huis bezichtigd, beetje luguber.

Discussie in 'De lounge' gestart door Joeja, 20 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joeja

    Joeja Bekend lid

    2 sep 2007
    994
    0
    0
    Hallo allemaal,

    Ik en mijn man zijn net terug van een bezichtiging. We hadden een heel leuk huis gezien in een dorpje. Eenmaal daar bleek het ook een heel leuk huis. Goed bijgehouden, leuke oppervlakte, leuke ruimte. Maar alles stond er nog :( De oude man die er woonde was overleden, maar er is niemand geweest die in de 4 weken dat het huis te koop staat zich de moeite heeft genomen zijn spullen op te ruimen. :( Ik vond het zo sneu! Had echt met 'm te doen. Het enigste dat nog ontbrak waren zijn kleren. Verder was alles er nog, de flessen shampoo in de douche, het senseoapparaat, een halve fles afwasmiddel op de vensterbank... het meubilair, alle witgoed, de garage vol met persoonlijke spulletjes precies zoals hij het achter gelaten heeft. Zelfs in de ijskast stond een aangebroken potje jam, frituurvet en open pakken melk (dat verklaarde de onbehoorlijk lucht die er hing toen we binnen kwamen). De makelaar had met de familie afgesproken dat zij de nodige spullen nog zouden komen halen. Die zijn blijkbaar de sleutel komen afleveren en nu zag ook hij voor het eerst dat alles er gewoon stond. Je kon er zo intrekken als het ware. Beddengoed in de kasten en allemaal persoonlijke spulletjes.
    Ik vond het echt heel sneu voor de man die daar overleden is. Het was gewoon nog zijn huis, ik voelde me als het ware bijna een indringer. Als je het huis kocht, kreeg je ook een hele inboedel erbij. Was prachtig antiek tussen en een hele hele hele leuke verzameling aan wijn hihi...

    Maar ja... moest het even van me afschrijven. Dat nare gevoel blijft nogal aan me plakken.
    We hebben uiteindelijk besloten het huis niet te kopen. Mede doordat ik me er meer een indringer voelde dan een koper maar voornamelijk omdat er geen winkels in de buurt zijn. Het huis was dan weer net niet leuk genoeg om me over dat heikelpunt heen te zetten.

    gr. Joeja
     
  2. MariekeV

    MariekeV Fanatiek lid

    28 mei 2007
    1.189
    0
    0
    Ambulant Jongerenwerker /jeugd hulp verlener.
    Stockholm
    Ik kan me goed voorstellen dat je je zo voelde! En als je het dan kocht, dan mochten jullie zeker alle spulletjes opruimen? Wat sneu zeg... een heel leven vol herinneringen en zijn familie neemt niet eens de moeite om het uit te zoeken! :(
     
  3. prinses

    prinses VIP lid

    20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Vreemd zeg. ALs je een huis wil verkopen, zal je het toch ook aantrekkelijk moeten maken.
     
  4. sammie01

    sammie01 Actief lid

    3 apr 2006
    390
    0
    0
    ff niks
    tjoh kan me heel goed voorstellen dat je je als een indringer voelde.
    misschien heeft de familie het emotioneel gezien wel nog niet gekunt om het huis leeg te halen.
    zou ik nl wel hebben.
    ik kan me je gevoel heel goed voorstellen.
     
  5. Minyaweth

    Minyaweth VIP lid

    20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Bah... ik krijg helemaal een apart soort rilling als ik je verhaal lees.... :(
    Wat ontzettend respectloos naar die overleden man toe trouwens!
     
  6. Joeja

    Joeja Bekend lid

    2 sep 2007
    994
    0
    0
    Tja dat dacht ik toch ook. Maar blijkbaar interesseerd niemand zich ervoor. Er stond zelfs nog een aangebroken zak kanarievoer in de volliere. Zelfs dat hebben ze niet opgeruimd. De tuin stond nog vol met sierpotten waarin allemaal geraniumpjes geplant waren en vleitige liesjes... dat heeft ie vast nog zelf gedaan :(
    Ik denk zelf dat ik de spullen van mijn overleden ouders niet zomaar zou verkopen bij het huis.

    Dit is het huis trouwens:
    http://www.ruber.net/docu/hm2.htm
     
  7. consider

    consider VIP lid

    24 jan 2008
    13.981
    1.799
    113
    Provincie Groningen
    Op zich een erg mooi huis. Maar kan me voorstellen dat je er een vreemd gevoel bij kreeg.

    En tja denk niet dat veel mensen interesse hebben in een huis te kopen met alle huisraad er nog in.
     
  8. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.823
    7.588
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    wat zielig zeg....
     
  9. Aszz

    Aszz Niet meer actief

    Aaaah wat sneu zeg, arme man.
    Raar hoor dat alles er nog staat. Maar nu maakt iig iemand zich druk om die man.
     
  10. msroxy

    msroxy Fanatiek lid

    12 dec 2007
    1.040
    0
    0
    Ik MOET toch even een opmerking maken over de prijs zeg! Wat goedkoop! Daar koop je hier nog geen garage meer voor! Een huis zoals dit kost bij ons tussen de 240.000 en 300.000! Wat een verschil zeg....
     
  11. Lexie74

    Lexie74 VIP lid

    14 sep 2006
    9.342
    189
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    nou idd wat een prijs
     
  12. Minyaweth

    Minyaweth VIP lid

    20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Denk eerlijk gezegt dat het huis nog wel leeg gehaald zal worden naar mate de tijd verstrekt... dit is niet echt gebruikelijk en zal heel veel mensen (misschien wel alle mensen?) doen afzien van de koop.
     
  13. limmeke

    limmeke VIP lid

    28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    125000 is wel heel goedkoop!

    als familie die spullen niet wilt.. een opkoper laten komen en zeggen.. alles meenemen.. huis leeg, schoonmaken en weer te koop zetten

    valt nog leuke cent aan te verdienen.. want zelfs voor Holtum is dit een koopje qua prijs.
     
  14. Amfy

    Amfy Niet meer actief


    nou ik denk het niet want ze hebben de sleutels al in geleverd


    heel erg dit ik kan daar ook niet over uit hoor
     
  15. Minyaweth

    Minyaweth VIP lid

    20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    @Blusvrouw: Misschien dat de makelaar mettertijd wel maatregelen treft....?
     
  16. djellybelly

    djellybelly Niet meer actief

    pfff nou ik had het wel geweten hoor, je ken de spullen toch gewoon op laten halen door een opkoper of ehhh tweede hand winkel ben ff de naam kwijt hahahaha

    maar voor 125000 mogen we hier lbij mee zijn met een appartement!
     
  17. Amfy

    Amfy Niet meer actief

    ja dat is echt moeilijk hoor als makelaar zijnde dat moet het huis langer als 1.5 jaar de koop staan.als de eigenaar (opdit moment dus de erfgerechtigde) dit niet wil doen dan word het erg lastig.omdat ze waarschijnlijk eigenaar zijn van het pand.een kennis van mij heeft ook een huis gekocht met een complete inboedel omdat de andere mensen het niet wilden ophalen daar zat echt alles bij familie fotos medicijnen enz enz.
     
  18. Ddebbyy

    Ddebbyy Fanatiek lid

    11 nov 2007
    1.652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    Nou daar zat ik ook naar te kijken! Ongelooflijk!1

    Hier in Vianen heb je voor 200.000 een uitgewoond huis...waar je alles aan moet doen! Pas rond de 225 heb je een fatsoenlijk huis ongelooflijk het is nog een half vrijstaand huis ook...die kosten hier rond de 3 ton.

    Maar inderdaad een luguber idee...ik had t ook niet gedaan! Ook al is het huis wel heeeeeeeelemaal geweldig :rolleyes:
     
  19. knorretje21

    knorretje21 VIP lid

    1 jan 2008
    5.805
    0
    0
    wooowww wat een super prijs inderdaad...
    hier pas rond de 220.000 pas een fatsoenlijk huis...

    maar wel raar van die spullen, en erg respectloos van de nabestaanden hoop toch neit da tmijn kinderen/familie dat bij mij zouden doen zeg
     
  20. Joeja

    Joeja Bekend lid

    2 sep 2007
    994
    0
    0
    Nou, kom naar Limburg! :) hihihi..

    Het is een super huis vooral voor die prijs. Zit een serre bij en alles is heel erg goed bijgehouden. Zit goed in de verf aan de zijkant zitten zelfs 2 glas in lood ramen. Het dorp ligt in een prachtige omgeving dichtbij bos en dicht bij water. Basisschool om de hoek en heel kindvriendelijke omgeving. Maar ja, het ligt wel vrij afgelegen. Ik heb geen rijbewijs en kan dus niet effe zomaar een inkoopje doen en dat vind ik niet prettig als ik een klein kindje heb. We zijn het wel gaan bezichtigen omdat het erop of eronder was omdat het gewoon een koopje is. Voor mij is het huis net niet bijzonder genoeg om een stukje vrijheid voor in te leveren en dan ook nog met al die spulletjes erin... ik zit niet te wachten om een heel verleden uit een huis te gaan ruimen :( Dus nee.... voor ons was het eronder.
    Was er nu een centrummetje in het dorpje, dan hadden we nog eens heeeeeel goed moeten nadenken. Ik durf niet te zeggen of we het dan ook niet gedaan hadden.
     

Deel Deze Pagina