Ik begin me nu wel zorgen te maken. Heb dit ook op een kattenforum gegooit want wil nu weten wat er met onze kat aan de hand is! Wil mn lieve poezebeest terug! Onze kat is zeer mager, ze is nooit dik geweest maar ze heeft gewoon een hele inham ipv een normale buik. Nu ben ik daarmee naar de dierenarts geweest en die stelde me gerust dat de kat gezond is en gewoon erg actief is. Nu wilde we haar laten steriliseren en hadden we daar direct een afspraak voor gemaakt. Tijdens de afspraak kwam de arts erachter dat ze zwanger was (nog voor er een mes in haar zat hoor haha) en hebben wij besloten de sterilisatie te verzetten tot na de zwangerschap. Wel kregen we te horen dat de kans op vermagering nog groter is na een nestje. Hier baarde ik me al zorgen om maar haar jongen weghalen vind ik een vreselijke gedachte. Alsof iemand zomaar voor bij besluit om mn kind weg te halen (ik ben toevallig ook zwanger dus was nogal een gevoelig onderwerp). al met al is ze gezond bevallen, op advies van HA heb ik ipv natvoer, rauwe kipfilet gegeven (1 per dag) en hebben wij nu 4 gezonde energieke kittens rondlopen van 7 weken. Nu is ze dus weer af bij mager, echt extreem mager en ik weet niet meer wat ik moet doen, ik blijf haar braaf rauwe kipfilet geven elke dag en ze eet dit gretig op (alsof ze jaren niet gegeten heeft) Daarnaast schanst ze de hele keuken af naar eten, loopt ze de hele godganse dag mauwend om ons heen (dit deed ze voorheen alleen tijdens het maken van haar eten) en is ze zo brutaal als het gaat om eten. Als de kinderen aan het eten zijn moet ze naar buiten of in de gang want waar ze normaal gewoon haar gang ging, springt ze nu op tafel en pakt ze het eten weg, ondanks het feit dat de kinderen slaan (ze zijn nog erg klein maar weten dat de poes dit niet mag) of dat ik haar boos roep het maakt allemaal niet uit, ze lijkt echt uitgehongerd en ik vind het zo zielig!! Het kan nooit zijn dat ze zo gezond is op deze manier maar de DA blijft dit gewoon volhouden en ik heb geen zin om constant maar consult te betalen voor hetzelfde antwoord. Misschien dat ik daarom hier wat wijzer word. Sinds een week ongeveer stinkt ze ook GIGANTISCH, echt misselijkmakend... Ze ligt ook overal uitgeput bovenop (kan me best voorstellen als je zo intensief naar eten aan het zoeken bent de godganse dag...) Verder is ze ook al sinds het einde van de zwangerschap aan de diaree. Haar behoeftes doet ze grotendeels buiten dus ik kan het niet goed bijhouden maar ze leek weer gewoon vaste ontlasting te hebben maar later vond ik toch weer per ongeluk een beetje diaree in huis. Wat is er toch met haar?! Iemand enig idee? Heb al gekeken naar anaalklierontsteking maar ze doet verder niets raars zoals met haar achterwerk over de grond of bijten/likken rondom die plek of bij haar staart ofzo... niets... Het legt ook een gigantische druk op onze relatie en mijn man wilt haar het liefste weg doen. Die heeft nooit echt een kat gewild maar vond het prima als er eentje kwam. Ik ben een echt kattenmens en ben ermee opgegroeid dus wil en ga haar zeker niet weg doen. Ik moet mijn man alleen wel gelijk geven in het feit dat ik ook echt helemaal krankjorem word van dit gedrag. Dit speelt zich nu al een paar weken af en we slapen niet meer hierdoor, kunnen niet meer normaal leven hierdoor en weet niet meer wat ik moet doen. We slapen op zolder (zonder deur) en ze komt ons gewoon wakker maken, krabt het bed kapot, steelt het eten waar we mee bezig zijn. We kunnen eten niet af laten koelen zonder dat onze kat erin zit met haar tong. we sluiten haar regelmatig op in de gang zodat ze door het hele huis kan maar de woonkamer niet ivm het eten maar als mn dochter dan moet plassen stuift ze de kamer in opzoek naar eten. Ze is zo snel en ik word helemaal gek hier. Heb dit nog nooit meegemaakt en ze is ook nog nooit zo vervelend geweest. Ik maak me echt ontzettende zorgen om haar en wil onze oude kat weer terug. We waren altijd dikke maatjes en altijd aan het knuffelen. Zelfs mijn man (anti kattenmens) vond haar erg lief en was erg gek op haar. oh ps: natuurlijk krijgt ze hiernaast ook brokjes en eet ze de voedingsbak van de kittens leeg. Alles word leeggegeten en ze is totaal niet kieskeurig terwijl ze dit voorheen wel was. Had ik de verkeerde brokjes, at ze niet tot ik de juiste in haar bak deed. Nu eet ze dus alles op. Ben overgegaan op ander voer voor haar na advies van een ervaren maincoon houder (een goede kennis van mij) en ze eet het helemaal leeg inclusief het bakje voor de kittens. Verder word ze regelmatig ontwormd (2 weken geleden nog de laatste keer) en is ze gewoon onder controle bij de dierenarts.
Poeh lastig en vervelend is dat he. ik heb nu het zelfde, mijn kat is ook heel mager, echt uit het niets, hij eet wel goed. (Krijgt hier zakjes vlees)en ook staan er altijd brokken, Ik heb net de dierenarts gebeld maar die wist het ook niet goed, dus moet even langs gaan... Je zou denken wormen maar je gaf al aan dat je kat al een kuurtje heb gehad..... Als je het niet vertrouwd zou ik toch weer even de dierenarts gaan bellen hoor!
Nier/blaasgruis?? Heeft onze Kiran ook, die is ook altijd op zoek naar eten. Hij krijgt nu speciaal voer, krijgt hij dit niet word hij ontzettend mager en lijkt nog uitgehongerder dan normaal.
Hier ook twee katten die sterk vermagerd zijn, ze krijgen elk twee zakjes vlees en gooien er drie uit. Brokken hoef ik niet te geven want dat gaat nog slechter. Blijkt het dus de lever te zijn Allebei hebben ze het, zijn beide zusjes. Speciaalvoer helpt al niet meer want ook dat gooien ze eruit. Op dit moment zijn we even uitgedokterd
nou dan kan ik jou in iedergeval helpen haha, zakjes vlees weg doen en niet meer geven. Zakjes of blikjes natvoer (vlees dus) uit de supermarkt bevat meer water dan vlees en geeft je kat een vol gevoel zonder dat het genoeg voeding binnenkrijgt. Daar worden ze dus mager van. Overstappen op kipfilet. Gewoon rauw of koken is prima. In kleine stukjes snijden in het begin omdat ze dit moet leren eten (vlees scheuren e.d. zoals in de natuur moeten ze leren als huiskat) en dan moet het dus beter gaan. als ze op gewicht is kun je de kipfilet afbouwen en dan alleen geven als je ze een keer wilt verwennen ofzo. hier is dit in iedergeval niet zo... en ik denk dat hier meer aan de hand is.
dat heb ik ook bekeken maar een duidelijke klacht is dat ze overal plassen, de onze is gewoon zindelijk, en doet haar behoeftes buiten. En als ze 's nachts moet doet ze het op de kattenbak maar meestal houdt ze het op en mauwt ze ons in de ochtend wakker omdat ze naar buiten wilt tot zover vond ik het prima, kreeg wel elke ochtend een schop voor mn kont van manlief die snauwt dat het "MIJN kat" is en ik er dus uit mag maar tsja heb zelf voor katten gekozen dus als dat alles was stond ik wel op hoor, kleine moeite. Maar dit word dus echt te gek.
Hier eten ze geen kipfilet of ander vers vlees, heb het al meerdere malen geprobeerd en DA zei me, geef wat ze willen eten en dat is op het moment de voeding van de Lidl.
oh dat is balen, maar het feit blijft wel dat natvoer weinig voeding bevat en veel water dus als je ze dikker wilt hebben zul je hier echt mee moeten stoppen. Ze hebben na het eten van natvoer namelijk geen honger meer maar zijn ook niet voldoende gevoed.
Nou Kiran plaste echt niet overal, ik kwam erachter om dat hij dus ook zo ontzettend mager werd. Eerst dacht ik ook wormen maar na een kuur was hij nog steeds zo mager en futloos dus toen ben ik naar de dierenarts met hem gegaan. Daar is voor de zekerheid de urine gecontroleerd en kwam dus nier/blaasgruis uit en heb dus nu speciaal voer, hij knapte echt per dag op, hij blijft een hongerlap hoor haha. Maar dat plassen hoeft dus niet altijd.
Zou ze misschien een lintworm hebben? Weet niet of het kan, maar het klinkt aannemelijk. Onze kat heeft last van blaasgruis. Maar de symptomen die jij beschrijft herken ik niet. Jinx plast op bed e.d. Toch nog even terug naar de dierenarts gaan denk ik. Sterkte.
hmm... bijvoeren met kittenmelk voor wat kracht. Tevens ervoor zorgen dat ze genoeg binnen krijgt. Geeft dr een beetje rijstenwater ( als ze dat wil)Misschien haar ontlasting laten onderzoeken op een parasiet? worden ze ook mager van! Probeer haar op krachten te brengen. BV bij een poes kost veel energie ook... Ik heb toen extra gevoerd en zoveel mogelijk geprobeerd de kittens uit dr buurt te houden als ze moest eten. Hele dag door liet ik brokken staan zodat ze kon eten wanneer ze zelf wou..
Echt? dacht dat dat echt een duidelijk symptoom van blaasgruis was... hoor niets anders bij blaasgruis. anyways ik ga volgende week met alle kittens voor de 1e enting naar de DA en dan neem ik alle bevindingen die ik hier lees gewoon mee en dan moet ze maar eens wat grondiger onderzoeken waar ze nu last van heeft. Ik betaal me scheel aan consult maar er komt niets uit. Betaal liever aan medicijnen of voer dat wel helpt voor haar. Ze zal zelf ook niet lekker in haar vel zitten lijkt me zo.
de kittens krijgen niet eens de kans om te eten dus die hoef ik niet uit de buurt te houden. op zolder lopen de kittens en daar staan de brokjes. beneden krijgt ze elke ochtend de kipfilet zodra we gaan ontbijten (dan blijft ze tenminste van het brood af)
Ja inderdaad dat dacht ik dus ook, word ook overal verteld dat als ze dus gruis hebben ze overal plassen ehm ja maar Kiran niet dus. Hij is ook wel raar haha maar ik ben erg blij met onze dierenarts die denken echt mee en hier is het zo als ik steeds voor hetzelfde kom het dus gewoon een herhalingsconsult is wat niks kost. Nou zijn we de laatste tijd kind aan huis maar dat is weer een ander verhaal. Ik betaal nu trouwens voor voer 30 euro, hier doet Kiran zon 4 weken mee.
Stop met die kipfilet geven!! Of anders eerst koken. Kipfilet vult voor geen meter en onze katten zijn zo ingeburgert dat ze helemaal geen rauw vlees kunnen verdragen (althans, lang niet allemaal). Geloof me, heb hier zat ellende mee meegemaakt. Nu ga ik eerst ff verder lezen, maar wilde dit eerst ff zeggen... Mag ik vragen hoe de poes eruit ziet?
Als eerst: magere katten bestaan hoor, maar ze moet natuurlijk niet te mager worden... Ik zou voorlopig eens eerst alleen brokken geven. Je kan ook speciale kattenmelk erbij geven om aan te sterken van de bevalling, maar daar ben ik zelf niet zo'n fan van. Door dat ze eten steelt en niet precies weet wat ze binnen krijgt, daar zal best veel "rotzooi"bijzitten, raakt ze sowieso aan de diarree. Een parasiet of een worm is ZEKER een mogelijkheid door de kipfilet en evt andere rotzooi die ze buiten of zo gegeten heeft. Ik zou het zeker aankaarten bij de DA. En ik zou op zoek gaan naar een goed vullende brok, die bij haar past. Succes!
Zat ik ook aan te denken. Wij hebben onze kat van een boerderij meegenomen toen ze 3 maanden was. Ze had altijd diaree en stonk ook gigantisch,lag de hele dag te winden We hebben haar ontwormd meteen toen we haar kregen. Paar keer meer naar de dierenarts geweest,hij wist het ook niet. Toen ineens na een maand begon ze over te geven...Ik dacht ze spuugt elastiekjes uit. Bleek het dus echt een kudde wormen te zijn KOTS. Sindsdien is de magerheid wel over. Maar goed,ik kan hier helaas geen zekerheid over geven. Blaasgruis klinkt ook nog wel aannemelijk en van de lever kijk ik ook niet op.
Ze zoogt denk ook nog de kittens? Zou meer eten geven. En meer verspreid over de dag s morgens s middag.s en in de avond. Doe lekkere brokjes geven wiskas hier aten ze dat met smaak op. Kipfilet gaf ik alleen soms mij te kost baar elke dag kipfilet. Dus een normaal merk nemen wiskas tompoes wat ze het lekkerste vind. En dan verspreid meer over de dag geven. Daarnaast dan brokjes. Ze zoogt waarschijnlijk de jonkie.s nog dat vraagt veel energie van de moederpoes.
koop goede brokjes die goed vullen.. plast ze veel? of kun je dat verder niet zien? JE zou eventueel kunnen laten controleren op suikerziekte.. dan eten en drinken ze ook enorm veel (en plassen dan ook veel) ikzelf heb nov helaas een kat moeten laten inslapen door suiker (reageerde ook amper op de insuline dus helaas) en haar zusje vermoeden we nu ook suiker bij.. Schranst ook de godsganse dag door als ze de kans krijgt en eet alles wat los en vast zit.
Misschien heb ik erover heen gelezen hoor, maar ben Jehova's naar de dierenarts geweest nu ze zo stinkt? Misschien bloed laten prikken bij de kat?