Eeeh wattes? Ja leuk, van die praktijken die je in het Oostblok ook ziet. Lekker mishandelen die beesten, want ja, die voelen toch niets. Zijn toch maar katten. Echt, de enige beesten hier zijn de 'mensen'. Walgelijk.
Jaaaaa wat een ontzettend goed idee, we maken ze gewoon af Hetzelfde gaan we met honden doen: 1 keer een waarschuwing omdat ie ergens poept, bij de 2e overtreding is het over er uit. Wat zullen we met de baasje gaan doen, die zijn immers verantwoordelijk. Ik zat zelf te denken aan 1 jaar achter tralies en een levenslang huisdierverbod? Of ben ik nu te mild? We hebben achter in de tuin een nestje jonge wilde konijntjes, ik vond vandaag een keuteltje :x Ik denk dat ik ze in een zak stop en in de vijver gooi. We moorden gewoon alles uit wat leeft en eventueel overlast zou kunnen geven, hartstikke fijn
Ja klopt het zijn de mensen die walgelijk zijn. Het zijn de mensen die hun katten vrijlaten rondhuppelen buiten terwijl ze weten dat hun kat aangereden kan worden Het is de fout van de volwassen mens waardoor een 8 jarig kind onderweg naar school een dode kat ziet liggen met de darmen uit hun kontgat (was wel netjes opgerold, die darmen dan) want de eigenaar vond het onnodig dat hun kat in hun territorium blijft of vind het onnozel uitzien als ze gaan wandelen met hun kat aan een leibandje. Ook de fout van de chauffeur dat hij er niet voor zorgde dat de kant "opgeruimd" werd maar in de eerste plaats is dat de fout van de eigenaar. Sorry dat ik het zeg maar het is de eigenaar van de loslopende kat die hun kat doelbewust vermoord als ze omgereden worden. Elke eigenaar weet dat die kans bestaat.
Ja inderdaad, daarom komen mijn katten niet buiten. Omdat er walgelijke mensen rondlopen. Dezelfde mensen die katten willen vangen en afmaken als ze buiten lopen.
En nee ik zou nooit een kat omrijden. Ik stop al voor een mus. Ja elke normale mens denk ik wel. Tenzij ik die kat niet zo of mezelf en mijn zoon in gevaar zou brengen, en andere mensen
Voor afmaken ben ik ook niet. Wel voor castreren, alle katten. Dus ook de straatkatten vangen, castreren en weer loslaten op de plek waar ze gevonden zijn. (Voor het geval hun toch een baasje hebben) Echt alle katten! Behalve die van enkele fokkers die 20 papieren in hun handen hebben dat zij dit mogen doen op een verantwoordelijke manier. Ook bij honden. Heb mijn bericht aangepast. Ik had geschreven : tegen afmaken ben ik ook niet. Dit was een grote typfout van mij
Had iets neergezet maar weer weggehaald ik hoop dat degenen die zo veel last hebben van een ander zich bewust zijn aan de dingen waar hun buren zich dan weer aan ergeren maar waarschijnlijk hebben die een plank voor hun hoofd en denken dat een ander zich nooit aan hen ergeren. Ik blijf erbij lang leven mijn lieve fijne buren die blij zijn dat onze schatjes de muizen in hun stal opruimen en mijn andere buurman die dol gelukkig was dat de mol in zijn tuin was opgeruimd door mijn kater want als ze binnen hadden gezeten dan komt er ineens meer ongedierte kijken
Zo denk ik er ook over. Mooi gezegd Man, wat ben ik blij dat mijn katten wonen in een rustige, groene omgeving met tolerante mensen, waar ze lekker buiten kunnen wanneer ze dat willen, en waar ze naar hartenlust muizen kunnen vangen.
Nou ja, wat is erger: Bewust omver rijden, of onbewust omver rijden en net doen of er niks gebeurd is...
Ik doe toch niet alsof er niks gebeurd is En in het dorp zelf zou ik misschien wel stoppen, maar op een verlaten 80-weg, Nee sorry. Ik ben jaren geleden voor een gewond persoon gestopt, maar die bleek niet zo gewond te zijn als het leek. Later begreep ik van de politie dat er meer meldingen van binnen waren gekomen Dus nee, voor een gewond dier stop ik op een verlaten weg niet zo snel. Dus voordat iedereen altijd gelijk maar commentaar levert. Als ik eerder al aangeef dat dat niet zomaar is, zou je daar niet overheen moeten lezen. Maar ik had achteraf kunnen begrijpen dat je het risico op moet zoeken als je een kat met 80 aanrijdt.
Stel je niet aan, zie de smiley. Was sarcastisch bedoeld natuurlijk. Kattenbelasting vind ik overigens wel een prima plan op zich, maar onuitvoerbaar.
Tsjah, kan je wel zeggen dat ik mij aanstel maar blijkbaar lezen meerdere mensen het toch echt anders. Wellicht even naar je eigen bericht kijken?
Mijn kat heeft de klaagzang van hier denk ik gehoord, die heeft zich opgesloten op de trampoline van dochter
Het was een reactie op een post van iemand daarvoor die zei dat alle loslopende katten gevangen genomen moesten worden. Daar kreeg ik echt een eng beeld bij dus vandaar mijn sarcastisch (!!) bedoelde reactie. Alleen omdat ik vind dat katten binnen gehouden moeten worden om overlast te beperken, wil niet zeggen dat ik geen dierenliefhebber ben. Integendeel zelfs. De dieren kunnen er niks aan doen, de baasjes/eigenaren wèl.