jij bent ook verantwoordelijk over je eigen huis.. en tuin.. en andere eigendommen laat jij je auto ook open staan? met sleutels erin.. of de voordeur open met de portomonee op de mat? nee natuurlijk niet! maar gaat het over een kat.. waarvan JIJ niet wilt dat die op JULLIE tuin komt is het opeens iemand anders verantwoording.. jij kan ook zeggen.. nou als ik dat niet wil, dan zorg ik ervoor dat ze niet op mijn tuin kunnen
Tsja als mensen hun katten niet steriliseren krijg je steeds meer zwerfkatten en overlast. De asiels zitten nu al vol en dat zal nog wel erger worden. Ik heb ook last van hondeschijt maar om daar nu van wakker te liggen,nou nee. Heb wel meer aan mn hoofd.
Een kat bedekt zijn drol. Een hond niet en daar irriteer me meer aan. Ze liggen overal. Een speeltuin met wat gras? Leuk maar moet je altijd uitkijken of je kind niet in een drol trapt. Parkeer je en moet je over een klein stuk gras lopen naar de overkant dan is de kans groot dat je in een drol trapt als je heel even niet uitkijkt. Een pad met groen en bomen. Het stinkt er altijd omdat het als hondentoilet gebruikt wordt. Van katten heb ik geen last. Dus ja.. Elk zijn mening.
Ik ben het met TS eens. Ik heb twee katten en het liefste hield ik ze altijd binnen, omdat IK voor huisdieren heb gekozen en ik absoluut niet wil dat andere mensen last hebben van mijn lieve katten. Helaas ging het met deze twee lieve kattenbeestjes helemaal niet goed. Ze werden dood-ongelukkig binnen en plasten alles onder met veel bloed erbij. Heel wat medicijnen en dierenartsbezoekjes later kwam er uiteindelijk uit dat ze erg ongelukkig waren omdat ze binnen moesten blijven. Nu mogen ze naar buiten en alles gaat weer perfect! Gelukkig doen ze nu alle behoeftes weer (en nog steeds) op de kattenbak, ook al kunnen ze nu naar buiten. Dus de buren hebben wat dat betreft geen last van ze. Verder komen ze nauwelijks in de tuinen van de buren, omdat we gelukkig een park voor ons huis hebben waar ze lekker hun gang kunnen gaan.
Vind dit niet terecht. Moet ik van mensen verwachten dat ze hekken voor hun raam plaatsen, zodat mijn zoon geen raam breekt tijdens het voetballen. Of dat ze hun bel eruit halen, want mn dochter vind het leuk om op knopjes te drukken? Dat iemand graag een kat wil, prima...maar het moet niet ten koste gaan van andermans spullen.
Wij wonen ook in een wijk met heel veel katten. Ik ben gek op katten, maar de reden waarom ik er geen een neem is omdat ik niet wil dat andere mensen last hebben van mijn kat. Een kat de hele dag binnenhouden is hier bijna niet mogelijk omdat de deur vaak open staat. Onze voortuin zit om de haverklap volledig vol met kattendrollen. Ze poepen naast de deur en gaan dan ook nog eens graven, waardoor ons pad onder de aarde en drollen ligt. Het is gewoon ontzettend vervelend. Ik snap wel dat mensen hun katten niet de hele dag kunnen/willen binnenhouden, maar ze moeten zich wel realiseren dat ze veel overlast veroorzaken. Ik las ergens hierboven dat je er dan maar moet zorgen dat ze niet in je tuin komen....hoe zie je dat voor je? Wij hebben al van alles geprobeerd, maar ze blijven komen. En dan de vergelijking met hondenpoep...daar hebben we het hier toch niet over? Ik begrijp niet zo goed waarom mensen hier meteen in de aanval of verdediging schieten, jullie begrijpen heus wel dat er overlast komt als je een kat buiten laat rondlopen, waarom kan er dan niet gezegd worden: Ja, je hebt gelijk het is heel vervelend, maar ik kan of wil mijn kat niet binnenhouden, sorry.
Jeetje, je praat er net over of je over een zak aardappels gereden bent! Is dat zo moeilijk zelf te bedenken? Dierenambulance bellen? Desnoods een dierenarts? Het is in ieder geval duidelijk dat je een hekel aan katten hebt ja. En verder voor alle kattenhaters: wees maar blij dat er nog zoveel katteneigenaren zijn! Of ze nu volgens jullie goed of slecht voor hun kat zorgen. Als NIEMAND er meer naar om zou kijken, DAN zou er pas een probleem zijn! Nu worden er tenminste nog katten gesteriliseerd als we alles aan hun lot over zouden laten, dan zou je pas een bende in je tuin etc hebben. Katten zijn net zo goed levende wezens die er niet om gevraagd hebben om geboren te worden, en net zo goed aarbolbewoners. Gelukkig zijn er nog mensen met een groot dierenhart. Trouwens, ik geloof maar de helft van wat hier weer gezegd wordt. Het is echt weer zo'n typisch sterke verhalen/aandik-topic geworden, bah.
Nou kalm zeg Dierenambulance komt niet s nachts voor een aangereden kat. (Een aanrijding met die snelheid overleven ze niet hoor mevrouw, krijg je dan te horen). Nu komen ze wat dat betreft sowieso niet snel hier en als ze al komen is dat behoorlijk laat na een telefoontje. En dan daarbij, hoe verschrikkelijk sneu het ook is, ik vertik het om 's nachts op dat tijdstip te stoppen en mijn auto uit te stappen. Ooit eens gedaan en daar nu nog spijt van. Vandaar de vraag of ik niet iets anders kan doen. Een andere instantie/stichting oid inlichten, zodat het beestje in elk geval gevonden word en hun baasje kan zoeken. Dus windt je niet gelijk zo op, bedoel het heus niet slecht hoor.
Mja, maar jouw zoon weet hopelijk wel dat hij niet op ramen moet richten tijdens voetbal. Een ongeluk kan.. Een kat heeft natuurlijk 0,0 besef waar hij wel of niet zijn behoefte mag doen, dus wil je geen kat in je tuin, zou je je tuin daarop aan kunnen passen. Mensen gaan hun kat toch niet binnen houden (dit is wat dat betreft ook een discussie zonder einde), dus om je de frustratie te besparen zou ik dat dan overwegen
wij kwamen zeker wel op dat tijdstip voor een kat.. als de kat nog leeft... wij gingen altijd! was hij dood op aankomst.. tja pech gehad dan.. maar dan hadden we het iig geprobeerd!
Hier komen ze dus niet. Zo hebben we bijvoorbeeld uren met een aangelopen hond gezeten. Eind van de middag hebben we gebeld, om een uur of 23 kwamen ze aanrijden het bleek uiteindelijk dat hij ontsnapt was uit de tuin. Via via waren we er al achter gekomen van wie hij was, eigenaar gebeld en die bleek al een tijd aan het zoeken te zijn. De hond was dus al bij zn baas toen de dierenambulance kwam. Wat ze daar deden was ons een raadsel overigens. We hebben ze gebeld om aan te geven dat de eigenaar gevonden was. Dus de organisatie daar is waardeloos. Maar wel vragen wie de rekening kon betalen, want tja, ze waren immers uitgerukt. We waren met een aantal buren in de straat en iedereen stond ervan te kijken. Zo zijn er meer aparte gevallen geweest hier in de buurt. Om even een idee te krijgen van de dierenambulance hier
ok, nee dat gebeurd hier niet.. wordt altijd netjes gebeld hoelaat we aankomen.. maar de rekening moet dan wel betaald worden (niet door de melder hoor.. maar door de eigenaar als we weten wie het is) .. ik zeg wel we.. maar ik werk er inmiddels al een tijdje niet meer
Ik heb 2 katten en die komen nooit buiten, alleen in onze achtertuin als wij ook buiten zijn. Waarom? Omdat het huisdieren zijn en ik de buurt niet opzadel met mijn dieren. Zij zijn gewoon gelukkig binnen. Zo ken ik meer mensen die hun katten binnen houden en die katten vinden het ook prima.
Ach je kan ook een emmer water over de kat heen gooien of de sproeier op ze richten, even flink volhouden en je bent een tijd van ze af. Nog een andere oplossing ik laat de hond los in de tuin, dag kat die kan rennen, als het maar vaak genoeg gebeurt onthouden ze het vanzelf. Overigens loopt mijn hond aangelijnd waar het moet, als er al een keer gespeeld word, word ze aangelijnd zodra er honden aankomen, en ruim ik haar ontlasting op waar het moet. Toen wij nog een reu hadden wist hij dondersgoed waar hij wel en niet zijn poot mocht optillen. Allemaal een kwestie van aanleren.
Nou idd dat geblaf van die honden. Ik erger me dood aan de hond van de overburen. Beest blaft om elke scheet. Zó irritant. En dan hebben ze hier naast een veldje, vol hondenschijt, want ik zie elke ochtend een hele horde hondenbezitters die beesten uitlaten. En de jeugd maar onze lamp bij de voordeur kapot schieten en de deur van de buurvrouw omdat er hondenschijt op het veldje ligt en ze dus niet daar willen voetballen..nee fijn hoor
Heb niet alles gelezen maar kan me hier ook echt boos over maken. Heb zelf 3 katten gehad in het verleden, waren prima binnen te houden, en met lekker weer gingen ze buiten in de kattenren. Heb ze nog nooit buiten mijn perceel gehad. Nu heb ik inmiddes een hond, en wat schtets mijn verbazing, moet ik 75 euro per jaar hondenbelasting betalen! Ik ruim ook altijd de ontlasting op, en hij plast buiten de bebouwde kom. Terwijl je soms gewoon complete bergen aan paardenstrond ziet liggen op de weg! Maar dat je je eigen tuin aan moet passen zodat er geen huisdieren van andere mensen in komen vind ik echt te gek voor woorden, gisteren ook weer beetje onkruid trekken, prik bij bij een hardnekkig plantje zo met mn vingers recht in zo'n half begraven kattendrol :x Gatver! Tja dan moet IK maar handschoenen aan doen in MIJN tuin he... Ik snap de frustratie wel hoor!
Ik heb sowieso altijd handschoenen aan als ik in mijn tuin werk. Ik vind die grond die tussen mn nagels komt zo vies.