Wij hebben twee katten en ik zou het heel leuk vinden als mijn man binnenkort de box alvast in elkaar zou zetten in de kamer, maar mijn man zei toen (terecht) dat de katten er dan in zouden springen en er dus kattenharen in de box zouden komen (zeker nu, want ze verharen nu heel erg ivm voorjaar). Maar ja.. als straks de baby er is dan wil ik toch dat die box er staat en zouden de katten er ook in kunnen springen.. hoe lossen andere kattenbezitters met een baby dit op?
Beter nu de box neerzetten, dan heb je nog de tijd om het er in springen af te leren. En dan alleen de box neerzetten, geen boxkleed of zo er in. Voor je kindje er in gaat kan de box dan goed schoongemaakt worden. Een kennis van mij spande een boxklamboe over de box om te zorgen dat er geen katten bij de baby kwamen.
Kun je je katten 's nachts niet ergens anders doen dan in de woonkamer? Wij hebben ook 2 katten en wij doen ze 's nachts en als ik wegga in een andere kamer. Ze mogen alleen in de woonkamer als ik er ook ben zodat ik ze in de gaten kan houden. Wil ze dus ook absoluut niet in de box hebben of in de wipstoel.
Ballonnen in de box neerleggen! Als ze erop springen dan knappen ze en schrikken de katten! Overigens heb ik hier nooit last van gehad met onze katten, wat ik wel verwachtte.
Tsja.. dan zou ik de katten iedere nacht naar buiten moeten doen, zou wel kunnen hoor, maar als er nog andere tips zijn hoor ik die graag Haha, die tip met die balonnen is misschien nog wel een idee... ik ga hem in m'n achterhoofd houden, straks met de komst van die kleine hebben we er vast zat!
Nou , de katten zijn nu gewend dat ze door het hele huis mogen komen s'nachts (behalve op de slaapkamers) ook omdat de kattenbak boven staat., maar ook omdat ze s'nachts vaak het actiefst zijn. Als het echt moet zullen we wel overwegen om de katten in een kamer te doen, maar als het niet nodig is, dan liever niet, dan zou ik ze toch nog liever naar buiten doen denk ik...
Ballonnen en kraakpapier, daar hebben katten een HEKEL aan... werkte bij ons afdoende voor de 3 katers, zijn er nog nooit ingesprongen!
zilverfolie in de box. Het schijnt onprettig te voelen aan de pootjes en het kraken schrik af. De volgede stap is idd balonnen.
Hier ook overal ballonnen! De box stond al vroeg en meteen ballonnen erin gedaan. Zodra Louise voor de nacht naar bed ging vulde we de box. Nu de box omlaag staat gaat het gewoon zonder ballonnen goed.
Ik heb ook voor de bevalling balonnen in de box gelegd. Staat ook nog eens erg gezellig! Na de bevalling ging onze kat gewoon in de box liggen. Sindsdien leg ik elke avond een opengeknipte vuilniszak over de box heen. Gaat ie nog af en toe op liggen, maar ja, nu komen de haren niet rechtstreeks op het boxkleed.
Onze kat ligt ook nog wel eens in de box. Ik was dan het boxkleed. Qua bacterien schijnt het niet veel uit te maken, daar komen ze toch mee in aanraking als ze in een huis met beesten leven.
Wij hebben 4 katten. Eentje daarvan is een hele aparte en eet alles! Dus ook zilverfolie en balonnen maakt hij eerst kapot en eet ze dan op. Bij ons was dat dus geen oplossing.Nu doen we als we weggaan of gaan slapen het boxkleed eruit. Geen idee eigenlijk of ze er snachts inzitten of niet maar iig geen last van haren. Wel stofzuig ik elke dag.
Super zeg al die tips! Inderdaad kun je ook gewoon het boxkleed er s'avonds uithalen, maar ik blijf dat balonnenidee ook wel heel vrolijk vinden Tsja, inderdaad tegen de bacterien doe je niks, maar ja, als de baby maar niet tussen de plukken haar ligt he..
Overdag gaan mijn katten er niet in, nooit gedaan ook eigenlijk. 's nachts weet ik niet, maarja dat kan ik dan ook niet in de gaten houden. Er liggen bijna geen haren in de box, dus ik neem aan dat ze eruit blijven 's nachts. Ik heb overigens geen voorzorgsmaatregelen genomen voordat die kleine geboren was mbt de box.
Goh.. ik heb juist het idee dat de katten het heerlijk zouden vinden om zo hoog te liggen op een zacht dekentje.. maar wie weet gaan die van ons er ook niet in. Mijn man zal vandaag of morgen de box wel in elkaar zetten, ben benieuwd...
hmm hier lagen de poezen er voordat anne er was er wel in... nu anne er regelmatig in ligt... eigenlijk nooit meer hooguit snachts; en sinds eergister kunnen ze snachts niet meer in de woonkamer/keuken overigens.. wat wij doen is het boxkleed eruit halen en over de rand hangen als de poezen "lastig" doen. en stofzuiger over de bodem is natuurlijk simpel genoeg
Wij hebben de box ook eerder opgezet en telkens als er een kat in wou springen of er al in zat, er naar toe rennen (lees: erop afstormen) En heel hard schreeuwen of een sshhhhhh geluid maken. Ook hebben we regelmatig de plantenspuit tevoorschijn gehaald. We hebben wel meteen er voor gezorgd dat hun ook een lekker zacht kussentje voor hun eigen hadden om op te liggen. De balonnen truc is op zich ook wel een goed idee, maar onze katten gingen er niet in als er balonnen in lagen, en wel als we die eruit haalden. Ze zijn trouwens nog nooit in de box gesprongen terwijl Nils er in lag. Ik zou wel in de gaten houden of ze dadelijk niet erin gaan plassen, ivm jaloezie. We hebben ooit 1 kat gehad en die was zo jaloers toen we er een andere kat bij haalden dat ze overal op plaste wat niet van haar was. Onze katten doen dat nu nog bij de spullen van de hond, heel irritant, maarja iedere keer maar alles dicht houden of opruimen wat van de hond is. (mand en bench en zo). Maar ze hebben nog nooit in de box geplast ,maar je weet maar nooit. . . Nou een heel verhaal, maar hopelijk heb je er iets aan. Groetjes Inge