem een oplossing moet gaan zoeken.

Als er iemand dol is op katten ben ik het wel, ik zal ook nooit een kat een beker water over z'n koppie kunnen gooien ( dat vind ik al zielig), maar ik hoop echt van harte dat er meer mensen ook nog denken aan hun medemens en ervoor zorgen dat hun katten geen irritaties bezorgen bij anderen.....

AMEN:)

16. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Vervelende is gewoon dat het die katten een worst zal zijn of jouw buren zijn gezelschap op prijs stellen.

Ik woon zelf midden in de stad.. En als je ziet hoeveel katten hier buiten lopen.. Met een leuk stukje natuur om de hoek kan ik me nog voorstellen dat je het leuk vind voor zo'n beestje. (Al is het vaak wel erg slecht voor de lokale vogelstand.)
    Maar hier zijn alleen maar tegels, straten en auto's die te hard rijden en die het echt niet kan boeien of ze een kat meer of minder aanrijden.

Ben blij dat mijn katten gewoon lekker binnen blijven. Vind ik gezellig en zij worden niet aangereden.
    Ze mogen met mooi weer wel in de tuin overigens.
    En de ene gaat sowieso de tuin niet uit.. De ander ligt graag bij de buurman op het schuurdak en bij de andere buurman in de tuin.
    Dat laatste dus omdat de beste man kinderen hebben die de poes voeren :x
    Maar toen ik hem laatst sprak zei hij zelf al dat hij had gezegd dat ze d'r best mochten aaien maar liever niet voeren.
    Prima dus :)

17. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Mijn kat komt uit het asiel, was een vondeling, 1 van de zovelen.. Die is dus gewend om buiten te zijn en binnen houden wordt hij doodongelukkig van.. Dus ja, die komt buiten, ligt met de katten van de buren lekker te zonnen in de tuin en speelt met de hond van de achterburen.. Geen probleem..

Ik had ook een kitten kunnen nemen en die zo opvoeden dat hij binnen zou kunnen blijven, maar ik vind dat er al genoeg katten zijn en vind het sneu dat er zoveel lieve dieren in een asiel zitten.. Tja, dan maar een kat die naar buiten moet, beter dan dat hij zijn dagen daar moet slijten..

De katten van de buren komen hier ook binnen om het kattenvoer te eten als ik niet oplet.. Tja, dus let ik op.. Als ik wegga gaat de deur dicht en het kattenluik reageert alleen op de chip van mijn eigen kat..

18. Twingia

Twingia Fanatiek lid

7 dec 2013
    1.151
    1
    38
    thuis dingen doen, met de kinderen knuffelen.
    Friesland
    Dus ik ben egoïstisch omdat ik twee katten heb gehaald van MP die anders in het asiel waren gekomen? En die oude er waarschijnlijk er nooit meer uit kwam?

Mensen klagen nu veel sneller dan vroeger, en zijn veel sneller geïrriteerd door kleine dingetjes.

Ben blij dat ik in een kattenrijke buurt woon.

19. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    Dat valt wel mee ze komen meer met muizen mollen enz aan dan met vogels al denken ze soms wel dat als ze in de lucht springen ze wel kunnen vangen.:D;)

En katten die poepen in je tuin ja ik snap dat het vervelend is vind ik ook maar het is niet anders als ze kunnen komen ze wel op de bak de deur sta open en ik moet elke dag wel scheppen en dat ondanks ze een hele wei hebben en dan nog akkers.

Maar het moet mij dan toch ook wel even van het hart dat hondenbezitters die beesten ook maar overal laten poepen stap je uit je voordeur in een drol heel je auto onder de poep:x dat vind ik nog erger dan kattenpoep in je tuin of je huis onder de hondenpoep of ik vind een hond die zit te poepen in de tuin en dan het geblaf en gejank vaak in de avond of nacht. Ik bedoel er is voor ieder wel wat van te zeggen elk beest heeft wel nadelen en ik vraag toch ook niet om een hond zijn bek dicht te plakken omdat hij altijd blaf:D:D:D

20. Kittehs

Kittehs Niet meer actief

Ik snap niet dat je als kattenliefhebber je beesten op straat laat. Hier mogen ze een uurtje naar buiten als het lekker weer is, en dan blijven ze in de buurt.
    Laatst was ik de tijd vergeten en was ik er een kwijt, de onhandige dikke van het stel. Hoorde hem heel zielig miauwen.. zat hij 2 huizen verder doodsbang in de tuin omdat hij niet meer wist hoe hij over het muurtje moest klimmen :D
    Vandaar dat ze maar een uurtje mogen, minder kans op rare capriolen. Ben als de dood dat ze verdwalen, heb eens een echte buitenkat 3 maanden moeten missen omdat hij de weg naar huis niet meer wist.
    Dus ik vind dat je niet veel van je kat houdt als hij overal heen mag, hun levensverwachting wordt meteen 2x korter. En ze poepen in andermans tuinen :p

Deel Deze Pagina