Wij gebruiken Plospan 25 L zakken. Is een houtvezel echt ideaal, geeft weinig troep in huis en klontert goed samen. We kochten het eerst bij animal world (dierenwinkel) voor 7,95 per zak maar halen het sinds kort bij Hornbach voor 6,50 per zak. 3 katten, 3 keer in de week verschonen (tussendoor niets uitscheppen). Kattenbak staat in de voorkamer ( bij de bench v.d. hond en in de buurt van de pc). Ruik hem vrijwel nooit. Ik zou geen ander spul meer willen.
Zelfs maar 1 keer per 4 weken voor 1 kat.... scheelt echt een boel werk en je ruikt helemaal niets idd. Ik had hiervoor altijd van c1000 merk, fijne grind die klonterde. Maar toch rook ik elke keer urine en poep als je in de hal kwam. En dan nog niet gesproken over het schoonmaken van de bak, je ging over je nek van de vieze lucht. Met deze kristal korrels ruik je zelfs met het schoonmaken helemaal niets...ideaal spul.
met schoonmaken ruik ik ze dan weer wel, en 3 weken is hier echt max. ( onze kat wil nauwelijks naar buiten misschien dat dat scheelt? ) maar hiervoor had ik die klonter korrels van de AH...en moest ik elke week heel de bak verversen en stonk de bak na 3 dagen ook de korrels liep meneer door heel de kamer heen, bleven lekker tussen de kussentjes hangen...nu liggen er nooit korrels in de kamer bak staat in de huiskamer en ruik echt helemaal niks....ook niet na 3 weken ze zijn wat duurder in aanschaf, maar in verhouding goedkoper als andere korrels...ik ben echt helemaal sillicaatkorrel fan er komen hier echt nooit meer andere korrels in huis
Ja mijn kat komt helemaal niet buiten, en ik kan er 4 weken mee doen, zoals bij mij ook op de verpakking staat. Misschien plast jouw kat dan meer Maar welk merk heb jij dan, omdat je met schoonmaken de bak wel ruikt? Ik heb daar dus echt geen last van. Zou het dan misschien schelen watvoor voer je dan geeft?? Moet ook wel toegeven toen ik nog voer van huismerk gaf of wiskas, mijn kat zijn poep ook erg stonk en daarvan meer moest plassen. Wat naar mijn weten dus inhoudt dat er teveel zout in het voer zit. Ze krijgt nu voer speciaal voor gesteriliseerde katten van het merk royal canin. En moet zeggen dat haar poep dus echt gewoon neutraal ruikt. Dus misschien dat ik daarom met schoonmaken ook niets ruik. En ja ik bestel altijd bij zooplus, daar is altijd de aanbieding 3 zakken voor 12 euro, en daar doe ik dus 3 maanden mee, dus vind de kosten voor mij wel meevallen.
De geur van de ontlasting heeft idd te maken met het voer wat een kat krijgt. Als er teveel granen inzitten (wat overigens in alle supermarktvoer zit) dan kan de ontlasting gaan stinken.
Wij hebben Cat's Best voor in de kattenbakken. Ik vind het ideaal. Het is super klontvormend. Ik schep 1x er dag de poep en klontjes eruit en vul als het nodig is bij. De bak hoeft maar eens in de paar weken helemaal ververst te worden. Het houdt geurtjes goed vast. Het is van plantenvezels gemaakt, maar heeft dezelfde structuur als bijv Biokant en het is licht in gewicht, want dat vond ik ook nadeel van kleikorrels. En kost 6,99.
Ik haal altijd shivocat supersoft bij de makro. Ideaal spul! Stinkt niet, terwijl er 2 katten op de bak gaan ( en ze komen niet buiten, doen dus echt alles op de bak)
Inmiddels hebben we geen katten meer i.v.m. onze dochter en een érg nieuwsgierige Ragdoll. Maar tot een half jaar geleden hadden we een grote Ragdoll en een "normale" kat, die altijd binnen waren. Na heel veel geprobeerd te hebben, bleek Extreme Classic echt de beste voor ons. Ruikt echt fris (normaal en babypoeder geur) en je schept er makkelijk alle plas uit, omdat het echt een klont wordt. We deden er ongeveer een halve zak in, en die bleef zeker 2 à 3 weken fris. Nadeel van alle kattenbakvulling vind ik wel dat het bij een langharige kat altijd onder hun pootjes blijft plakken zonder zo'n uitloopmatje. We bestelden al onze dierenspullen bij Zooplus. Als je je aanmeld voor de nieuwsbrief, krijg je ook vaak goede aanbiedingen en kortingscodes. Extreme Classic kattenbakvulling goedkoop bij zooplus: Extreme Classic Kattenbakvulling met babypoedergeur
Voor diegene met siliconenkorrels. Welke hebben jullie. Want ik zie dat ze er neutraal zijn maar ook met allerlei luchtjes