kattenfrustratie

Discussie in 'De lounge' gestart door TriCo77, 5 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Kinderen slopen ook spullen van andere mensen...die kun je ook binnenhouden...

Honden schijten ook overal...

Paardenstront in de wijk en op de wandelpaden is ook niet heel erg fijn...

Zo kun je nog wel even verder gaan...we zullen toch met elkaar moeten leven...

(hier een hond en twee katten...binnenkatten)

2. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    Mijn poes is 21 jaar geworden ondanks ze altijd buiten kwam dus als ze binnen mocht blijven was ze 63 geworden :$

3. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Dat redden de beesten hier niet.

Maar goed, op een 80-weg maakt zo'n beestje ook geen schijn van kans natuurlijk.

Maar nogmaals de vraag wat je kan doen als je een kat aanrijd om 5 uur snachts (zaterdagnacht)

4. Aylen

Aylen Niet meer actief

Het is vast een hypothetische vraag, maar goed: ik vind dat inderdaad egoïstisch. Je hoeft het niet met me eens te zijn hoor, maar ik vind dat het in stand houden van een rare gewoonte.

5. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    Kijken of het beestje nog leeft en naar de dierenambulance bellen die kijken wel of het een chip heeft en leeft de poes niet meer dan kunnen die kijken of het beestje een chip heeft.

6. TriCo77

TriCo77 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    1.591
    0
    36
    dat slaat ook nergens op, dat binnenkatten niet gelukkig zijn. die van mij zijn harstikke gelukkig, die ene durft niet eens naar buiten, vind alles eng. en de andere is vaak genoeg met mij achterthuis als ik in de tuin werk en de was ophang etc.

nee katten die buiten lopen en onder een auto komen, die zijn pas echt gelukkig........ en dan word de automoblist die de kat aanrijd scheef aangekeken.

7. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Oh maar wij hebben een ideaal! Huisdier hoor.
    Een enorme pluche beer.
    Goed gezelschap, klaagt niet, blaft niet, poept niet... En dochterlief mag hem elke avond gebruiken als kussen.

En ik persoonlijk.. Vind over het algmeen geen kattenpoep in m'n tuin, de hondenpoep heb ik aantal reacties terug ook op gemopperd.
    (De eigenaar staat er bij en kijkt er naar en denkt niet.. Joh dit is een stoep! Laat ik het even opruimen of m'n hond eerst even naar een boom slepen...)

8. TriCo77

TriCo77 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    1.591
    0
    36
    maar hier ook vaak hondepoep onder de schoenen, wil je weten of er ergens iets ligt? dan moet je mijn jongste even laten rondlopen, dan heb je het zo gevonden. constant bingo.
    ik zie het vaak genoeg gebeuren, hond schijt en baasje loopt daarna gewoon door. dan roep SCHEPJE!! moet je ze dan dom zien kijken.
    maar weet ik toevallig waar die mensen wonen, dan heb ik zo mijn schepje gevonden... en hun tuin

9. TriCo77

TriCo77 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    1.591
    0
    36
    of je hebt van die baasjes die dan wel de poep opscheppen, maar het vrolijk in de bosjes gooien..... waar de buurtkinderen een hut hebben gemaakt

10. Kinderwens87

Kinderwens87 Fanatiek lid

31 aug 2012
    4.175
    1.602
    113
    Vrouw
    Ik ben gek op katten, heb er zelf 2, en die zijn of binnen of in de achtertuin wanneer wij buiten zitten. Ten eerste ben ik veel te bang dat ze wat overkomt, ten tweede zijn het mijn katten, dus mijn verantwoordelijkheid, en ik wil niet dat ze bij anderen overlast veroorzaken door in andermans tuin te poepen oid. Ik vind het dan ook niet prettig wanneer andermans kat in mijn tuin zit te poepen (gebeurd in de buurt waar we wonen vooralsnog gelukkig erg weinig). Ik snap best dat katten buiten dieren zijn en veel katten ongelukkig zijn wanneer ze alleen maar binnen zitten, maar feit is dat dit overlast kan veroorzaken. Daar komt nog bij dat het wat dat aangaat bizar is dat hondenbezitters hondenbelasting moeten betalen, terwijl je een hond uitlaat en de stront moet opruimen (en nee dat gebeurd ook door veel eigenaren niet, bahbahbah), en katten vrij rond mogen lopen en je hier niets voor hoeft te betalen (voordat hier commentaar op komt, help ik jullie er graag nog even aan herinneren dat ik ook katten heb en daar dus zelf ook aan zou moeten geloven:p).

11. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    hondenbelasting is in veel gemeente afgeschaft dit verschilt dus per gemeente dus dat argument gaat allang niet meer op en als je moet betalen in de gemeente waar jij woon daar kan ik dan niks aan doen alleen jij verhuizen:p

12. evietje

evietje Actief lid

22 mei 2014
    479
    0
    0
    films.
    zoetermeer
    Hier over worden we het toch nooit eens denk ik, ja honden schijten ook overal, maar hangen niet overal rond in de buurt op een eigen houtje. Veel katten wel, maar het gaat er niet eens om of het lieve beessie in andermans tuin pist en schijt en of op autos ligt zodat je open dak raam meurt naar de katte zeik,

Ik vindt gewoon dat men het lieve huisdier bij zich moet houden, de tuin zo maken dat ie er niet uit kan, ja dat kan. Je schaft een dier aan voor je eigen plezier en om voor te zorgen, maar vind niet dat andere daar last van moeten hebben.,

13. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Misschien de toon die de muziek maakt? Als je zo tegen mij zou roepen, zou ik je ook 'dom' aankijken.

Eerder woest... :cool:

Beleefd zijn is niet zo moeilijk?

Heb het hier ook wel eens aan de hand gehad. Hond poepte, zakje vergeten... Kak... Naar huis gelopen, hond naar binnen, zakje mee terug en drol opgeruimd. Had iemand dan zo 'SCHEPJE!!' naar me geroepen, konden ze de rambam krijgen.

14. Tutu

Tutu Fanatiek lid

30 jun 2013
    1.089
    0
    36
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik zou die lieve kat van mij heel graag binnenhouden, maar dat is echt geen optie. Heb het lang geprobeerd, maar hij begon me enorm toe te takelen. Sinds hij buiten komt gaat het heel goed. Hij heeft nu eenmaal die behoefte, plus een jachtinstinct natuurlijk :p

Hier lopen meerdere katten, ik heb er zelf geen last van en heb van anderen ook nog geen klachten ontvangen. Het enige vervelende vind ik, dat ze soms weleens vechten en dat ik steeds naar de dierenarts moet en me scheel betaal. Maar ja, das het risico.

Kattenpoep in de tuin; geen idee of we dat hebben. Waarschijnlijk wel, maar meestal wordt dit begraven en ik graaf nooit in mijn tuin :p

15. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Oh ja, het ging over katten. ;)

Hier een 'tweedehandsje' die altijd buiten heeft gelopen. Ligt hier graag binnen, maar komt wel buiten, is ook niet binnen te houden.

16. Kinderwens87

Kinderwens87 Fanatiek lid

31 aug 2012
    4.175
    1.602
    113
    Vrouw
    Hihi ik betaal niks want heb geen honden maar katten:p... Maar was mij inderdaad onbekend dat dit tegenwoordig per gemeente verschilt

17. imba 86

imba 86 Niet meer actief

En ik vind vuurwerk afval zwaar vervelend! Weken van te voren tot weken erna en niet te beginnen over geluidsoverlast daarvan. Afschaffen ook dus! :)

18. Bambi93

Bambi93 Fanatiek lid

4 apr 2013
    1.173
    0
    36
    Tja onze kat is ook een tweedehandsje en die blijft toch echt binnen. Tuurlijk wou die de eerste 2 maanden ook graag buiten maar nee is nee, ook voor een kat. En ook met kinderen is die makkelijk binnen te houden, de kinderen weten nl dat ze de deur ALTIJD moeten dichtdoen als ze buiten/binnen gaan, is heus niet zo moeilijk. Als je binnen genoeg speelruimte geeft en regelmatig met je dier speelt hoeft deze niet buiten. Natuurlijk mensen die de kat enkel eten/drinken geven zullen een kat hebben die niet te houden is.. maar dan neem je beter een vis ;)

Mijn ouders hebben zo een heerlijke loungebank in de tuin staan, maar echt iedere dag moeten ze daar de haren/kots en stront vanaf vegen van de buurvrouw haar katten, wordt je niet echt vrolijk van nee. De hond van een andere buurvrouw schijt altijd net bij de brievenbus, dus als je de post gaat pakken sta je met je voeten in de stront. Dat was ook zo opgelost, zakje genomen en in haar brievenbus gestoken samen met een briefje, tegenwoordig loopt ze aan de andere kant van de straat. Jouw dier = jouw verantwoordelijkheid

19. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Ah, dát zal het zijn. Daarom hebben we juist een kat, ik wilde iets hebben om te voederen. ;)

20. Bootsje

Bootsje Fanatiek lid

12 jul 2013
    1.228
    0
    36
    er lopen in nederland rond de 100.000 zwerfkatten rond..
    wat ik al gezegd hebt.. maar dat negeer je maar even...

Deel Deze Pagina