Wij willen onze vakantie gaan plannen voor de zomer in juni, maar starten ook in maart met iui als alles verloopt volgens plan. Nu zitten we te denken waar we het beste heen kunnen gaan. We hadden iets gezien in Griekenland, maar zitten ook te kijken voor een reis die wat verder is zoals Curaçao of Florida. Alleen zit ik ermee in me achterhoofd, stel nou dat het lukt om zwanger te worden met iui, is het dan wel verstandig om te vliegen, en is het veilig? En ook qua afstand enzo.. We hebben ook zoiets van nu kunnen we nog samen een mooie vakantie boeken samen, omdat je ook niet weet of het wel of niet lukt met iui... is altijd nog maar de vraag. Vindt het lastig om een keuze te maken en wat wel en niet veilig is om heen te gaan met een eventuele prille zwangerschap. Iemand mischien tips?
Gewoon boeken waar jullie graag heen willen! Je weet toch niet of het gaat lukken of niet en mocht het wel lukken, dan mag je zeker nog vliegen op dat termijn. Goed kijken naar je annuleringsverzekering, in het geval van bijv complicaties bij een zwangerschap, kun je nog annuleren.
We hebben een leuke vakantie gevonden in Griekenland , rhodos we denken dat we hierheen gaan . En hebben ook een annuleringsverzekering voor het geval dat er complicaties zouden zijn bij een eventuele zwangerschap
Daarom doen wij al een tijdje last minute vakanties. Of tot een paar maand er voor. Ik hou steeds in mijn hoofd dat ik tot 20 weken zwangerschap nog kan/ wil vliegen. Daarna werd het bij mijn dochter te zwaar. Kan nu natuurlijk anders zijn maar ik durf dus niet te ver van te voren te boeken.
vliegen mag je zeker, dat is geen probleem. Zou zeker geen Curacao boeken ( eigen ervaring) ivm zika virus. Ik zit ook in medisch traject en was mij meteen verteld dat Curacao en alle landen waar je risico kan oplopen, mag niet. Als je niet zwanger ben, mag je zeker daar naar toe, maar als je terug ben even rekening mee houden dat je niet eerder dan 2 maanden naar je vakantie verder mag met je kinderwens. In Europa mag je overal heen en zelfs Turkije. Ik zou persoonlijk Max 4 uurtjes vliegen kiezen, maar dat is persoonlijk. Succes met leuke vakantie vinden