Strijken ...

Discussion in 'De lounge' started by NikkiF, Aug 30, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

Jan 17, 2006
    3,554
    0
    0
    Hallo allemaal !

Ik denk dat we het allemaal wel hebben ... iedere week en als het dan weer helemaal klaar is ... ligt een week later weer dezelfde berg klaar ! STRIJKEN dus !

Ik had er al een hekel aan voordat ik zwanger werd hoor (behalve de babykleren, die vind ik wel leuk om te strijken) het is niet iets van de laatste tijd, maar nu komt bij die hekel nog een ander probleem ... ik houd het gewoon niet meer vol om zo lang te staan en alles te strijken.

In kleine "porties" kan natuurlijk, maar dan wordt het zo'n dagelijkse bezigheid ... Mijn man kan ook strijken, maar dat vind ik ook zo sneu voor hem want hij is al iedere keer laat thuis van zijn werk.

Kortom ... ik heb advies nodig ! Hoe strijken jullie tijdens de zwangerschap ? En met name ... tegen het einde van de zwangerschap ?

Bedankt voor de tips !

Groetjes,
    Nikki F

2. Niet meer actief

Ik doe er niet aan, dat strijken. Alleen wanneer ik het nodig heb en het gekreukeld is. Wanneer het bij mij de droger uit komt, wordt het meteen gevouwen!

3. Karina

Karina Fanatiek lid

Mar 31, 2006
    1,987
    0
    0
    Mamma & masseuse
    Rotjeknor
    IK HEB ER EEN HEKEL AAN!!!

Gelukkig doet de wind bij mij hier wonderen!!!

4. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

Jul 14, 2006
    35,431
    47
    48
    Female
    Zuid-Holland
    Ik strijk nooit :oops: :oops:
    Ow we moeten echt een verjaardag/begravenis of bruiloft hebben dan doe ik het wel maar draag door de weeks altijd werkkleding en kleed me savonds meestal niet om (tenzij ik weg moet natuurlijk) heb ook eigenlijk bijna geen kleding die graag kreukt.. lekker makkelijk :p

5. anniek

anniek VIP lid

Feb 5, 2006
    8,512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    heb je een droger?
    stop er een tennis bal in!

offfff

hang alles NETJES op een rekje, oe daar flink m oeite voor en hang alles netjes NAT op. Werkt ook best goed!

6. Karina

Karina Fanatiek lid

Mar 31, 2006
    1,987
    0
    0
    Mamma & masseuse
    Rotjeknor
    Een tennisbal :(, vertel!!!

7. melody

melody Bekend lid

Mar 29, 2006
    672
    0
    0
    Als je niet te lang meer kan staan, kan je dan niet op een hoge stoel erbij gaan zitten??
    Of de strijkplank lager doen?

Ik strijk alleen als het echt nodig is.... en dan ook alleen op het moment dat ik of mn vriend het aan moet....
    Heb er niet echt een hekel aan maar vindt het gewoon zonde van de tijd om mn hele was te moeten strijken...

8. anniek

anniek VIP lid

Feb 5, 2006
    8,512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    ja een tenisbal in de droger bij de was stoppen....
    helpt tegen kreukels.... duszz minder strijken! ;)

9. senseemillia

senseemillia VIP lid

Nov 20, 2005
    8,645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Hier wordt ook niet gestreken! Mijn man heeft wel overhemden die gestreken moeten worden, maar die doet hij zelf :) . Verder alles gelijk opvouwen of ophangen. Een rotklus is het.

10. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

Jan 17, 2006
    3,554
    0
    0
    Goede tips allemaal ! Dank jullie wel !

Ik moet nu nog even twee daagjes werken, dus heb ik nog een goed excuus om het echt nog even niet te hoeven doen ... maar als mijn verlof volgende week begint, zal ik het inderdaad proberen zittend, en met die tennisbal is ook een goed idee ! Ik strijk ook alleen het noodzakelijke ... maar man-lief draagt iedere dag een pak, dus een hemd en die zijn vreselijk om te strijken ... maar ja, liefde overwint alles ! ;) :D

Groetjes,
    Nikki F

11. monique71

monique71 Fanatiek lid

May 18, 2006
    1,108
    0
    0
    Ik strijk niet........heb er geen hekel aan ..........mijn man strijkt en vind het een ontspannen bezigheid..........hahahaha.....mij hoor je dus niet klagen

12. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

Jan 17, 2006
    3,554
    0
    0
    Wat een geluk .... Houden zo !

Groetjes,
    Nikki F

13. slingding

slingding VIP lid

Apr 9, 2006
    5,425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    ik heb er ook een gruwelijke hekel aan en stel het altijd uit gevolg een nog grotere berg.
    Ik ga op het randje van de bankleunig zitten die is hoog en dat gaat vrij goed en voor de tv nu gtst weer is begonnen verzacht dit het strijkleed een beetje.

14. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

May 22, 2006
    3,334
    0
    36
    Ik strijk alleen in uitzonderlijke gevallen, als het nodig is.

15. mijnimeel

mijnimeel Fanatiek lid

Nov 10, 2005
    2,343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    Ik heb een hulp die alles strijkt! Ik zelf strijken: NO WAY!

16. Karina

Karina Fanatiek lid

Mar 31, 2006
    1,987
    0
    0
    Mamma & masseuse
    Rotjeknor
    Ga ik zeker in NL ook doen, want strijken, ik haat het echt heel erg en ik als ik er aan begin, dan moet ook echt elke kreukel eruit hoor en dan ben ik heel de week bezig!!!

17. djezelf

djezelf Fanatiek lid

Apr 13, 2006
    2,224
    0
    0
    omg. schagen
    Hahaha ik vond mezelf al zo'n ontaarde huisvrouw..want ik strijk ook nooit! Tja alleen als mijn vriend een blouse aan moet, maar dat is hooguit 1 keer in de 2 maanden.

18. eve

eve Fanatiek lid

Apr 26, 2006
    4,525
    0
    0
    Den Haag
    Gelukkig ben ik niet de enige die nooit strijkt :D . Koop eigenlijk altijd kleding die niet echt kreukt. En als het uit de droger komt vouw ik het meteen netjes op, hup de kast in en dan ziet het er prima uit!

19. zorra

zorra Fanatiek lid

Jun 16, 2006
    3,353
    0
    0
    :cry: Ik strijk dus wel! Als ik jullie berichtjes zo lees word ik echt jaloers! Mijn vriend draagt elke dag overhemden naar zn werk en die komen echt niet kreukvrij uit de droger, ook t-shirts en broeken strijk ik, dus ik heb elke week wel een uur strijkwerk liggen :( Vanwege rugproblemen kan ik niet lang blijven staan dus zit ik altijd en dat werkt prima!

20. bianc

bianc Fanatiek lid

Nov 30, 2005
    2,251
    0
    0
    Zuid-Holland
    ik HAAT strijken, overhemden, pantalons persen vor vriendje lief, blehh verschrikkelijk! maar... mijn moeder vind strijken wel leuk... ze komt het 2 keer per week doen, hahaha!!!

Share This Page