Kattenharen

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Anique, Apr 17, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Zo zie je elke kat is anders en elke kat heeft een HEEL eigen wil.
    Hou so wie so rekening met jaloerse katten, want als er zo'n ukkie komt staat hun wereldje wel even op de kop!

2. Lexie74

Lexie74 VIP lid

Sep 14, 2006
    9,364
    200
    63
    Female
    loonadministratrice
    nop
    Hier ook geen ballonnen gebruikt (2 katten in huis) Zilverfolie zou hier ook geen resultaat hebben want de kleinste kat vind dat een geweldig iets en zou er juist door aangetrokken worden.
    WIj haddeen de box vol liggen met grote knuffels voor haar geboorte en toen gestraft als ze op de boxrand sprongen.
    Nu probeer ik de box zo gevuld mogelijk te houdne. Voorheen de bak van de kinderwagen erin met plastic er overheen snachts. En nu het wippertje op d ekop erin op momenten dat Demi er neit inligt.

3. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,068
    3,862
    113
    Onze kat is wel zo slim dat hij eerst keek of er iets van balonnen of zilverfolie in de box lag. Zo niet, dan ging hij erin. De eerste keer heb ik duidelijk 'nee' gezegd en hem er uitgetild. De tweede keer nee geschreeuwd en hem aan zijn nekvel gepakt en eruit getild. De derde keer heeft mijn man hem eruit gegooid en hij is er nooit meer in gegaan.
    Ik hoef geen kat in de box, hij heeft genoeg lekkere plekjes in huis om te slapen. Maar in de box, nee bedankt, vind dat niet echt fris.

4. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

Aug 20, 2006
    9,082
    1
    0
    Overijssel
    Hier waren balonnen in de box leggen ook voldoende.

5. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

Oct 13, 2006
    994
    0
    0
    Gewoon het kleed erein laten liggen en de plantenspuit bij de hand, dan leren ze vanzelf dat het een no-go area is...
    Hier helaas nog geen plantenspuit, maar onze poes neigt ook naar af en toe in de box klimmen en een lekker warm hoekje opzoeken.
    Hetzelfde voor de wagen, maxicosi en wipper.

Ik gooi er dan een plens water naartoe, of haal haar aan dr nekvel eruit. Beetje bij beetje begint ze het te leren dat dat niet mag..

Wel word ik gek van die kattenharen. Hebben jullie dat ook?
    We hebben er twee, haren zat dus, en ik zit af en toe flink kattenharen te plukken bij mijn meisje. Dan heeft ze er weer eentje in haar nekje, op de slab of aan haar handje hangen, die gaat naar dr mondje.. brrr ongezellig. En ma maar plukken hihi

6. Anique

Anique Niet meer actief

Nou hier wel veel last van kattenharen, komt doordat het weer mooi weer wordt en ze hun winterjas weer uittrekken.... tsja, het is ieder jaar raak. :( het hoort er nu eenmaal bij vrees ik. Binnenkort maar weer eens goed borstelen...

Tsja en de rest van het jaar ook wel, maar niet zoveel als nu.... we hebben sinds kort leren banken, daar ben ik wel blij mee, die kun je makkelijk haarvrij houden door een keertje per dag te zuigen.

7. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

Oct 13, 2006
    994
    0
    0
    Ik neig ernaar de stofzuiger een keer op de katten en de hond te zetten.. lijkt mij een prima manier om van losse haren af te komen. Het probleem aanpakken bij de bron :)
    Alleen smeren die lui hem gelijk al op het moment dat de stofzuiger uit de gangkast wordt gehaald :p

8. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

wij hebben een stofzuiger met "kattenborstel'

eerste gedachte is natuurlijk borstel op de kat...
    maar het is een speciale draaiende borstel om kattenharen uit je tapijt op te zuigen
    normaal blijven kattenharen altijd vasthaken lijkt het
    en deze borstel trekt ze er uit

en lang leve de stofzuiger: er zit zo'n zelfde mondstuk bij voor kleding :)

die tweede is zo mogeljk nog fijner dan de eerste :)

9. Mobi

Mobi Lid

Apr 15, 2008
    17
    0
    0
    Ballonnen vinden mijn katten geweldig. En ze zijn er ook nog eens erg voorzichtig mee, ze klappen zelden. Dus dat is zeker geen tip die voor iedereen werkt.
    Ik doe helemaal niets eraan, ga ze ook niet straffen (laat staan dat ik mijn katten bij hun nekvel zou grijpen...). Als de baby erin ligt, blijven ze vanzelf wel uit de buurt. En die haren... ach, de katten liggen ook bij mij op schoot waar even later mijn dochter dan weer zit. Zo kan ik wel aan de gang blijven. Zou ik mijn katten dan ook niet meer op schoot of op de arm mogen nemen?
    Nee hoor, mijn katten hoeven niet te wijken voor de baby, zij horen net zo goed bij het gezin en we wonen hier met z'n allen. Wanneer ze binnenkort gaat kruipen en uiteindelijk gaat rondlopen, komt ze wel wat meer tegen dan wat kattenhaar, sterker nog: dan zal ze zelf wel aan de katten gaan zitten.
    Dagelijks even zuigen en het blijft voor iedereen leefbaar.

10. Saskia78

@mobi: anne vindt het nu al leuk okm aan de katten te zitten :)
    als het aan haar ligt stopt ze zo een oor in dr mond

feit dat de kat het gewoon toe laat... maakt dat wij er zelf wel op letten :)

11. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,173
    35,839
    113
    Wij hebben zo'n schapenvachtje boxkleedje en waren ook heel bang dat de kat erin zou gaan liggen, maar dat heeft ze maar 1x geprobeerd en toen hebben we de plantenspuit erbij gehouden. Ze heeft het nooit weer gedaan.

12. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

Feb 3, 2007
    3,355
    0
    0
    docente
    gewoon er uit jagen als ze er in gaan. en wat ze 's nachts doen kun je toch niet in de gaten houden. Ik weet zeker dat mijn katten 's nachts (ik heb er 4) stiekem op de tafel, het aanrecht en in de box gaan, dat kan haast niet ander. de keuken poets ik daarom met dettol.

en je kindje went er wel aan hoor, hier zit martij ook de hele dag bij de katten en rond de kattenharen en hij merkt er niets van. je kun thet toch nooit helemaal voorkomen.

Als je de box nu al neerzet kunnen ze er aan wennen en na ee tijdje is de nieuwigheid er af, en kijken ze er niet meer naar om

13. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

Aug 22, 2006
    3,530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Ballonnen hadden bij ons geen effect...de kat sprong er gewoon in en liep tussen de ballonnen door...ja nu hoor ik jullie denken...dan liggen er te weinig ballonnen in...nmou niet dus....er lagen zoveel ballonnen in dat ze gewoon vast lagen...maar toch lukte het ze.
    Op een dag klapte er toch eentje....echt waar 3 minuten later springt de kat er ineens verschrikt uit...het moest ff doordringen denk ik.

Nou ja hier liggen de katten er dus nog wel in. Ik vind het niet zo erg. ik klop de kleden gewoon uit en als het vies is dan was ik het kleed uit. Moet er wel bij zeggen dat Jesper niet vaakin de box heeft gelegen en nu nog niet vaak erin ligt. Hij ligt/speelt liever op de grond op een kleed.

14. Anique

Anique Niet meer actief

Even off-topic... ik heb wel eens gehoord dat je niet te vaak met Dettol moet poetsen, dan krijg je hele resistente bacteriekolinies die je haast niet meer wegkrijgt.. ten minste dat heb ik eens gehoord.

Ik heb ook Dettol staan, maar gebruik het niet zo vaak, ik zou het alleen gebruiken als er iemand ziek is geweest op het toilet ofzo...

15. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

Feb 3, 2007
    3,355
    0
    0
    docente
    ooh dat wist ik niet, ik gebruik het 1x per week als ik de keuken goed uitdoe. de rest van de dagen doe ik gewoon een sopje. bedankt voor de tip!

16. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

Aug 17, 2006
    4,862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    hier geen stevige longen van elke avond ballonnen blazen of overvolle vuilnisbakken van het zilverfolie. met 8 katten halen wij 's nachts het boxkleed weg. ik hang em over de rand, zodat ik em 's ochtends makkelijk terug kan klappen als ik sven op de arm heb. verder krijgt hij altijd een schone hydrofiele luier onder z'n hoofdje en we hebben van die plakrollers voor kleren om af en toe eens over 't kleed te halen. en het kleed gaat gewoon regelmatig in de was.

17. Saskia78

hmm dat van die dettol eens bij manlief melden

al is ie gelukkig gestopt met het regelmatig gebruiken
    ik vind die lucht echt zo ontzettend verschrikkelijk...... :)

@claartje: mja bij ons ligt er inmiddels vanalles aan speelgoed in.. dus wi zijn niet meer zo standvastig met kleed eruit halen
    en eigenlijk liggen de poezen er practisch niet mer in ook

18. Jana

Jana Actief lid

Dec 28, 2006
    347
    0
    0
    De eerste dag dat de box stond (een paar weken voordat mijn dochter is geboren) is mijn kat er een keer ingesprongen. Ik heb hem er meteen uitgejaagd, en wonder boven wonder heeft ie het daarna niet meer geprobeerd. Toen ze eenmaal geboren was loste het probleem zichzelf op: mijn kat vond haar heel erg eng, dus liep met een grote boog om de kinderwagen/box/wipstoeltje heen. Sinds een week of twee heeft hij besloten dat ze niet meer eng is, en gaat hij af en toe in het wipstoeltje liggen. Ook slaapt hij graag op het (extra) aankleedkussen dat wij op de keukentafel hebben liggen. Als ik hem betrap jaag ik hem weg, maar ik vind het niet zo heel erg. Onze dochter zal toch moeten wennen aan kattenharen... Als ik eraan denk zet ik trouwens 's avonds het wipstoeltje op z'n kant in de box en berg ik het aankleedkussen op.

Share This Page