kattengrind

Discussion in 'De lounge' started by sidmick, Apr 11, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,803
    4,189
    113
    houtkorrels willen ze hier ook niet

2. NooNoo

NooNoo VIP lid

Jul 18, 2010
    5,422
    1
    0
    Wij gebruiken sinds een paar weken silicaatvulling, Tigerino Crystals heet het. Tip gekregen van iemand hier op ZP, ik weet alleen haar naam niet meer :)

Werkt als een tiet! Het andere werkte ook wel (Biocat geloof ik, bij de Jumper vandaan) maar dat rook je altijd...
    De katten hebben hier een eigen kamer en daar staan twee bakken, ik kwam er bijna nooit en als ik er kwam, maakte ik me gauw weer uit de voeten. Er hing altijd een viezig luchtje, hoe vaak we die bak ook helemaal schoonmaakten.

Dit is misschien iets duurder in gebruik (5,50 voor een zak van 5 liter) maar het feit dat ik het niet meer ruik vind ik zoveel belangrijker. We weten nog niet hoe lang we er ongeveer mee doen. De katten verkiezen meestal 1 bak tot hoofdbak en die moet dus sneller geleegd worden dan de andere.

3. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

Nov 21, 2010
    3,051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Ik gebruik van die kristal korrels! Merk tijgerino geloof ik, die kun je bij zooplus bestellen.

3 Zakken voor 12 euro, en met 1 zak doe ik 4 weken mee.

Je gooit 1 zo'n zak helemaal in de kattenbak. Dat spul absorbeerd alles, dus geen natte plekken in je kattenbak meer. En het haalt de nare geurtjes weg. Je ruikt dan ook echt helemaal niets, en voordeel is ook, dat je bijna geen grind meer naast de kattenbak hebt.

Verder hoef je dus alleen maar elke dag de poepjes er uit te scheppen. En dan om de 4 weken bak schoonmaken en weer nieuwe er in.

Dus het kost mij maar 4 euro in de maand. Heb dan wel 1 kat he.

Heb je 2 katten, dan dien je de bak na 3 weken te verschonen met nieuwe grind.

4. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

Nov 21, 2010
    3,051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    hahah das ook toevallig, ik typte net mijn vulling hier neer. En ja dat was ik, die jou de tip gaf ;)

5. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

Feb 1, 2011
    4,355
    72
    48
    Euroshopper. We hebben 3 katten en verschonen de bak 1 keer per week. Poepjes gaan er dagelijks uit.
    Geen nare geurtjes of wat dan ook.

Nadeel is dat onze katten het grind niet echt in de bak laten liggen.

6. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,064
    3,859
    113
    Waar koop je die Tigerino korrels?

7. NooNoo

NooNoo VIP lid

Jul 18, 2010
    5,422
    1
    0
    Ja dat was jij inderdaad :D
    Nou, nogmaals bedankt hoor! Ik vind het een verademing.

We doen er alleen wel iets minder lang mee dan ze zeggen, maar dat zal komen omdat onze 3 katten één bak het meeste gebruiken en misschien ook wel heel veel plassen.
    Wat je nog zei over de steentjes, klopt inderdaad! Er ligt bijna niks meer in hun kamer op de grond, en dus ook niet meer op de overloop en weet ik veel waar ze die meuk mee heen sleepten. Hoe het kan weet ik niet, wel dat ik er helemaal gelukkig mee ben ;)

8. NooNoo

NooNoo VIP lid

Jul 18, 2010
    5,422
    1
    0
    Bij Zooplus! :)

9. Sensea

Sensea Niet meer actief

sidmick@ fiene heeft 16 vaste katten en een hoop opvangers. ik vind 7 zakken eigenlijk nog heel erg meevallen voor een opvang.

mijn dochter doet vakantiewerk in een asiel en daar gaan voor gemiddeld 65/70 katten een pallet per week door.( nu weet ik niet hoeveel erop liggen maar aardig wat lijkt me.

10. Aszz

Aszz Niet meer actief

11. Fiene

Fiene Fanatiek lid

Jun 27, 2008
    2,432
    0
    0
    "Blijven steken" opvangers zijn er 16, en nu nog 2 volwassen katten en 3 kittens die weer gaan verhuizen.

12. Fiene

Fiene Fanatiek lid

Jun 27, 2008
    2,432
    0
    0

Asiels gebruiken inderdaad nog veel meer. Wij scheppen wel iedere dag de plasjes en de drollen eruit, en schudden het dan om. Het zijn zakken van ik geloof 15 kilo.

13. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

hier biokat dan de gele zak, vaak is het 2 zakken voor 13 of 14 euro geloof ik (tuincentrum)

14. zustertje

zustertje Niet meer actief

Wij hebben houtkorrels zijn we erg tevreden over! Zijn we mee begonnen omdat anders onze bijkeuken,keuken,badkamer en wc vloer helemaal onder de kattenpootjes staan (door het stof van het kattengrit)

15. Sallie

Sallie VIP lid

Sep 27, 2008
    8,257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    ik heb ook Biokat Fresh, maar kost hier een tientje. Ik heb 2 bakken maar al veel soorten geprobeerd, deze stinkt echt het minst!

16. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Ik heb eigenmerk an de buurtsuper hier, maar het klontert goed samen, en schep hem dagelijks uit, anders van de aldi, die vind ik ook wel goed
    En ik ruik de bakken ook niet

17. Skatje

Skatje VIP lid

Dec 10, 2008
    9,026
    165
    63
    Female
    Gastouder
    Arnhem
    Heb ook Biocat's Fresh..

Weet niet, is misschien wel duur, maar heb 2 binnenkatten en hoef hem maar 1x per week te verschonen. Als je goedkope hebt, zit je vaak aan 2x en ben je net zo duur uit..

18. zafira

zafira Fanatiek lid

Feb 18, 2010
    1,959
    126
    63
    zuid holland
    Wij gebruiken topcat. Kopen we bij de makro. Verschonen 2 keer in de week de bak (2katten en komen niet buiten) en geen stank of nat grind

19. Windows

Windows Fanatiek lid

Feb 2, 2006
    1,860
    0
    0
    Ik gebruik die van de Aldi,1,05 per zak,en ruikt niet onfris verder.

20. Pandora

Pandora VIP lid

Oct 18, 2010
    6,530
    363
    83
    Noord-Brabant
    gebruik ik ook super korrels....bak hoef je met 1 kat maar om de 3 weken te verschonen ( zoals ook op de zak staat ) en ruikt abslouut niet ;) wel elke dag even de poep eruit scheppen, maar verder is 1 x per 3 weken voldoende

Share This Page