ik stofzuig mijn kat ook wel eens, als ik toch de bank doe, dan blijft die toch liggen tot ik hem aan de kant schuif, en dan doe ik hem met dat kleine mondstukje. en die kleefrollers zijn zeker fijn. alleen gaan ze er erg snel doorheen tijdens het verharen. aldi had vorig jaar een hele zak, met 10 rollers voor een paar cent
Hier is het ruien vooral begonnen door steriliseren en castreren Heb een rol aangeschaft die je maar ff hoeft af te wassen en kan hergebruiken. Voelt aan als erg soepele rubber. Hoef dus niet telkens weer vervangrollen te kopen Ook had ik van de dierenarts al te tip gekregen een beetje levertraan in de poezen hun eten te mengen, en dat helpt toch wel, moet ik zeggen Ach ja, de allerbeste oplossing is ofwel géén, ofwel zo'n naaktkat aan te schaffen, maar (sorry voor eigenaars van zo'n poezebeest) ik vind die zohooo spuuglelijk Hier zijn de poezen 'getraind' niet in de zetel/in het bed/op de stoelen te komen, en daar houden ze zich netjes aan. Ze hebben zo'n megagrote krabpaal (4 verdiepen en 3 palen naast elkaar met een hoop mandjes en bakjes en hangmatjes erop en eraan) en dat is hun paradijsje, die heb ik maar te stofzuigen en klaar is kees. Is een duur spul geweest, maar de aankoop loont echt de moeite! (vooral omdat ze enkel daarop gaan liggen, en niet op m'n meubels). Heb wel zo'n 2 weken met een plantenspuit achter de poezen aangezeten om ze af te leren op m'n meubels te gaan liggen maar de aanhouder wint Enkel die donkere kledij hé... M'n lieverds zijn zo'n enorme kroelers en komen heel vaak tegen m'n benen aanwrijven, en dat zie je dan ook. Zwarte haren zie je amper, maar de rode en witte Maar daar heb ik dan de kleefrol voor
Oh meiden wat een hoop tips en ideeën. Ik weet dat t de tijd van het jaar is hoor! Maar t is altijd zo erg, nu alleen iets meer nog Als wij binnenkort gaan verhuizen kunnen ze gelukkig naar buiten, dat zal vast al schelen, binnenkort langs de dierenwinkel voor levertraan ga ik ook zekerdoen. En in t nieuwe huis alle ruimte voor een grote krabpaal (nu alleen een kleine) dus ook die gaat er komen. Bedankt meiden!
mijn kat mag ook niet op de bank en stoelen komen maar als er niemand thuis is, of 's nachts doet ie dat toch, en die kleine rothaartje kruipen in de bekleding en zijn ook met de stofzuiger moeilijk te verwijderen. wat ik dus doe als ik weg ben en 's avonds voor het naar bed gaan is, een opengeslagen krant op de bank en stoelen neerleggen. dit ligt niet prettig voor ze en maak lawaai als ie er op springt dus zoekt ie een ander plekkie waar hij wel mag liggen. voordeel: je hoeft niet te stofzuigen en de krant heb je zo opgeruimd. kom ik weer met mijn vaste slogan.... gemak dient de mens. pfffffff......... deze hoort toch ook thuis onder de topic "handige tips"?